گاز هلیوم

  شرکت امپریال هلیوم زمین‌های بیشتری را در آلبرتا خریداری می‌کند.

شرکت امپریال هلیوم، از شرکت‌های فرعی تحت تملک رویال هلیوم است. این شرکت پروژه جدیدی را در مجاورت ملک استیویلِ شرکت رویال هلیوم، در آلبرتای کانادا، خریداری کرده است.

براساس شرایط توافقنامه خرید و فروش، شرکت امپریال هلیوم از حق انحصاری یک‌بار انتخاب خود، برای خرید این ملک، استفاده کرده است.

ملک مذکور شامل کلیه حقوق، عنوان، دارایی و سود برای حفاری، کشف و تولید می‌باشد.

شرکت رویال هلیوم معتقد است، در حداقل دو ساختاری که با برداشت “داده‌های لرزه‌نگاری” و “لرزه‌نگاری دو بعدیِ پردازش مجدد” شناسایی شده است؛ زمین خریداری شده پتانسیل بالایی برای گاز هلیوم غنی شده با سرعتِ جریانِ بالا، در سنگ‌لایه‌های کامبرین و دوونین[۱]، دارد.

اندرو دیویدسون[۲]، رئیس کل و مدیرعامل اجراییِ شرکت رویال هلیوم، از گسترش ردپای این شرکت در آلبرتا و توسعه میدان هلیوم دیگری در استان ابراز خرسندی می‌کند.

این شرکت امیدوار است برنامه‌های حفاری اولیه را در فصل پاییز / زمستان سال ۲۰۲۳، آغاز کند.

شِین نیگِم[۳]، مدیر ارشد عملیاتیِ شرکت رویال هلیوم، افزود، « منطقه این پروژه جدید، با حضور داده‌های موجودِ آزمایش تاریخی که نشان‌دهنده سرعت جریان بالای گاز نجیب ( بی‌اثر )، و غلظت‌های قابل ملاحظه و تأیید شده هلیوم می‌باشند، در برابر مناطقی که بررسی کرده بودیم، موردی منحصر به فرد ارائه داد.

شرکت رویال هلیوم خرید امپریال هلیوم را در جولای (سال ۲۰۲۲) قطعی کرد. برنامه خرید مذکور اولین بار در ماه مِه (سال ۲۰۲۲)، و با هدف ایجاد نهادی بزرگتر در فضای هلیوم، اعلام شده بود.

[۱] Cambrian and Devonian horizons

[۲] Andrew Davidson

[۳] Shayne Neigum

منبع:gasword

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *