چاه گاز

 

 چاه گاز هلیوم  در ساسکاچوان جنوبی کانادا: شرکت هلیوم ایولوشن با حفر اولین چاه گاز، قرارداد با شرکت نورث امریکن هلیوم را اجرایی می‌کند.

شرکت کاناداییِ اکتشاف و تولید هلیوم، هلیوم ایولوشن[۱]، اولین چاه هلیوم را در مِلکِ مک‌کورد[۲] خود، در ساسکاچوانِ جنوبی[۳] حفر کرد.

انتظار می‌رود این چاه، که HE-1 نام دارد، تقریباً طی ۱۵ روز از تاریخ [شروع] حفاری، با هدف‌گیری سازند دِدوود[۴]، به عمق تقریباً ۲،۶۷۰ متری برسد.

گَس‌ورلد[۵] مطلع است که  اهداف چاه HE-1 در ساختاری مرتفع، با ویژگی زمین‌شناسی که معمولاً با غلظت بالای هلیوم همراه است، تعیین شده است.

گرِگ راب[۶]، رئیس کل و مدیرعامل اجرایی شرکت هلیوم ایولوشن، می‌گوید: « حفر اولین چاه گاز در مک‌کورد نقطه عطف بسیار مهم دیگری برای شرکت هلیوم ایولوشن[۷] (HEVI) است. »

« مته HEI-1 یکی از شش مکانی را نشان می‌دهد که قبلاً در مِلک مک‌کورد، در افتتاحیه کمپین حفاری‌مان، شناسایی شده است. »

« برنامه حفاری ما گامی حیاتی در امتحان موفقیت‌آمیز زمین‌مان در مک‌کورد، و حمایت از طرح‌های گسترده‌ترِ تجاری‌سازی است. »

به دنبال قرارداد برون‌سپاری ما، با حفر چاه‌هایی با بودجه ۱۰۰ درصدی در سراسر بخش‌های زمینی دیگر در دارایی‌های HEVI توسط شرکت نورث امریکن هلیوم[۸]، به‌منظور ارزیابی ماهیت بالقوه پایگاه زمینی سراسری هلیوم ما، برنامه HEVI کامل خواهد بود.

در اوایل ماه جاری، ( نهم ژوئن )، شرکت هلیوم ایولوشن یک قرارداد برون‌سپاری با شرکت نورث امریکن هلیوم منعقد کرد، که به واسطه آن، شرکت نورث امریکن هلیوم در مجموع ۵ حلقه چاه گاز، روی سه بلوک از قبل تعیین شده زمین در ساسکاچوان، حفر خواهد کرد.

شرکت نورث امریکن هلیوم برای هر چاهی که حفر کند ۸۰ درصد سود عملیاتی در بخشی که چاه گاز روی آن حفر شده است، بعلاوه  ۹ بخش به‌هم پیوسته از زمین‌های مجاور این چاه، حداکثر تا ۳۲،۰۰۰ هکتار، را به‌دست خواهد آورد.

[۱] Helium Evolution

[۲] McCord property

[۳] Southern Saskatchewan

[۴] Deadwood formation

[۵] Gasworld: سایت و نشریه خبری در زمینه گاز

[۶] Greg Robb

[۷] Helium Evolution Inc. (HEVI)

[۸] North American Helium

منبع: Gasworld

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *