گروه گازهای صنعتی و انرژی پاک  نیکیسو[۱]  در قطر

گروه گازهای صنعتی و انرژی پاک نیکیسو (CE&IG) با افتتاح یک مرکز خدمات جدید در پارک نوآوری تجاری قطر واقع در راس بوفونتاس[۲]، حضور خود را در خاورمیانه گسترش داده است.

مأموریت این مرکز خدماتی جدید، پشتیبانی از مشتریان محلی و منطقه‌ای جهت کلیه‌ی پروژه‌ها و خدمات مربوط به پمپ‌های برودتی، توربین‌های انبساطی و تجهیزات گاز طبیعی مایع (LNG)، اتیلن، آمونیاک، مایعات گاز هیدروکربنی (HGLs) و گازهای صنعتی است.

علاوه بر این، نیکیسو با ارائه‌ی راه‌حل‌های کامل یکپارچه، از قبیل چرخه‌ی رانکین آلی جهت بازیابی حرارت اتلافی، مایع‌سازی هیدروژن و تبدیل آن به سوخت و ذخیره‌ی انرژی برودتی، از نوآوری‌ها در زمینه‌ی بهره‌وری انرژی، بازیابی حرارت اتلافی و توسعه‌ی پایدار حمایت خواهد کرد. این حرکت با انگیزه‌ی تجاری گسترده‌ترِ آن در راستای ترویج رویکردهای منطقه‌ای، با تمرکز بر انرژی پاک از قبیل LNG و هیدروژن همراه است.

طبق اظهار اِمیل بادو، معاون اجرایی، فروش و توسعه‌ی کسب و کار گروه، «با این تسهیلات، Nikkiso CE & IG سریع‌تر می‌تواند نیازهای مشتریان خود را پاسخ داده، خدمات و راه‌حل‌های مجزّا ارائه دهد و با حضور محلی خود از مشتریان خود حمایت بیشتری کند.»

راس بوفونتاس، منطقه‌ی آزاد فرودگاه قطر، به فرودگاه بین‌المللی حَمَد و اُم الحول- منطقه‌ی آزاد بندر دریایی- متصل است.

گروه  گازهای صنعتی و انرژی پاک نیکیسو  اخیراً تمام سهام کرایوتک آنلاگنباو[۳] را از هلدینگ EPC خریداری کرد.

کرایوتک که در سال ۱۹۹۵ در آلمان تأسیس شد، به‌طور عمده در اروپا و خاورمیانه فعالیت می‌کند و در زمینه‌ی طراحی، ساخت، فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات و سیستم‌های مرتبط با گاز مایع و گاز صنعتی تخصص دارد. نقطه‌ی قوت این گروه، قابلیت‌های مهندسی آن، از جمله [۴]EPC کارخانه‌های کوچک مایع‌سازی LNG و نیروگاه‌های جداسازی هوا است.

گروه CE&IG از طریق این خرید، مرکزی در اروپا جهت کارخانه‌های مایع‌سازی، ایستگاه‌های هیدروژن و تجارت دی‌اکسید کربن در اروپا خواهد داشت و کرایوتک می‌تواند فروش خود را از طریق شبکه‌ی فروش گروه، افزایش دهد.

صنایع برودتی[۵] که بیش از ۵۰ سال پیش تأسیس شد، شرکت مادرِ ACD، Nikkiso Cryo،
Nikkiso Integrated Cryogenic Solutions، Cosmodyne و Cryoquip و گروهی متشکل از ۲۰ واحد عملیاتی تحت کنترل است.

[۱] Nikkiso

[۲] Ras Bufontas

[۳] Cryotec Anlagenbau

[۴] مهندسی، تأمین تجهیزات، اجرا  (Engineering, Procurement, Construction) – م

[۵] Cryogenic Industries

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *