دستورالعمل‌های جدید اعتبارسنجی هیدروژن کم کربن و آمونیاک

 

انتشار دستورالعمل‌های جدید اعتبارسنجی DNV برای هیدروژن کم کربن و آمونیاک

DNV دستورالعمل‌های جدید اعتبارسنجی هیدروژن کم کربن(۱) و آمونیاک را منتشر کرد.

DNV متخصص انرژی مستقل و ارائه دهنده تضمین، مشخصات خدمات جدید خود را منتشر کرده است که روند سازمان را برای تأیید ادعاهای مطرح شده توسط شرکت ها در مورد تولید و توزیع هیدروژن کم کربن و آمونیاک نشان می دهد.

این دستورالعمل که DNV-SE-0654 نام دارد خدمات مشاوره، تأیید و اعتبار سنجی را در بر می گیرد و تولیدکنندگان را قادر می سازد تا انطباق با استانداردهای خاص را مستند کرده و نشان دهند، همچنین از اعتبار و شفافیت ادعاهای خود اطمینان حاصل کنند و اجازه اعتبارسنجی سیستم ها یا محصولات خود را بر اساس ویژگی های خاص می دهند.

این ویژگی ها شامل فاکتورهایی مثل الزام به نگه داشتن انتشار گازهای گلخانه ای زیر محدودیت از پیش تعیین شده است.

همچنین طیف وسیعی از مسیرهای تولید هیدروژن از جمله روش‌های معمولی و مرسوم، مبتنی بر الکترولیز و روش‌های دیگر را به همراه تولید آمونیاک مرتبط پوشش می‌دهد.

هانس کریستین دانیلسن معاون توسعه تجارت و فروش و نیز سیستم های انرژی در DNV توضیح داد: با استفاده از تخصص و دانش گسترده DNV در این زمینه، کمپانی ها می توانند با اطمینان از چشم انداز پیچیده مشتقات هیدروژن و هیدروژن کم کربن و تجدید پذیرعبور کنند.

به لطف موقعیت قابل اعتماد ما، اظهارات اعتبار سنجی به عنوان یک ابزار ارزشمند برای تولیدکنندگان هیدروژن عمل خواهد کرد و آنها را قادر می سازد تعهد خود را به پایداری نشان داده و الزامات سختگیرانه و دقیق تعیین شده توسط نهادهای نظارتی را برآورده کنند.

DNV در پیش‌بینی هیدروژن خود تا سال ۲۰۵۰، اهمیت هیدروژن را برای آینده انرژی پاک با طرح و پاسخ به سؤالاتی در مورد مقیاس‌پذیری هیدروژن، کاربردها، بازار و مقدار هزینه‌ای که برای هیدروژن تا سال ۲۰۵۰ هزینه خواهد شد ترسیم می‌کند.

همچنین سیاست ها و استراتژی‌هایی را ارائه می‌کند که می‌توانند به بهترین شکل مقیاس هیدروژن را تسریع کنند، منطقه‌ای که با مشخصات سرویس جدید به خوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یورگ آرنس رهبر جهانی هیدروژن و CCS و نیز سیستم های انرژی در DNV اظهار کرد: ما با افزایش تقاضا برای راه حل های انرژی پاک نیاز به ایجاد یک چارچوب قوی داریم که اطمینان لازم را برای ذینفعان و سهامداران فراهم کرده و رشد اقتصادی هیدروژن را تسهیل کند.

۱-هیدروژن کم کربن(low carbon hydrogen ): هیدروژنی که در فرآیند تولید آن کربن کمی انتشار می یابد.

منبع: gasworld

ترجمه: مهدی محمدی می آبادی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *