پیشرفت چشمگیر شرکت رویال هلیوم (Royal Helium) با استفاده از برنامه‌ی تشویقی بازار هلیوم ساسکاچوان . این شرکت همچنان به پیشرفت خود در جهت تبدیل‌شدن به یکی از رهبران این حوزه در جهان ادامه می‌دهد.

این شرکت استخراج هلیوم امروز (۲۶ جولای) اعلام کرد: موافقت وزیر منابع و انرژی دولت ساسکاچوان و برنامه‌ی تشویقی نوآوری‌های نفتی ساسکاچوان (Saskatchewan Petroleum Innovation Incentive – SPII) را دریافت کرده است.

دولت ساسکاچوان هنگام آغاز برنامه‌ی اقدام هلیوم (Helium Action plan) خود در ماه نوامبر ۲۰۲۱ با هدف ایجاد بازیگرانی توانمند در بازار هلیوم، دو برنامه‌ی تشویقی برای این بخش طراحی کرد.

شرکت رویال با بهره‌مندی از مزایای یکی از این دو برنامه اکنون می‌تواند بر اساس هزینه‌های پروژه‌های واجد شرایط خود در شهر نازاره که تا این تاریخ تعریف شده‌اند تا سقف ۴.۲ میلیون دلار اعتبار امتیاز مالیاتی دریافت کند. امید می‌رود که این مقادیر اعتباری در همین فصل وصول شوند.

علاوه بر این، اعتبارات مالیاتی دیگری نیز به‌صورت مستمر برای هزینه‌های واجد شرایط مربوط به مواردی چون چاه‌های افقی که در آینده قرار است در نازاره حفر شوند، ساخت تجهیزات فرآوری و تمام برنامه‌های موجه آتی اعمال خواهد شد.

اندرو دیویدسون_ رئیس و مدیرعامل رویال هلیوم_ اظهار داشت: «ما از چابکی دولت ساسکاچوان در اجرای سریع برنامه‌ی اقدام هلیوم جدید و سرعتی که در انجام رویه‌ها و تأیید نخستین مرحله‌ی کار ما داشته‌اند، بسیار خرسندیم.»

وی افزود: «این برنامه که موهبتی آشکار در حال و آینده‌ی رویال به‌شمار می‌رود، برای فعالان ساسکاچوان مزیت هزینه‌ای قابل توجهی در اکثر حوزه‌های قضایی آمریکای شمالی ایجاد می‌کند. رویال تمام مبالغی را که در پی دریافت این کمک‌ها یا اعتبارات مالیاتی صرفه‌جویی شود مجدداً در گسترش کارخانه‌های تولیدی هلیوم خود در ساسکاچوان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.»

اوایل همین ماه (جولای ۲۰۲۲)، مجله‌ی گس‌ورلد (gasworld) در مصاحبه‌ای اختصاصی با جیم رایتر، وزیر منابع و انرژی دولت ساسکاچوان، به بحث درباره‌ی برنامه‌ی اقدام هلیوم ساسکاچوان و برنامه‌های تشویقی تحت آن پرداخت.

رایتر در این مصاحبه توضیح داد که: « ساسکاچوان از منابع کافی برخوردار است اما این برنامه‌های تشویقی مکانیزم حمایتی بیشتری برای بازیگران بازار فراهم می‌کنند. SPII اعتبارات مالیاتی تولید نفت و گاز امتیازی/طلق قابل انتقالی با نرخ ۲۵ درصد از هزینه‌های موجه پروژه برای پروژه‌های تجاری‌سازی نوآوری‌های واجد شرایط دارد.

این برنامه طیف گسترده‌ای از نوآوری‌ها را در بخش‌های مختلف صنایع نفت و گاز یا هلیوم ساسکاچوان هدف قرار داده است. برنامه‌ی تشویقی به‌عنوان یکی از خروجی‌های برنامه‌ی اقدام هلیوم اخیراً گسترش یافته است.  به این ترتیب، پروژه‌های نوآورانه‌ی هلیوم را نیز دربر می‌گیرد.»

متن کامل مصاحبه با رایتر در شماره‌ی آگوست گس‌ورلد آمریکا منتشر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *