هلیوم بالن

اگر در صرف هزینه و پول برای این عملیات مشکلی نباشد، شما نیازمند تجهیزات خاصی برای عملیات تولید هلیوم در منزل می باشید. در اتمسفر وجود هلیوم با مقدار کم ثابت شده است. شما می توانید با فشرده سازی و خنک سازی هوا این عملیات را انجام دهید. برای شروع، مقداری هوا داشته باشید و اقدام به خنک سازی و فشرده سازی آن نمایید.

به موازات افزایش فشار و کاهش درجه ی حرارت، برخی از گاز ها شروع به تغییر از حالت گاز به مایع می کنند. در این تغییر عنصر آب مقام اول را دارد، سپس عنصر دی اکسید کربن سپس نیتروژن و اکسیژن ( تقریباً در ۷۸ درجه ی کلوین اگر اتمسفر شما هنوز ۱ اتمسفر باشد ) و بعد عنصر آرگون چنانکه شما به صفر مطلق نزدیک شده باشید. در اتمسفر ۱ نقطه ­ی جوش هلیوم  ۴٫۲ کلوین می باشد. اگر فشار بیشتر شود سپس هلیوم به صورت مایع در دمای بالاتر بوجود می آید.
شما حتماً به راهی برای جداسازی مایع از گاز نیاز خواهید داشت. اگر هزینه عملیات برای شما مشکل است، گاز مورد نظر خود را از دایان گاز خرید نمایید.

گاز هلیوم به عنوان یک خنک‌کننده فوق‌العاده برای کاربردهای سرمازایی مانند ام.ار.آی ( تصویرسازی تشدید مغناطیسی )، طیف‌سنجی تشدید مغناطیسی هسته‌ای( NMR )، شتاب‌دهنده‌های ذرات، برخورد دهنده‌های درونی بزرگ ( ال.اچ.سی )، دستگاه تداخل ابررسانا کوانتومی( SQUID )، تشدید پارامغناطیسی اسپین الکترون ( ESR )، ذخیره انرژی مغناطیسی با ابررسانایی( SMES )، انتقال برق، حمل صفحات مغناطیسی، سنسورهای ابررسانا، طیف‌سنجی جرمی، آهنرباهای ابررسانا، میدان قوی جداکننده مغناطیسی، آهنرباهای ابررسانا در زمینه تریل برای راکتورهای همجوشی و دیگر تحقیقات سرماشناسی به کار می‌رود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *