همکاری Topsoe و Fidelis برای فناوری هیدروژن کم کربن

 

همکاری Topsoe و Fidelis برای فناوری هیدروژن کم کربن

Topsoe که در دانمارک مستقر می باشد و Fidelis New Energy (به اختصار Fidelis) متخصص کربن زدایی ایالات متحده است وارد یک اتحاد جهانی برای فناوری مورد استفاده برای تولید هیدروژن کم کربن شده اند. اقدامی که باعث می شود Topsoe پروتوفوی پروسه ی هیدروژن مرسوم به “Blue” خود را با فناوری FidelisH2 یکپارچه کند.

هدف این اتحاد امکان تولید هیدروژن از گاز طبیعی با شدت کربن زیست پذیر چرخه ای   kgCO2e/kgH20 (معادل دی اکسید کربن در هر کیلوگرم هیدروژن) است.< شدت کربن زیست پذیر چرخه ای به معنای انتشار CO2 معادل  CO2eبر حسب گرم در واحد انرژی موجود در یک سوخت است که در طی استخراج، تولید، ساخت، واردات و توزیع منتشر می‌شود>.

پروتوفوی فرآیند هیدروژن Topsoe شامل هر دو راه حل اصلاح متان بخار SMR) ) و SynCOR اصلاح خودکار حرارتی یا همان اتوترمال (ATR)  برای تولید هیدروژن با جذب کربن یکپارچه است.

به گفته این کمپانی،این پروتوفو تعامل با دارندگان مجوز پتانسیل دار علاقه مند به استفاده از FidelisH2 برای تولید هیدروژن کم کربن در “مقیاس جهانی” را رهبری خواهد کرد.

هنریک راسموسن مدیر عامل The Americas در Topsoe گفت: این یک همکاری هیجان انگیز است که راه را برای دستیابی به Net Zero (صفر خالص) در سال ۲۰۵۰ هدایت می کند.

من مشتاقانه منتظر همکاری با Fidelis  به منظور بالا بردن سطح استاندارد در رابطه با فناوری های انرژی انتقالی هستم.

راه حل FidelisH2 در رابطه با انرژی های تجدیدپذیر شامل فرآیند اصلاح برای تولید هیدروژن پاک می شود.

دن شاپیرو بنیانگذار و مدیرعامل Fidelis  اظهار کرد: ما پس از چندین سال کار با رهبری، کاتالیزورها و فن‌آوری‌های Topsoe، مفتخریم که به طور رسمی با آنها از طریق این توافقنامه اتحاد جهانی برای تحویل هیدروژن کم کربن تولید شده از پروتوفوی blue Topsoe و فرآیند نوآورانه و جدید FidelisH2 همکاری قویتری داشته باشیم.

این اتحاد می تواند به ایجاد انگیزه های آب و هوایی و زیست محیطی مانند اعتبار مالیاتی ۴۵V ارائه شده در قانون کاهش تورم ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ کمک کند.< قانون کاهش تورم اعتبار مالیاتی، تولید هیدروژن ۴۵V را معرفی کرد که به ازای هر کیلوگرم هیدروژن تولید شده ( به پروژه هایی با شدت انتشار گازهای گلخانه ای زیست پذیر چرخه ای کمتر از ۴۵۰گرم در هر کیلوگرم هیدروژن) تا ۳ دلار اعطا می کند>.

قانون کاهش تورم(IRA)که در آگوست ۲۰۲۲ توسط رئیس جمهور جو بایدن بصورت قانونی امضا شد، ۷۳۸ میلیارد دلار جمع آوری و مجوز ۳۹۱ میلیارد دلار به منظور تأمین هزینه های انرژی و تغییرات آب و هوایی را صادر می کند که نشان دهنده ی بزرگترین سرمایه گذاری برای رسیدگی به تغییرات آب و هوا در تاریخ ایالات متحده است.

طبق تحلیل‌های غیروابسته، این قانون می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای ایالات متحده را در سال ۲۰۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از سطحی که در سال ۲۰۰۵ بوده است کاهش دهد.

منبع: gasworld

ترجمه: مهدی محمدی می آبادی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *