گاز هلیوم

اکتشاف گاز  هلیوم در کانادا

“فرست هلیوم” جایگاه های مد نظر تیم اکتشاف گراشان را به فهرست حفاری های آتی اش اضافه می کند.

“فرست هلیوم” اذعان دارد؛ ارزیابی اولیه از داده های تیم اکتشاف گرشان که به تازگی در زمینی در ورسلی (واقع درآلبرتا) بدست آمده، نشان از وجود چندین هدف حفاری با احتمال بالا برای آینده دارد.

اکتشافات هلیوم و کمپانی توسعه دهنده این عملیات اخیراً یک برنامه اختصاصی لرزه نگاری سه بعدی زمین را بر روی بخشی از اراضی اخیراً خریداری شده شان به مساحت ۵۲۰۰ هکتار در ورسلی به پایان رساند.

آقای اد برزنیکی نماینده و مدیرعامل “فرست هلیوم” اظهار داشت : « بسیار مفتخر است تا برنامه لرزه نگاری سه بعدی را در زمان موعد و متناسب با بودجه مقررشده به پایان برساند. »

او همچنین اضافه کرد:« با توجه به مدل اکتشافی ای که با برنامه های لرزه نگاری سه بعدی بدست آمده و نیز از طریق حفاری موفقیت آمیز چاه های  ۱۵-۲۵ ، ۱-۳۰ و ۴-۲۹ ، ما واقعا هیجان زده هستیم که مدل را روی این اهداف در زمین های اکتشافی جدید خود آزمایش کنیم. »

انتظار می رود اهداف حفاری تازه شناسایی شده در زمین های همجوار در شرق چاه های حفاری موفقیت آمیز “فرست هلیوم” ، گاز غنی شده ای از هلیوم تولید کنند. این امر به ما فرصت می دهد تا حجم های بالقوه بیشتری را برای سرمایه گذاری در “توافقنامه تخلیه گاز هلیوم” کمپانی ارائه دهیم.

“فرست هلیوم” در ماه می سال ۲۰۲۳ موافقت کرد که ۸۰ درصد از حجم هلیوم تولیدی خود را از زمین های ورسلی به یک تأمین کننده بزرگ گاز صنعتی بفروشد. ارزش این قرارداد تا سقف ۱۰۰ میلیون دلار بصورت درآمد سودرسان بالقوه می باشد که برای “فرست هلیوم” بسته به سرعت تولید در پنج سال اول بازدهی دارد.

برنامه لرزه نگاری جدید با داده های سه بعدی حال حاضر کمپانی بر روی سه چاه موفقش در ورسلی اشتراک دارد. و به سمت شرق گسترش می یابد؛ جایی که هیچکس از موجودی عمق آن اراضی آگاه نیست.

تیم اکتشافاتی “فرست هلیوم” در حال هدف قرار دادن استخرهای گاز طبیعی شامل هلیوم است؛ درست مانند استخرهای تخلیه شده در قسمت غربی نمایش.

در آن منطقه یک استخر گاز ی انفرادی به نامLeduce D3-D که تقریباً در ۲۵ کیلومتری غرب چاه ۱۵-۲۵ “فرست هلیوم” واقع شده است، ۴۶ میلیارد فوت مکعب گاز طبیعیبه حاوی تقریباً یک درصد هلیوم تولید کرده، انتظار اکتشاف این مقدار در یک بازه زمانی ۱۲ ساله قرار دارد.

فرصت های حفاری جدید به فهرست مکان های موجود و قابل استخراج کمپانی می افزاید.

 

ترجمه از مهدی محمدی می آبادی

4 دیدگاه در اکتشاف گاز هلیوم در کانادا
  1. واقعا مقالاتی که درباره ی گاز هلیوم می گذارید خیلی مفید هستند ممنون از شما

  2. قیمت هلیوم ۵۰ لیتری چند هست ؟

    • برای اطلاع از قیمت گاز هلیوم لطفاً با شرکت دایان گاز تماس حاصل فرمایید. کارشناسان فروش شرکت پاسخگوی شما خواهند بود.
      شماره تماس: ۲۲۰۷۰۷۱۸ داخلی های:۱۰۱، ۱۰۳، ۱۱۰، ۱۱۲، ۱۱۵


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *