اکتشاف هلیوم در تانزانیا

 

اکتشاف هلیوم در تانزانیا و گزارش آن: “هلیوم وان” ابراز نگرانی های پیمانکارش در رابطه با پروژه “روکوا” را نقل می کند.

“هلیوم وان” ، این کمپانی اکتشافاتی هلیوم ، در مورد عدم پیشرفت عملیاتی و قراردادی ای که توسط “سوفوری (پیمانکار تونسی)” در پروژه “روکوا” در تانزانیا حاصل شده؛ ابراز نگرانی کرده است.

“نوبل هلیوم” برای اولین بار خبر از امضای یک سند پیش قرارداد ( شامل بند محدودیت مسئولیت در قرارداد ) با “سوفوری” در آوریل سال ۲۰۲۳ داد که براساس آن “سوفوری” اعلام کرد یک دکل از پیمانکار جهانی “دریل مک” با مشخصات ‘Drillmec HH102´ را برای استفاده در عملیات حفاری بعدی این پروژه تأمین خواهد کرد.

“لورنا بلیس مدیرعامل هلیوم وان” اظهار داشت: باوجود منحل دانستن امضای قرارداد اصلی و قطعی، ما به همکاری با “سوفوری” با چشم اندازی نسبت به انجام تعهداتشان تحت “بند محدودیت مسئولیت در قرارداد” ادامه می دهیم.

ما در همین حین کار عمرانی خود را در محل موردنظر شروع کرده ایم تا مطمئن شویم که می توانیم بعد از ایمن سازی دکل، عملیات های حفاری را در اسرع وقت آغاز کنیم.

“نوبل هلیوم” به بررسی و ترقی چندین گزینه ی جایگزین ادامه خواهد داد که در صورتیکه “سوفوری” به تعهداتی که در اطلاعیه اصلاحی ( که طبق آن باید نقص کار برطرف شود )  به آنها اشاره شده عمل نکند، “هلیوم وان” همچنان قادر خواهد بود حفاری هدفمند خود را در ماه های ” جولای ، آگوست ، سپتامبر ” سال ۲۰۲۳ در چاه “ Tai-C “  انجام دهد که آنرا “Q3 2023” می نامند.

دکل “Drillmec HH102 Marriott” هم گزینه ی دیگریست که این کمپانی به ارزیابی و بررسی آن ادامه می دهد. این کمپانی بمنظور آماده سازی عملیات حفاری “Q3” ، قبلاً کار عمرانی خود را در محل موردنظر برای تسریع عملیات حفاری آغاز کرده است

 

 

منبع: Gasworld

ترجمه: مهدی محمدی می آبادی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *