تاسیات جدید هلیوم در کانادا

 

 دو تأسیسات هلیوم جدید در ساسکاچوان کانادا

کمپانی North American Helium (هلیوم آمریکای شمالی) دو تأسیسات هلیوم جدید را در به میدان می آورد.

شرکت هلیوم آمریکای شمالی (به اختصار NAH) دو مرکز تصفیه هلیوم اضافی را به صورت آنلاین در ساسکاچوان کانادا در جریان آورده است.

شرکت اکتشاف و تولید هلیوم (۲۷ فوریه) تأیید کرد که یکی از تأسیسات در اواخر سال ۲۰۲۲ و دیگری در ژانویه سال ۲۰۲۳ شروع به تولید کرده است.

این شرکت شامل ۵ تا از تأسیسات تولید هلیوم است.

مارلون مک دوگال رئیس و مدیر ارشد عملیاتی این کمپانی گفته است که تولید فعلی این شرکت در حال حاضر از ۱۱۰ میلیون فوت مکعب در سال هم عبور کرده است.

او افزود: ما در برنامه‌ ریزی اکتشاف و توسعه ‌مان از جمله پیش‌سفارش تجهیزات طولانی‌مدت بسیار سنجیده و حساب شده عمل کرده‌ایم. پس می‌توانیم به طور مؤثر چاه‌های جدید را بسط بدهیم و بازاریابی حجم های جدید هلیوم برای مشتریان را در این برهه ی سخت عرضه، شروع کنیم.

شرکت NAH قصد دارد تا تقریباً ۶۰ میلیون فوت مکعب حجم هلیوم اضافی را در طول سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه کند.

نیکلاس اسنایدر” رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل کمپانی هلیوم آمریکای شمالی” بر این باور است که عرضه آنلاین دو مرکز تأسیسات تولید جدید به صورت آنلاین در ماه‌های متوالی(پی در پی)، نتیجه افزایش سطح سرمایه‌گذاری شرکت NAH در سراسر تجارت ما در ۱۸ ماه گذشته است.

اسنایدر همچنین مفتخر بود خاطرنشان کند که این شرکت قراردادی بلندمدت با “Linde” امضاء کرده است که بواسطه آن ، این غول صنعتی گازی اولین خریدار محصول هلیوم در تأسیسات جدید خواهد بود.

شرکت هلیوم آمریکای شمالی اساساً در طول تاریخ تمام تولید هلیوم خود را در قراردادهای بلندمدت با توزیع کنندگان گاز منعقد کرده است.

هرچند کمپانی NAH قصد دارد برای کمک به مشتریان خاص هلیوم در حین آخرین کسری هلیوم، بخشی از عرضه خود را برای فروش در بازار نقدی در دسترس نگه دارد.

از اوایل سال ۲۰۲۳، مشتریان این گزینه را خواهند داشت که بارهای نقطه ای (حمل و نقل سریع و اکثرا خارج از قرارداد) گاز یا مایع هلیوم با خلوص بالا را برای رفع نیازهای حیاتی تجاری خود خریداری کنند.

کمپانی NAH برای یک محصول پایدارتر بر هلیوم غیر هیدروکربنی تمرکز می کند. این محصول که به نام هلیوم سبز نیز شناخته می‌شود، از گازی تولید می‌شود که یا حاوی هیدروکربن‌های کم یا بدون هیدروکربن است و به انتشار گازهای گلخانه‌ای کمکی نمی‌کند.

در همین مورد”سیندر” افزود: ما معتقدیم که عرضه هلیوم پایدار غیر هیدروکربنی ما برای توزیع کنندگان گاز صنعتی و همچنین مشتریان خاص هلیوم جذاب تر است و این نه تنها به دلیل اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بلکه به این دلیل است که نشان داده ایم که عملیات های ما نسبت به برخی از پروژه های هلیوم مرتبط با هیدروکربن قابل اعتمادتر است.

منبع:gasworld

نوشته شده توسط مالی برگسن در ۲۷ فوریه ۲۰۲۳

ترجمه: مهدی محمدی می آبادی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *