اکتشاف هلیوم در مینه سوتا لحظه ای مهم را برای پالسار هلیوم رقم زد

اکتشاف هلیوم در مینه سوتا لحظه ای مهم را برای پالسار هلیوم رقم زد

پالسار هلیوم( Pulsar Helium ) به خوبی ارزیابی جت استریم شماره ۱ ( Jetstream #1 )  را در مینه سوتا انجام می دهد.

پالسار هلیوم ارزیابی جت استریم شماره ۱ خود را در پروژه هلیوم توپاز( Topaz ) در مینه سوتا به خوبی انجام داده است.  آنچه رئیس و مدیر عامل آن به عنوان “لحظه ای مهم برای شرکت” توصیف می کنند، رقم زده است.

شرکت کانادایی اکتشاف و تولید هلیوم امروز (۵ فوریه) تأیید کرد که چاه جت استریم شماره ۱ تا عمق ۶۸۶ متری حفاری خواهد شد. و در صورت امکان تا ۷۶۲ متر گسترش خواهد یافت.

یک طیف سنج جرمی هر ۱۰۰ ثانیه واکنش گاز راگزارش خواهد کرد.  و در صورت مواجهه با مناطق واکنش گاز هلیوم، نمونه های گاز جمع آوری می شود. پس از رسیدن به عمق کلی، مجموعه جامعی از سیاهه های مربوط به خطوط سیمی باز خواهد شد که توسط بیکر هیوز جمع آوری می شود.

پس از جمع‌آوری داده‌های سیمی، چاه تکمیل می‌شود. و دکل آزاد و خارج می‌شود. سپس یک بسته آزمون چاه مجهز و در چاه جت استریم شماره ۱ نصب می شود. یک برنامه آزمون جریان و افزایش فشار اجرا می شود. و داده های نمونه گاز تحت فشار را جمع آوری می کند.

توماس آبراهام-جیمز، رئیس و مدیر عامل Pulsar، گفت که هدف در جت استریم شماره ۱، تکرار کشف اولیه ۱۰٫۵ درصد هلیوم، انجام آزمون‌های جامع درون چاه و پیشروی به عمق بیشتر در زمین، و ماندن در عمق بیشتر در زمین برای تعیین اینکه چه چیز دیگری ممکن است در آن پایین باشد، است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی دقیق ما نتیجه داد و همه چیز طبق برنامه پیش می رود.

در ژانویه، Pulsar Helium تأیید کرد که ارزیابی جت استریم شماره ۱ را در ۲ فوریه ۲۰۲۴ حفاری خواهد کرد.

پروژه توپاز گل سرسبد پالسار هلیوم واقع در مینه سوتا، است و اعتقاد بر این است که یکی از پرمحتواترین هلیوم‌های جهان را در خود جای داده که ۱۰٫۵ درصد هلیوم با حداقل ترکیبات هیدروکربنی حضور داشته است.

پیشینه این پروژه به شرکت دیگری برمی گردد که در آنجا نیکل و پلاتین را در منطقه ای که توپاز در آن قرار دارد کاوش می کرد – مکانی که اتفاقاً زمین شناسی ایده آلی برای نیکل و مس دارد.

آبراهام جیمز سال گذشته به تلویزیون گاز ورلد گفت :هنگامی که شرکت مشغول حفاری یک حفره اکتشافی بود، کارگران با گاز مواجه شدند و پس از نمونه برداری دکل را تخلیه کردند. پس از تجزیه و تحلیل کامل شیمیایی در دو آزمایشگاه مختلف، یکی در دانشگاه تورنتو، نتایج نشان داد که گاز قابل اشتعال نیست و گاز حاوی ۱۰٫۵٪ هلیوم است که “یکی از اکتشافات هلیوم با مقدار بالا در تاریخ است.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *