گاز هلیوم

 

گزارش شرکت بلو استار از میزان غلظت بالایِ گاز هلیوم در کولورادو

شرکت بلو استار هلیوم، به تازگی غلظتِ ۲٫۱۴ درصدی گاز هلیوم را از چاه JXSN#3 خود، واقع در شهر لاس آنیماس، ایالت کولورادو گزارش کرده است.

در روز سه­ شنبه (هفتم ژوئن)، شرکت اکتشاف گاز هلیوم یافته­ های خود را در به ­روزرسانی پیشرفتِ کار تأیید کرد. همچنین خاطر نشان کرد که نرخ جریان با داده ­های گزارش ­شده از تاریخچۀ مدل میدان Dome  مطابقت دارد.

خبرهای موفقیت شرکت بلو استار در حالی منتشر می­ شود که قیمت گاز هلیوم به بالاترین میزان تاریخی خود رسیده است.

ترنت اسپرای، مدیرعامل این شرکت می‌گوید، « خرسندیم که غلظت­ های بالایِ گاز هلیوم را در چاه JXSN#3 تأیید کنیم و از کشف غلظت­ های بالای هلیوم در هر سه چاه حفر شده خبر دهیم؛ بدین ترتیب ما برنامۀ اکتشافیِ اولیه چاه آب را با موفقیت فوق­ العاده در چشم ­انداز ناحیه گالاکتیکا/پگاسوس تکمیل می‌کنیم.»

«ستون گاز، چاه JXSN#3، فراتر از مرز منابع احتمالی Galactica P50 واقع شده ­است. و میزان آن بیش­تر از حد انتظار است. چاه JXSN#3، حدوداً در ۶٫۴ مایلیِ جنوبِ­ شرقیِ چاه Denton B#1 واقع­ شده ­است.

بررسی این دو چاه نشان داد که سازندِ لیون ( Lyon )، ذخیرۀ قابل ­توجهی از گاز هلیوم در بخش عظیمی از ساختار گالاکتیکا دارد. شرکت بلو استار در آن ناحیه پوشش غالب و گسترده ­ای دارد.

علاوه بر موارد فوق، شرکت بلو استار هلیوم همچنین خاطر نشان کرده­ است که « چهار برنامۀ حفاری چاه هلیوم در انتظار تأیید COGCC  است تا پیگیریِ فوری انجام اکتشافات در منطقۀ گالاکتیکا/پگاسوس انجام شود و ۲۹ چاه هلیوم دیگر نیز هم­ اکنون در مراحل مختلف صدور مجوز هستند.»

مهندسان مشاور SIGIT هم ­اکنون در حال آماده­ سازی یک طرح توسعه برای زمین­ های شهر لاس آمیناسِ شرکت بلو استار هستند. که شامل مطالعات مهندسی و طراحی­ پیشرفته بر روی تجیهزات پردازش و پالایش در وویجر و گالاکتیکا/پگاسوس است.

اسپرای افزود ، « در حال حاضر قیمت گاز هلیوم در بالاترین میزان تاریخی خود قرار دارد و گزارش برخی تحلیل­گران حاکی از این است که قیمت هلیوم تا ۶۰۰ دلار به ازای هزار فوت مکعب ( mcf ) نیز افزایش خواهد یافت و به تبع آن قیمت فروش زمین­ های دارای هلیوم در محدوده­ ای بین ۲۰۰ تا ۳,۰۰۰ دلار به ازای هزار فوت مکعب خواهد رسید. طبیعتاً، ما تمایل داریم گاز هلیوم را هر چه سریع­تر در این بازار به فروش برسانیم.»

منبع: gasworld.com

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *