گاز هیدروژن

بیومتان به عنوان بخش مهم و حیاتی از آینده انرژی ما شناخته می شود. و به  عنوان بخشی از طیف وسیع تری از انرژی های تجدیدپذیر مانند بیوگاز می باشد که با توجه به  اینکه جهان در حال رسیدن به یک ترکیب انرژی متنوع و پایدار است، به طور روزافزون مورد توجه قرار می گیرد.

گرایش به قیمت بالاتر گاز طبیعی به همراه تقاضا برای انرژی تجدید پذیر، اخیراً موجب تقاضای شدیدی برای بیومتان و بیوگاز گردیده است- و تعداد زیادی شرکت های مربوط به گاز صنعتی در این فضای اولیه، خصوصاً در جایی که ریکاوری و استفاده مجدد از کربن دی اکسید مربوطه مهم است، وجود دارند.

“مسیر کربن زدایی گاز ۲۰۲۰-۲۰۵۰” که توسط سازمان از جهانی برای کنسرسیوم آب و هوا منتشر شده است، نشان می دهدکه افزودن سیاست هایی در خصوص انرژی و آب و هوای اتحادیه اروپا لازم است، تا اروپا را در مسیر صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ قرار دهد.

این مسیر تسریع شده ی کربن زدایی است که مشخص می کند چه سرمایه گذاری و نوآوری باید اتفاق بیفتد تا میزان کاهش گاز های گلخانه ای در سال ۲۰۳۰ به میزان تعیین شده( کاهش ۵۰درصدی )برسد.

با توجه به مطالعات، معاملۀ سبز اروپا می تواند این توسعه هارا با استفاده از راهکارهای زیر تسریع نماید:

تقویت تجاری برون مرزی و حمل هیدروژن و بیومتان و شفافیت قوانین بازار برای هیدروژن سبز و آبی، که شامل هیدروژن منتقل شده نیز می شود.

شبیه سازی تولید بیومتان و هیدروژن با حکم الزام آور برای ۱۰% گاز از منابع تجدید پذیر تا ۲۰۳۰٫

تحریک تقاضا برای هیدروژن و بیومتان با تقویت و گسترش سیستم تجارت آلایندگی اتحادیه اروپا به همراه توافق با قراردادهای هدفمند و محدود به زمان تفاوت.

منطبق کردن چارچوب نظارتی اتحادیه اروپا برای ساخت زیرساخت های آینده گاز در یک سیستم انرژی یکپارچه.

با تمرکز بر اروپا، مشخص است که تقاضا برای بیومتان و بیوگاز در حال افزایش است و شرکت ها به سرعت نسبت به این تقاضا واکنش نشان می دهند. در چند ساله گذشته، در نقشۀ ۲۰۲۰ بیومتان اروپا مشخص گردیدکه افزایش ۵۱% پلنت[۱] های بومتان در اروپا وجود داشته است-در این تصویر نشان داده شده است که تعداد پلنت ها در سال ۲۰۱۸ از ۴۸۳ تا به ۷۲۹ عدد در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

در اجلاس مجازی گازهای صنعتی اروپا در آوریل، ما این خبر را از هارمن دکر، مدیر انجمن بیوگاز اروپا شنیدیم که انجمن بیوگاز اروپا امیدوار است که تا سال ۲۰۳۰، حدود GW45 ظرفیت بیومتان نصب شده در سرتاسر اروپا داشته باشد .

در یک رویداد یک روزه، دیگر اعلام کرد که ظرفیت حال حاضر پلنت های بیوگاز اروپا بیش از ۱۸۰۰۰ بوده و این عدد در حال رشد می باشد.

علاوه بر انجمن بیوگاز اروپا، که مشخصاً نقش پررنگی در صنعت ایفا می کند، امثال شرکت “Air liquid” نیز وجوددارد که پول و زمان زیادی را برای توسعه و گسترش بیومتان تعهد کرده است- در واقع، در نوامبر سال گذشته، غول گاز صنعتی شروع به ساخت دو تا از اولین واحدهای تولید بیومتان در ایتالیا کرده است.

این زیرساخت ها که در تروکانزا، میان، فونتانلا و برگامو قرار دارند، دارای ظریت تولید کل ۳۲۰۰ تن بر سال – معادل GW50 بر سال هستند.

از چشم انداز اقتصاد مدور، این دو واحد همچنین با یک ایستگاه پرکننده برای تأمین بیوLNG و بیوCNG برای شرکت های محلی، تکمیل شده است. با توجه به باز بودن ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته، این ایستگاه قادر است تا ۱۰۰ کامیون در روز را سوخت گیری مجدد نماید.

یک نقطۀ عطف دیگر مربوط به بیومتان ،توسط شرکت تنها چند ماه استکه به دست آمده، وقتی که شرکت Air  liquid  با سوپرمارکت های زنجیره ای Asda انگلستان که یک شرکت متعلق به والمارت است، همکاری کرد تا شش ایشتگاه توزیع بیومتان را برای سوخت گیری کامیون ها در سایت های  خود نصب و راه اندازی کند.

عملکرد سه ماه اول سال ۲۰۲۱، مربوط به ایستگاه های دید Asda به بیش از ۳۰۰ کامیون بیوNVG کمک کرد که Asda امسال آن را به عنوان بخشی از تلاش هایش برای کاهش اثرات زیست محیطی فعالیت های حمل و نقل خود، به بهره برداری می رساند.

اما تنها کامیون ها نیستند که می توانند به کرین زدایی با بیومتان کمک کنند. در سال گذشته توسط مقالۀ منتشر شده توسط انجمن منابع زیستی و هضم بی هوازی( ADBA ) که عنوان آن: مسیر رسیدن به سال ۲۰۳۰ بود، مشخص گردید که که این سوخت می تواند ۳۰% از بودجۀ کربن سال ۲۰۳۰ انگلستان را در سخت ترین بخش ها کربن زدایی تأمین کند، ۶٫۴ میلیون خانه را گرم کند و حدود ۳۰۰۰۰ شغل تا سال ۲۰۳۰ ایجاد نماید.

با توجه به این مقاله که توسط شرکت  Air liquid ، Privilege Finance و SNG حمایت شده است، هنگامی که صنعت بیومتان کاملاً مستقر گردد، می توان به کاهش ۶% در حذف گازهای گلخانه ای انگلستان تا سال ۲۰۳۰ منجر گردد.

همچنین این مقاله نشان داد که صنعت بیومتان[۲] میتواند ده ها هزار شغل، افزایش انرژی، امنیت تولید غذا، جذب سرمایه گذاری به اقتصاد سبز ایجاد نماید و قدرت رقابت انگلیس را در برابر فناوری بین المللی پایدار افزایش دهد.


[۱] Plant

[۲] Biomethane

ترجمه دایان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *