هانیول

هانیول

توزیع گسترده‌تر راه‌حل‌های هماهنگ‌تر با محیط زیست برای کمک به دستیابی صنعت به اهداف کیگالی

موریس پلینز، نیوجرسی، ۱۸ دسامبر ۲۰۱۹

هانیول امروز اعلام کرد با کمیکالز دیویژن صنایع دایکین ( با مسئولیت محدود ) موافقت‌نامه‌ای برای توزیع مبرّدهای سالستیس N40)  R-448A) در ژاپن امضاء کرده است. هدف از توزیع این محصول، که پتانسیل گرمایش جهانی ( GWP ) کمتری دارد، تأمین تقاضای روزافزون محصولاتی که از اهداف الحاقیه‌ کیگالی پشتیبانی می‌کنند و برآوردن نیازهای رو به‌ رشد انرژی بهره‌ور اعلام شده است. دایکین این محصول را تحت عنوان کرید به‌فروش خواهد رساند.

سالستیس N40 مقبول‌ترین جایگزین غیرقابل اشتعال HFCهایی چون R-404R و R-22 در صنایع فروشگاهی جهان است که پایین‌ترین GWP را دارد. بیش از ۲۳،۰۰۰ فروشگاه در جهان از این محصول استفاده می‌کنند و تعداد آنها در ژاپن رو به افزایش است.

ماشیرو نیتا، مدیر ارشد مبرّدهای دایکین، می‌گوید: «ما در کمیکالز دیویژن صنایع دایکین متعهد هستیم محصولاتی را به مشتریان عرضه کنیم که به‌ بهترین وجه نیازهای آنها را برآورده کنند. در همین راستا، مبرّد R-448A هانیول را به‌عنوان مقبول‌ترین جایگزین R-404A و R-22 برای مصارف سردخانه‌های خرده‌ فروشی‌های مواد غذایی شناسایی کردیم. مبرّد R-448A محصولی است که رده‌ محصول کرید R-407H را تکمیل می‌کند و به مشتریان ما امکان می‌دهد که در عین برآوردن الزامات موجود و پیشنهادی بازار ژاپن، از مزایای زیست‌محیطی و اقتصادی برخوردار شوند.»

خرده‌فروشان مواد غذایی در سراسر جهان از سالستیس N40 استفاده می‌کنند تا خود را با مقررات موجود و پیشنهادی، از جمله الحاقیه کیگالی بر پروتکل مونترال ( که در سطح بین‌المللی پذیرفته شده است )، تطبیق دهند. هدف از این اقدام کاهش مصرف هیدروفلوروکربن‌های ( HFCها ) با GWP بالا است. مقررات سفت و سخت مربوط به اهداف کاهش GWP در صنعت خرده‌فروشی مواد غذایی ژاپن خرده‌فروشان را به‌ استفاده از راه‌حل‌های عملی مانند سالستیس N40 ترغیب کرده‌اند چون کاربرد ساده‌ای دارد و صرفه‌جویی آن در مصرف انرژی ثابت شده است. در ژاپن، برنامه‌ی کاهش HFCها عمدتاً بر دستگاه‌های کندانسور تبریدی تأثیرگذارند و باید تا سال ۲۰۲۵ تثبیت شود.

کریس لاپیترا، معاون و مدیرکل هانیول استیشنری رفریجرنتز معتقد است: «سالستیس  N40 اکنون برای مشتریان دستگاه‌های تبرید تجاری و صنعتی در جهان به گزینه‌ای مطمئن تبدیل شده است که با کمک آن در عین اجرای مقررات سختگیرانه‌ی مختلف می‌توانند از انتشار کربن و مصرف انرژی بکاهند. ما با گسترش شبکه‌ی توزیع به ژاپن، امکان دستیابی به سالستیس  N40 را افزایش می‌دهیم و به صنعت کمک خواهیم کرد که با مبرّدهای سازگار با محیط زیست و با بازدهی انرژی بالا به‌سوی آینده پیش برود.»

میزان GWP محصول سالستیس N40، با به‌ کارگیری تکنولوژی هیدروفلوروفین( HFO )، تقریباً ۶۸ درصد کمتر از مبرّدهای HFC قدیمی، مانند R-404A است. به‌علاوه، سالستیس N40 انرژی کمتری مصرف می‌کند. آزمایش‌های فروشگاهی آمریکایی و اروپایی نشان دادند که سالستیس N40 در مصارف تبریدی نسبت به R-404A به‌طور میانگین بین ۵ تا ۱۵ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. سالستیس N40 هم می‌تواند به‌عنوان محصول جدید نصب شود و هم می‌توان آن را برای تقویت مبرّدهای با GWP بالا، مانند R-404A و R-507، استفاده کرد.

 مصارف سالستیس N40 در ژاپن همچنین شامل استفاده‌ در فروشگاه‌های بزرگ و خواروبار‌فروشی‌های کوچک و اخیراً، در سردخانه‌های توزیع مواد غذایی نیز هست. علاوه بر یخچال‌های فروشگاهی، مبرّدهای سالستیس N40 برای مصارفی چون ساخت زمین‌های یخی، سیستم تهویه‌ هوای سیّار، سیستم تهویه‌ هوای ثابت، و خنک‌سازی بلندترین تونل زیردریایی اروپا نیز تأیید شده است.

هانیول ( www.honeywell.com ) یک شرکت فناوری عضو ۱۰۰ شرکت فورچون است که راه‌حل‌های ویژه صنعتی را ارائه می‌دهد. این راه‌حل‌ها شامل محصولات و خدمات هوافضا، فناوری‌های کنترلی برای ساختمان‌ها و صنایع، و مواد عملکردی در سراسر جهان است. فناوری‌های ما کمک می‌کنند که همه چیز، از هواپیما و ساختمان گرفته تا کارخانه‌های تولیدی، زنجیره‌ی تأمین، و کارگران به‌هم بیشتر مرتبط شوند تا جهانی هوشمندتر، امن‌تر، و پایدارتر داشته باشیم.


ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *