هیدروژن سبز

 

هیدروژن سبز وافزایش سرمایه‌گذاری شرکت کپنهاگِن اینفراستراکچر پارتنِرز Copenhagen Infrastructure Partners (CIP).

شرکت سی‌دابلیو‌پی گلوبال  CWP Global و شرکت (CIP) از تکمیل اخیر سرمایه‌گذاری راهبردی این شرکت در سبد توسعه مراکز هیدروژن سبز در مقیاس فوق وسیع[۱] شرکت CWP خبر دادند.

این سرمایه‌گذاری حاکی از اخبار خوبی برای هیدروژن سبز در مناطق مختلف است، و پروژه‌هایی در سراسر آفریقا، استرالیا و آمریکا را در سبد مذکور جای می‌دهد.

طبق قراردادی که امروز اعلام شد، شرک(CIP)،% ۶۷/۲۶ از سهام یک سکوی توسعه[۲] در تجارت هیدروژن سبز مربوط به شرکت (CWP) را از طریق صندوق انتقال انرژی I [3] خریداری کرده است.

این قرارداد شرکت CIP را قادر می‌سازد که فرصت سرمایه‌گذاری در خط لوله مراکز هیدروژن سبز شرکت CWP را، در سطح توسعه جهانی، در اختیار بگیرد. این امر سرمایه‌گذاری‌های شرکت CIP در پروژه‌های هیدروژن سبز را افزایش می‌دهد، و همچون رأی اعتماد مهمی برای بخش در حال توسعه هیدروژن سبز، از سوی یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران زیرساخت انرژی‌های تجدیدپذیر، تلقی می‌شود.

اَلکس هیوِت[۴]، مدیرعامل ارشد شرکت سی‌دابلیو‌پی گلوبال، تصریح کرد: «از پذیرش شرکت CIP در خانواده CWP خوشحال هستیم، شراکت جدیدی که در مهم‌ترین زمان ممکن رخ داده است. رقابت‌ برای صفر خالص در جریان است، و مقیاس مناسب هیدروژن سبز از ارکانِ اصلی کربن‌زدایی[۵] جهانی خواهد بود، که شاید تا سال ۲۰۵۰ یک پنجمِ تقاضای جهانی انرژی را تأمین کند.»

«این مشارکت بین CWP و CIP بر محور همسوییِ‌ قابل توجهِ ارزش‌ها و چشم‌اندازی مشترک از مقیاس و فوریت انتقال انرژی بنا شده است. به‌منظور ایجاد ارزش برای این سیاره و نسل‌های آینده و فرصت‌های جدید برای جوامع و اقتصادهای بومی، و نیز جهان در حال توسعه، بی‌صبرانه منتظر همکاری با شرکت CIP هستیم.»

رویکرد رو به گسترشی در بازار حاکی از این است که تقاضای چشمگیر و فزونی‌پذیر برای هیدروژن سبز در نیمه دوم دهه جاری قرار است فراگیر شود.

سناریوهایی که برای دستیابی به انتشار صفر خالص گازهای گلخانه‌ای[۶]، تا سال ۲۰۵۰ یا قبل از آن، به‌صورت تخصصی بررسی شده‌اند، از جمله سناریوهای متعلق به هیئت بین دولتی تغییر اقلیم[۷] (IPCC)، آژانس بین‌المللی انرژی[۸] (IEA)، آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر[۹] (IRENA)، و کمیسیون انتقال انرژی، به وضوح حاکی از آنند که تولید و استفاده از هیدروژن سبز و مشتقات آن، به‌موازات برق‌رسانی گسترده ناشی از تقاضای انرژی در سطح جهان، ابزاری حیاتی برای کربن‌زدایی بسیاری از بخش‌هایی است که انرژی‌بَر، اما پرُچالش، هستند.

[۱] Ultra-large-scale green hydrogen hubs

[۲] Development platform

[۳] Energy Transition Fund I

[۴] Alex Hewitt

[۵] decarburization

[۶] Net Zero GHG (greenhouse gas)

[۷] Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC)

[۸] International Energy Agency (IEA)

[۹] International Renewable Energy Agency (IRNA)

1 پاسخ به هیدروژن سبز
  1. سیما
    سلام
    آیا هیچ شرکت خارجی یا داخلی در زمینه هیدروژن سبز در ایران سرمایه گذاری کرده است یا قصدش را دارد؟


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *