ذخایر طبیعی در آمریکا حاوی حدود ۳۰۶ بیلیون فوت مکعب از گاز هلیوم قابل بازیافت است.

این بر اساس یک گزارش ارائه شده جدید( ۲۸ سپتامبر )از سازمان زمین شناسی آمریکا( USGS )می باشدکه نقش اصلی آمریکا را با حدود %۴۴ از کل تولید هلیوم جهانی در ۲۰۲۰ در بازار برجسته می سازد.

نشریه USGS اولین برآورد خود را با پرده برداری از برخی آمارهای امیدوار کننده نشان می دهد.

در این نشریه، سارا ریکر معاون مدیر منابع انرژی و معدنی گفت: ارزیابی هلیوم یک برنامه کامل از تحقیقات دیرین ما بر روی ذخایر زمین شناسی، از منابع طبیعی گرفته تا پتانسیل ذخیره کربن دی اکسید، می باشد.

این ارزیابی قابل دسترسی برای عموم، یک تخمین بی طرفانه از حجم باقیمانده گاز هلیوم را فراهم می سازد که بازارهای خصوصی می توانند بر آن تکیه کنند.

چنین نشریه ای می تواند به دلیل نگرانی ناشی از وابستگی شدید آمریکای شمالی به واردات گاز هلیوم از روسیه و قطر، در نتیجه اتمام سیستم های هلیوم دفتر مدیریت زمین های آمریکا، بسیار امیدوارکننده به نظر برسد.

به دلیل کاربردهای وسیع مانند تصویربرداری پزشکی، ساخت نیمه رساناها، جوش دادن لیزری، هوا فضا و برنامه های دفاعی و انرژی، بدون شک تقاضای زیادی برای این گاز در آینده وجود خواهد داشت.

بر طبق USGS، تقریباً همه منابع گازهلیوم تجاری از تولید گاز طبیعی حاصل می شود. وقتی گازطبیعی به سطح پمپ می شود، دیگر گازها مانند گاز هلیوم به همراه آن بالا می آید. سپس این گاز می تواند به صورت مجزا از گاز طبیعی استخراج و ذخیره شود.

USGS تولید هلیوم را هم در آمریکا و هم در جهان در خلاصه های سالانه کالاهای معدنی دنبال می کند. این برآوردها شامل تولید از چاه های خصوصی و نیز رهاسازی از سیستم گاز هلیوم دولتی است.

همه برآوردهای منتشر شده در این گزارش توسط USGS تحت دستورالعمل نگهداری و نظارت گاز هلیوم در سال ۲۰۱۳ انجام گردیده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *