امضاء قراداد عوارض مایع سازی هلیوم توسط Royal Helium وTumbleweed

Royal Helium وTumbleweed  قرارداد عوارض مایع سازی هلیوم را امضاء کردند.

Royal Helium ( شرکت اکتشافاتی هلیوم مستقر در ساسکاچوان ) یک قرارداد خدمات عوارضی را با Tumbleweed Midstream در کلرادو امضاء کرده است.

Tumbleweed  در این معامله هلیوم گازی ۹۹٫۹۹۹ درصدی Royal را در تأسیسات مایع‌سازی Ladder Creek خود به هلیوم مایع تبدیل می‌کند. گاز هلیوم تصفیه شده از چاه های هلیومی Royalو کارخانه فرآوری هلیوم در حال ساخت در استیویل ( Steveville ) واقع در آلبرتا به تأسیسات Tumbleweed در کلرادو تحویل داده می شود. Ladder Creek تضمین کرده است که سطح خلوص ۹۹٫۹۹۹% هلیوم مایع تحویلی، مطابق با مشخصات تعیین شده توسط انجمن گاز فشرده ( Compressed Gas Association ) را برآورده کرده یا از آن فراتر می رود.

اندرو دیویدسون رئیس و مدیرعامل شرکت Royal Helium از این توافق استقبال کرد.

مایع سازی گامی بسیار حیاتی و مهم در فرآیند تولید Royal  و پروسه ی خرید شریک ما است زیرا هلیوم گازی را نمی توان در فواصل طولانی ذخیره یا حمل کرد. موقعیت مکانی و قابلیت‌ها و مشخصات فنی پردازشی Ladder Creek بصورت کامل با الزامات تحویلی شریک ما مطابقت دارد.

مدت اولیه این قرارداد سه سال تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۵ است که پس از آن به صورت سالیانه قابل تمدید است. Ladder Creek سالانه ۲۴ میلیون فوت مکعب هلیوم خام را برای Royal  فرآوری خواهد کرد و در صورت وجود ظرفیت، مقداری مازاد بر آن را نیز براساس مفاد در نظر خواهد گرفت.

Royal Helium بیش از یک میلیون هکتار از اراضی احتمالی هلیوم را در سرتاسر جنوب ساسکاچوان و جنوب شرقی آلبرتا کنترل می کند. در اکتبر سال گذشته قرارداد ساخت و ساز را با Arjae Design Solutions از نیسکو ( واقع درآلبرتا ) برای ساخت و راه اندازی کارخانه بازیابی هلیوم Steveville 14-12 منعقد کرد. توان عملیاتی کارخانه پس از بهره برداری کامل، بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون فوت مکعب در روز برنامه ریزی و پیش بینی شده است.

 

منبع: gasworld

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *