گاز

گاز طلا چیست ؟

یکی از خرافاتی که جویندگان گنج به آن اعتقاد دارند گاز طلا است. آنها معتقدند که در هنگام جستجوی گنج، همزمان با رسیدن به گنج ، از طلای موجود در گنج ، گازی متصاعد می شود که باعث خفگی جوینده آن می شود.

به نوشته سایتهای گنج یابی ، سطح طلا در مدت زمان تبدیل به پاتین می شود و پاتین تولید گرما می کند و باعث ایجاد گازی از موجودات زنده اطراف گنج می شود و باعث خفگی می شود!

آنها اعتقاد دارند برای جلوگیری از خفگی باید یک لیوان سرکه بخورند و یا دستمال آغشته به سرکه را جلوی بینی بگیرند!

همانطور که گفته شد این موضوع خرافه ای بیش نیست و امکان اکسید شدن طلا و تبدیل آن به گازی خفه کننده وجود ندارد.

تالیف دایان گاز

7 دیدگاه در گاز طلا و خرافات جویندگان طلا
  1. اولا طلا هیچوقت اکسید نمیشود دوما گازی که بتواند بالاتر از سطح بایستد که به محض اینکه شخص حفار بهش رسید به ریه اش ورود کند و اونو از پای دربیاره قطعا گازی بسیار فرار میباشد و قطعا اتاقکی که درش در زیر زمین طلا انبار شده نمیتونه مثل یک کپسول چند لایه اونقدر ایزوله باشه که بتونه صدها سال گازو در خودش حفظ کنه اگرم مقصود افراد خرافاتی اینه که این گاز روزانه از طلا متساعد میشه پس باید بنکدارهای طلا که برخیشون بالای ۲۰۰ کیلو طلا دارند صبحها که گاوصندوقو باز میکردن با گاز تولیدیش در ساعتهای قبل کشته میشدن

  2. دیدگاه *گاز یکی از ۴ حالت ماده است (جامد-مایع-گاز-پلاسما) که فاقد شکل بوده و فاصله مولکولی در این حالت بسیار بیشتر از جامد و مایع است و باعث شده تا ماده بهه حالت گاز درآید.
    حال اگر یک ماده جامد یا مایع بخواهد تبدیل به گاز شود باید ساختار ملکولی آن از هم بپاشد و بین ملکولها فاصله بیفتد که در این صورت ماده جامد یا مایع حالت وو شکل اولیه خود را از دست میدهد و حجم آن رفته رفته کم خواهد شد.
    همانطور که وقتی آب را حرارت میدهیم آب کم کم از حالت مایع به گاز درخواهد آمد و ساختار مایعی خود را از دست خواهد داد و حجم مایع رفته رفته کم خواهد شد تاا جایی که کاملا به گاز(بخار) تبدیل شود، پس امکان ندارد ماده از حالتی به حالت دیگر درآید یا گاز تولید کند ولی برحالت اولیه خود باقی بماند!!

    حال اگر فرض را هم بر این میگرفتیم که طلا گاز تولید میکند قطعا بعد از مدتی شکل و ساختار اولیه آن از بین میرفت و به طور مثال بعد از ۱۰۰۰ سال از یک مجسمه طلایی چیزی جز گاز باقی نمیماند! این فرضیات باطل نه تنها با علم بلکه با عقل نیز در تضاد است.

    طلا از جمله فلزات نجیب است و دربرابر اکسیداسیون,زدگی و خوردگی مقاوم است. به این منظور که در مجاورت با آب و هوا در طی هزاران سال نیز اکسید نخواهد شد.بنابراین نه اکسید میشود و نه گاز تولید میکند.

  3. دیدگاه *تا جایی که من شنیدم نمی گویند طلا گازی از خود ساطع میکند بلکه میگوید چون طلا زمان بسیار زیادی درآن محدوده حظور داشته به مروز زمان مقداری یون طلا تولید میشود که این یون محیط اطراف طلا را در بر میگیرد و تنفس آن باعث مرگ میشود اما من نمی دانم واقعا طلا امکان یونیزه شدن در محیط بر اثر زمان را دارد یا خیر


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *