راه اندازی تأسیسات تصفیه هلیومِ رویال هلیوم در آلبرتا

تأسیسات تصفیه هلیوم  رویال هلیوم (Royal Helium)  در آلبرتا راه اندازی شد. (استارت آپ این تأسیسات در استیویل می باشد).

رویال هلیوم راه اندازی موفقیت آمیز تأسیسات تصفیه هلیوم خود در استیویل واقع در آلبرتا را اعلام کرد.

این نیروگاه به گونه ای مهندسی شده است که روزانه ۱۵۰۰۰(هزار فوت مکعب= mcf) گاز خام تغذیه شده توسط دو چاه هلیومی این شرکت را پردازش کند. با این کار، این نیروگاه دارای ظرفیت خروجی حدود ۲۲ هزارmcf با خلوص هلیومی ۹۹۹۹/۹۹ درصدی در سال است.

هلیوم تولید شده توسط این کارخانه با قرارداد خرید سه ساله ای که Royal Helium با دو شریک شخص ثالث قطعی ( در صنایع هوافضا و پرتابگر فضایی آمریکای شمالی ) منعقد کرده است مطابقت خواهد داشت.

اعتقاد بر این است که هلیوم عرضه شده در قراردادها دارای قیمت متوسط ۵۳۸ دلار در هر mcf خواهد بود. گفته می‌شود که تأسیسات در استیویل هزینه عملیاتی بسیار پایینی دارد زیرا با گاز سوختی ای که همزمان از دو چاه هلیوم تولید می‌شود، انرژی خود را تأمین می‌کند.

اندرو دیویدسون رئیس و مدیر عامل شرکت رویال، راه اندازی کارخانه را به عنوان “لحظه ای مهم ” توصیف کرد.

وی افزود: در پی این راه اندازی موفق، این شرکت به سمت تولید تجاری کاملی حرکت خواهد کرد که ما را به اولین تولید کننده هلیوم در فهرست عمومی در کانادا تبدیل خواهد کرد.

کارخانه استیویل همچنین از اعتبارات کربنی که تحت سیستم نوآوری فناوری و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در آلبرتا تولید می شود بهره مند خواهد شد. از آنجایی که این اعتبارات کربنی به پول تبدیل می شوند، این امکان را خواهد داشت که جریان نقدی اضافی را برای سهامداران این شرکت فراهم کند.

اخبار این استارت ‌آپ پس از تشکیل انجمن توسعه ‌دهندگان هلیوم کانادا ( Helium Developer Association ) که این شرکت یکی از اعضای آن است، داغ شد. این انجمن امیدوار است بتواند به تقاضای فزاینده برای یک زنجیره تأمین ایمن و درازمدت هلیوم رسیدگی کند.

سایر شرکت های عضو انجمن توسعه دهندگان هلیوم کانادا شامل,Avanti Helium Global Helium,  Thor Resources ,First Helium هستند.

 

منبع: gasworld

ترجمه: مهدی محمدی می آبادی

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *