گاز برودتی و مصارف آن

 کم شدن هزینه مصرف انرژی در چیلرهای Low GWP HFOs( چیلرهای هیدروفلوئوراولفین با پتانسیل بسیار اندک در گرم کردن گرمای زمین )

شرکت هانیول با برند Solstice®ze گام‏ های بسیار خوبی در جهت استفاده از HFO( هیدروفلوئورو اولفین)در چیلرها و پمپ‏ های گرماساز برداشته است. طبق ارزیابی ‏ها و تست‏ هایی که بر روی چیلرهای مورد استفاده در سوپرمارکت ‏ها انجام شده است، مشخص شده است که کارکرد گاز سرمایشی HFO در این چیلرها به مراتب بهتر از گازهای برودتی قدیمی است. راه حلی که شرکت هانیول Solstice®ze در استفاده از گاز برودتی HFO پیشنهاد داده است راه حل بسیار خوبی است به طوری که استفاده از آن در چیلرهای انواع هتل‏ ها، ادارات، بیمارستان‏ ها و مراکز اطلاع ‏رسانی و پردازش داده قابل انجام است.

در مورد چیلرهایی که از گاز R-410A استفاده می­ کنند، ما گاز برودتی Solstice®L41 را به عنوان جایگزین پیشنهاد کرده‏ ایم. با این سیستم ‏ها، این امکان برای همه کاربران فراهم خواهد بود تا سیستم ‏های فعلی خود را به سمت استفاده از گاز برودتی HFO ساخت شرکت هانیول Solstice®ze سوق بدهند و نتایج بسیار خوبی هم بدست آورند.

معرفی محصولات

بهترین گزینه برای مواجهه با چالش‏ های انرژی و تغییر شرایط آب و هوایی و مناسب برای هر فعالیت تجاری شما!

نام محصول: ASHRAE#

شرح محصول: هانیول( Solstice®N13 )

گاز سرمایشی R1450A که گزینه‏ ای غیرقابل اشتعال است که جایگزینی مناسب برای گاز برودتی R-134a در سیستم‏ های دمای متوسط محسوب می‏ شود، ضمن اینکه عملکرد مشابهی داشته و از نظر بازده انرژی تفاوتی با گاز برودتی R-134a ندارد اما GWP( قابلیت گرمازایی برای کره زمین )آن تنها ۵۴۷ است( یعنی کاهش تقریبا ۶۰ درصدی GWP بر مبنای پنجمین IPCC ).

این گاز سرمایشی قابل استفاده در پمپ‏ های گرمازا، چیلرهای هوا خنک و چیلرهای آب‏ خنک بوده و می ‏توان از آنها در ماشین‏های خودکار سکه‏ ای( vending machine )سیستم‏ های گرمایش و سرمایش ساختمانی و سردسازهای نوشیدنی، طبقات بالایی سیستم‏ های آبشاری CO2، طبقه بالایی سیستم ‏های CO2 آبشاری، سردسازهای DX با دمای متوسط و غیره استفاده نمود.

گاز برودتی HFO-1234ze

گاز برودتی سرمایشی که با تجهیزات کامپیوتری ساخته شده است، با شماره سریال HFO-1234ze یک گزینه بسیار مناسب از حیث کارآیی و بهره ‏وری انرژی در قیاس با گازهای برودتی قدیمی و قابل استفاده در چیلرهای هوا-خنک و آب-خنک برای سوپرمارکت ‏ها، ساختمان‏ های تجاری و سایر کاربردهایی است که با دمای متوسط کار می‏ کنند.

استفاده از این گاز در پمپ ‏های گرماساز، یخچال‏ ها، ماشین‏ های خودکار سکه ای (Vending Machine)، سشوارها و سیستم ‏های آبشاری CO2 در یخچال و سرماسازهای تجاری است. شرکت هانیول Solstice®ze قادر است به تمامی معیارهای تجاری شما از حیث عملکرد، بهره‏ وری، تاثیرات زیست محیطی و ایمنی پاسخ بدهد.

گاز برودتی Genetron ® AZ-20

گاز سرمایشی R-140A جایگزین مناسبی برای گاز سرمایشی R-22 است و بسیاری از کاربران استفاده از این جایگزین را در سیستم ‏های تهویه و یخچال‏سازی مورد پذیرش قرار داده‏ اند. البته استفاده از این گزینه تنها برای دستگاه ‏ها و سیستم ‏های جدید توصیه می‏ شود نه برای تجهیزات قدیمی که به‏ روزرسانی شده‏ اند.

گاز برودتی Genetron ® AZ-20

گاز سرمایشی R-134a جایگزینی مناسب برای گاز سرمایشی R-12 است و لذا می ‏توان از آن در کولر اتومبیل و سیستم‏ های سرمایش صنعتی، تجاری و ساختمانی استفاده نمود. این گاز نیز صرفاً برای کولرها و دستگاه‏ های جدید توصیه می‏ شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *