ساخت کارخانه هیدروژن سبز 15 مگاواتی در آلمان

 

لایف و شفلر در آلمان کارخانهی هیدروژن سبز ۱۵ مگاواتی می‌سازند

لایف[۱]، که شرکتی فعال در حوزه ی هیدروژن سبز در فرانسه است، با همکاری شفلر[۲]، که تأمین‌کننده ی گاز صنعتی است، بناست در کارخانه ‎ی شفلر در شهر هرتسوگن‌آوراخ[۳] در باواریای آلمان، کارخانه ‎ی الکترولیزی بسازند.

این کارخانه، نوزدهم دسامبر اعلام کرد ظرفیت  اش تا ۱۵ مگاوات است، در زمان شروع به کار در سال ۲۰۲۵ قادر به تأمین تقریباً ۷/۳ تن هیدروژن سبز خواهد بود.

شرکا با امضاء تفاهم نامه‌ای، با ارائه ی خدمات به سازمان‌های مختلف باواریا، به کربن‌زدایی از منطقه کمک خواهند کرد.

این اقدام کمی پس از گسترش عملیات هیدروژن سبزِ لایف به بریتانیا انجام می‌شود. یکی از نقاط عطف تاریخ این شرکت در مسیر رسیدن به  (انتشار) صفر خالص[۴]» است.

این شرکت، که سال گذشته اولین کارخانه ی تولید هیدروژن سبز تجدیدپذیر خود را افتتاح کرده است، در حال حاضر بیش از ۹۰ پروژه در سراسر اروپا در دست اجرا دارد.

لوک جرار[۵]، رئیس اداره ‎ی اروپای مرکزی و شرقی لایف، در توضیح خبر جدید می‌گوید: « افتخار می‌کنیم که به غولی مانند شفلر کمک می‌کنیم که متحول شود و تا سال ۲۰۳۰، به تولید کربن‌خنثی[۶] برسد. »

وی تأمین سریع هیدروژن سبز را « کاری سترگ » می‌خواند و اضافه می‌کند که « پروژه‌های بزرگ‌مقیاسی مانند پروژه ‎ی شفلر آمادگی فناوری را ثابت می‌کنند و باعث ایجاد اطمینان و امنیت در بازار و تقویت میل به سرمایه‌گذاری می‌شوند. »

طبق اظهارات مقامات لایف، شهرداری‌ها و ایستگاه‌های سوختگیری هیدروژن از جمله مشتریان بالقوه‌شان هستند. گرمای زائد ناشی از الکترولیزْ فرآیندهای صنعتی موجود در کارخانه ی شفلر را تغذیه خواهد کرد.

این پروژه با اهداف پایداری شفلر، که سال گذشته اعلام شده بودند، ارتباط تنگاتنگی دارد. این اهداف شامل کربن‌خنثی کردن فرآیندهای «حیطه ی ۱» و «حیطه ی ۲» از سال ۲۰۳۰  و حذف ۷۵ درصد انتشارات تولید تا سال ۲۰۲۵ است.

شرکت قصد دارد انتشارات بالادستی «حیطه ی ۳» را تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۲۵ درصد کاهش بدهد و نهایتاً تا ۲۰۴۰ کربن‌خنثی کند.

آندریاس شیک[۷]، « عضو هیأت مدیرانِ عامل تولید، مدیریت زنجیره‎ی تأمین و خرید شفلر » می‌گوید: « رو آوردن از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های تجدیدپذیر در هدفمان برای تولید کربن‌خنثی تا سال ۲۰۳۰ نقشی محوری ایفا می‌کند. »

«  شراکت با لایف، با یکی از نوآورترین شرکت‌ها برای اجرای کارخانه ی هیدروژن سبز در تأسیساتمان در هرتسوگن‌آوراخ متحد شدیم. »

 

نوشته ‎ی آنتونی رایتون، ۱۹ دسامبر ۲۰۲۲

[۱] Lhyfe

[۲] Schaeffler

[۳] Herzogenaurach

[۴] Net Zero

[۵] Luc Graré

[۶] Climate Neutral

[۷] Andreas Schick

منبع: gasworld

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *