شرکت ایر لیکوئید قراردادی ۱۰ ساله با شرکت انرژی اروپای شل ( Shell ) امضا کرده است. که به موجب آن این غول صنعتی گاز، در سال ۵۲ گیگاوات ساعت انرژی تجدیدپذیر فتوولتائیک خورشیدی از شرکت شل خریداری خواهد کرد.

ایرلیکوئید با این قرارداد که هزینه ی آن معادل ۴۲ مگاوات ظرفیت نصب‌شده‌ انرژی فتوولتائیک خورشیدی موردنیاز برای تولید انرژی است. بخش بزرگی از برق مصرفی خود برای تولید گازهای صنعتی و دارویی در شمال شرق ایتالیا را تأمین خواهد کرد.

ایر لیکوئید قصد دارد با این توافق که منجر به کاهش انتشار دی اکسید کربن ( CO2 ) به مقدار حدود ۲۴۰۰۰ تن در سال می‌شود با خرید انرژی تجدیدپذیر اهداف خود در راستای پایداری اقتصادی را برآورده کند.

پاسکال وینت، معاون ارشد شرکت ایر لیکویید در اظهارنظری پیرامون این قرارداد، گفت: «این توافق یک بار دیگر نشان داد که ما قادریم راه‌حل‌هایی به مشتریان‌مان نشان دهیم که به کاهش انتشار CO2 کمک کند. و تعهد گروه را به اجرای اقدامات ملموس برای گسترش جامعه کم کربن ثابت کند.»

اساس این قرارداد بر توافق‌های قبلی پیرامون انرژی تجدیدپذیر استوار است. که بین شرکت ایر لیکوئید و شرکت‌های مستقر در ایالات متحده، اسپانیا، هلند و بلژیک امضا شده است.

روپن تانا، مدیر کل بخش انرژی شرکت انرژی اروپای شل که در ۱۴ بازار برق اروپایی حضور دارد، گفت که این شرکت برای کمک به مشتریان در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بر ارائه طیف وسیعی از راه‌حل‌های مبتنی بر انرژی پاک متمرکز است.

وی افزود: «ما سبد رو به رشدی از انرژی‌های تجدیدپذیر در اختیار داریم. و این پشتیبان ما در توسعه هرچه بیشتر انرژی‌های پاک در کشورهایی است که در آن فعالیت می‌کنیم.»

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *