گازهای صنعتی LLOTچقدر ما را فراتر خواهد برد

                                         گازهای صنعتی IIOT
                                     چقدر ما را فراتر خواهد برد

 

گازهای صنعتی IIOT چقدر ما را فراتر خواهد برد

روی کار آمدن صنعت ۴٫۰، از ابرروندهای اصلی است که آینده ما را شکل می‌دهد. نحوه زندگی، کار و ارتباطاتمان با یکدیگر در مقابل چشمانمان مدام تغییر می‌کند. همانند سفری استکه به عنوان «انقلاب صنعتی» بعدی توصیف می‌شود. چندین سال است ما در حال طی کردن مراحل مختلف آگاهی، پذیرش و سازگاری هستیم. صنعت گاز به سرعت در حال پیشرفت است و با زنجیره عرضه فعلی در بحبوحه تحول جهانی است، مسلماً تحت اثرات تحمیلی یک بیماری همه‌گیر جهانی که خود شیوه زندگی، کار و تفکر ما را تغییر داده، شتاب گرفته است. با این حال، ما هنوز در نقطه عطف هستیم؛ با اینکه روند پیشرفت سریع است، بهبود، پذیرش و حتی درک مسائل به زمان بیشتری نیاز دارد. مانند همه ابرروندهای مهم، روش‌های قدیمی را کنار گذاشته و مقررات را از نو ایجاد می‌کنند، اثرات، مزایا، فرصت‌ها، چالش‌ها و موانع باید از پیش مشخص شوند. نحوه سازگاری مدل‌های کسب‌وکار چگونه است؟ چگونه می‌توانیم از مزایا استفاده کنیم؟ چگونه هزینه‌های اولیه همسویی با این روند را دو برابر کنیم؟ و آیا این فناوری واقعاً ما را باهوش‌تر می‌کند؟ً

اینها همه سوالاتی هستند که از سوی کسب‌و‌کارها در طول زنجیره ارزش مطرح می‌شوند. زمانی که کربن‌زدایی به عنوان یک روند بزرگ دیگر، در اوایل سال ۲۰۲۱ توجه‌ها را به خود جلب کرد،gasworld با استفاده از این فرصت، عقب نشینی کرده، و به ارزیابی ورود و تأثیر صنعت ۴٫۰ بر صنعت ما ادامه داد. و چه کسی بهتر از آنوا می‌تواند این کار را انجام دهد که یک متخصص جدید مبتنی بر نیو جرسی در زمینه دستگاه‌ها و حسگرهای قوی و قابل اعتماد، جمع‌آوری داده‌ها از راه دور، ارتباطات بی‌سیم جهانی و برنامه‌های کاربردی مبتنی بر وب است.

آنوا یک شرکت پیشرو و جهانی IIOT (Industrial Internet Of Things) است که سخت‌افزار و نرم‌افزار نظارت بر اموال و خدمات را از راه دور ارائه می‌دهد؛ داده‌ها را تحلیل کرده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین از کسری کالا جلوگیری کرده و خدمات مشتریان را ارتقاء می‌دهد. از بهینه‌سازی زنجیره عرضه و تحلیل‌های پیشرفته گرفته تا تطابق با محیط‌زیست و ردیابی کانتینرهای خطرناک، پایگاه مشتری آنوا رو به افزایش است و بر بیش از ۷۰۰٫۰۰۰ از اموال در بیش از ۷۰ کشور از طریق شبکه تلفن همراه، ماهواره و LPWAN نظارت می‌کند.

کوین لینچ، معاون ارشد گازهای صنعتی آنوا، طی یک مصاحبه اختصاصی با gasworld توضیحاتی ارائه داد:

GW[1]: آیا فناوری ما را باهوش تر می کند؟

KL[2]: قطعاً. در حال حاضر همه ما با « Industrial Internet Of Things » آشنا هستیم. دستگاه‌های هوشمند، فناوری ارتباطات، افزایش دستگاه‌های هوشمند متصل به حسگرها، همگی در شرایط ثابت، باعث اتفاقاتی می‌شوند. در چند سال گذشته، استفاده از دستگاه‌های هوشمند در زندگی شخصی ما به شدت افزایش یافته است. زنگ در خانه هریک از ما هم توسط افراد ناخواسته و هم افراد نیکوکار به صدا در می‌آید. گوشی‌های هوشمند ما همچنان به یافتن راه‌های جدید اطلاع‌رسانی، سرگرمی و صادقانه بگویم پرت کردن حواسمان ادامه می‌دهند.

چگونه صنعت، « Industrial Internet Of Things » را پذیرفته است؟

« Industrial Internet Of Things » ، کار را ایمن‌تر و مفیدتر کرده است. اقدامات با آگاهی بی‌سابقه‌ای هدایت می‌شوند و از طریق مجموعه‌ای از دستگاه‌های فناوری هوشمند درهم تنیده، در کل فرآیندهای صنعتی ما ارائه می‌گردند. خطوط تولید سریع‌تر و مؤثرتر هستند. تعمیر و نگهداری تجهیزات پیشگیرانه و مقرون‌به صرفه‌تر است. خروجی ها سود بیشتری دارند. مشتریان خوشحال تر هستند.

چگونه بین هزینه IIOT و مزایای آن تعادل برقرار می‌کنید؟

خوب، همانطور که این مزایای IIOT به سرعت گسترش می یابد، اخبار خوب بیشتری به گوش می‌رسد. هزینه فناوری  IIOT  با افزایش مزایای آن کمتر شده است. توانایی ارائه راه‌حل مناسب برای سنجش از راه دور به مشتریان بسیار مهم است. هر کسب‌و‌کاری به قوی‌ترین و جامع‌ترین راه‌حل نیاز نداشته و نمی‌خواهد برای آن هزینه بپردازد. راه‌حل‌های ساده‌تر که برای کارهای خاص طراحی شده‌اند، اغلب گزینه مناسبی هستند. فناوری های IIOT هرگز به این اندازه در دسترس و مورد استفاده نبوده‌اند.

اثرات IIOT و سنجش از راه دور، چهره صنعت گازهای صنعتی را تغییر داده است.

چگونه IIOT بر صنعت گازهای صنعتی تأثیر می گذارد؟ ما این تأثیر را در سال ۲۰۲۰ به وضوح دیدیم. سال بسیار بدی بود. با این حال، باعث شد تا ما بابت فداکاری‌هایمان به اعتبار باورنکردنی برسیم و به سوی آگاهی خودکار حرکت کنیم. بیمارستان ها نمونه بارز بودند. در مواجهه با تقاضای فزاینده برای اکسیژن طبی، برخلاف آنچه تاکنون دیده‌ایم. بیمارستان مجهز به IIOT نوری از امید را در میان هرج و مرج و بی‌ثباتی سال ۲۰۲۰ به ما نشان داد. واحدهای سنجش از راه دور مخازن اکسیژن به ما کمک کرد تا هم به کسانی که کاملاً به این مخازن نیاز داشتند و هم به کسانی که موقتاً اقدامات پزشکی «غیر ضروری» خود را تعطیل کرده و نیاز مبرمی نداشتند، خدمات ارائه شوند. ارائه بینش عملی در مورد سطوح مخزن، همراه با توانایی نظارت از راه دور نرخ جریان اکسیژن و بارگیری بخارساز، مزایای نجات بخشی برای کاربران نهایی مخازن تحت نظارت با واحدهای دورسنجی از راه دور آنوا داشت.

آخرین روند استفاده از IIOT برای گازهای صنعتی چیست؟

واحدهای سنجش از راه دور دیگر تنها حوزه اصلی گازهای صنعتی نیستند. امروزه RTUها کربن‌دی‌اکسید را در رستوران‌ها، فروشگاه‌های رفاه و میخانه‌ها، تریلرهای لوله هیدروژنی در بزرگراه‌ها و سیستم‌های اختلاط گاز در کارخانه‌های پر کردن سیلندر کنترل می‌کنند. از آنجایی که صنعت گازهای صنعتی بر چالش سنجش از راه دور را غلبه می کند، الگویی در حال ظهور است که به خوبی « فراتر از مخزن » قرار دارد. ما همچنین شاهد افزایش کاربرد تجزیه و تحلیل‌های پیش بینی برای افزایش کارایی تجاری و رشد گازهای صنعتی هستیم. علاوه بر اپراتورهایی که از داده‌های تحویل‌شده IIOT و نرم‌افزارهای مدیریت دارایی و تحلیل پیچیده، مانند «پلتفرم IIOT فراتر آنوا» استفاده می‌کنند، برای ایجاد بینش جدید برای پیش‌بینی و زمان‌بندی، دسترسی به اطلاعات اموال تحت نظارت، به طور فزاینده‌ای به تکنسین‌ها و مشتریان از طریق گوشی همراه از جمله برنامه‌های کاربردی تلفن همراه آنوا Asset Viewer می‌رسد.

نظارت از راه دور و پلتفرم تجزیه و تحلیل پیش بینی از آنوا

علاوه بر این، « پلتفرم IIOT فراتر آنوا » به طور گسترده‌ای بر روی سیستم ها و اموال پیشرفته استفاده می‌شود. اتصال، نظارت و فعال کردن تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده در این اموال مطمئناً قابل دستیابی است و بر اساس آنچه در آنوا به اجرا کمک کرده‌ایم، این استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار پیچیده‌تر IIOT مسیر روشنی است که صنعت در پیش گرفته است.

چگونه مدل‌های کسب‌و‌کار جدید به گسترش در صنعت ما دامن می‌زنند؟ اما آنها نمی خواهند سرمایه بگذارند. خوشبختانه، برنامه  Hardware-as-a Service آنوا که با نام اختصاری HAAS شناخته می‌شود، شرکت ها را قادر ساخته تا از ابتکارات IIOT و سنجش از راه دور، بدون سرمایه‌گذاری اولیه استفاده کنند. برای اشتراک ماهانه کم، مشتریان مجموعه‌ای از RTU، نرم‌افزار مدیریت دارایی، اتصال و مدیریت ارتباطات از راه دور، و قوی‌ترین تیم پشتیبانی مشتری صنعت را دریافت می‌کنند. آنوا حتی خطر غروب های فناوری ارتباطات آینده را با تعهد به تعویض دستگاه ها بدون هزینه اضافی در صورت لزوم ارتقاء نسل در طول دوره خدمات مورد توافق، جذب می کند.

در نهایت، با چه توصیه ای با خوانندگان gasworld خداحافظی می‌کنید؟

چه برای یک شرکت بزرگ گازهای صنعتی کار کنید یا یک توزیع‌کننده گاز مستقل، یکی از الزامات اصلی سیستم سنجش از راه دور شما، قابل اطمینان بودن آن است. شما به ابزارهای مناسبی نیاز داشته و انتظار دارید آنها به طور قابل اعتماد کار کنند و باید به ارائه دهندگانی که به عنوان شریک خود انتخاب کرده‌اید اعتماد داشته باشید. IIOT به حرکت این صنعت به فراتر از جایی که امروز هستیم کمک خواهد کرد. این کار از شما و شریک فناوری شما شروع می شود که چالش ها و نیازهای شما را با همدیگر انجام می دهید. آنوا بیش از ۳۰ سال است که در صنعت است و چالش های مشتریان ما را حل می کند. ما مشتاقانه منتظر ۳۰ سال دیگر هستیم و امیدواریم که سال‌های بیش‌تری را با شما سپری کنیم.

مصاحبه با کوین لینچ[۳] از آنوا[۴]، توسط راب کاکریل[۵]

[۱] gasworld

[۲] Kevin Lynch

[۳] Kevin Lynch

[۴] ANOVA

[۵] Rob Cockerill

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *