کاهش گاز دی اکسید کربن

کاهش گاز دی اکسید کربن

 

 

کاهش CO2 در صنعت مواد شیمیایی از طریق واحدهای بازیافت کربن ( CCU ) عنوان مطالعه جدیدی است که توسط “طرح ابتکاری کربن تجدیدپذیر (RCI) “منتشر شده است. در این پژوهش به بررسی پتانسیل کاهش انتشار دی‌اکسید کربن در صنایع شیمیایی و مواد مشتق – که مصرف انرژی بالایی دارند – با روش جذب و استفاده از واحدهای بازیافت کربن (CCU) انجام داده است، می پردازد.

با استفاده از CO2 جذب شده از فرایندهای صنعتی، بخش تولید مواد شیمیایی می‌تواند بسته به نوع سوخت فسیلی، اثرات زیست‌محیطی آن را کاهش دهد.

CO2 جذب شده می‌تواند در سنتز متانول، که یک ماده شیمیایی با قابلیت استفاده جایگزین برای هیدروکربن‌های رایج است، مورد استفاده قرار گیرد. و با استفاده از منبع فتوولتاییک برای تأمین انرژی، میزان انتشار کربن در مقایسه با انتشار ناشی از کربن نهفته در سوخت‌های فسیلی %۶۷ تا %۷۷ کاهش پیدا می‌کند.

این مطالعه نشان داد که با افزایش مقیاس تولید توسط انرژی تجدیدپذیر، این کاهش می‌تواند تا %۹۶-۱۰۰ نیز افزایش پیدا کند.

به منظور پاسخگویی به نیاز بسیار بالایی که برای کربن نهفته در مواد شیمیایی و مشتقات آن‌ها که برای ایجاد امکان تولید متانول از طریق CCU وجود دارد ( و ممکن است تا سال ۲۰۵۰ به ۱۰۰۰ میلیون تن کربن (Mt C) نیز برسد )، تخمین زه می‌شود. که نیاز به انرژی تجدیدپذیر می‌‌تواند به PW/h 1/29 (پتاوات در ساعت) نیز برسد.

در حالتی که تأمین انرژی کاملاً به صورت کربن‌زدایی شده انجام گیرد، می‌توان ۷/۳ گیگاتن کربن‌دی‌اکسید در سال را ذخیره سازی نمود. که درصد قابل توجهی از کل میزان انتشار جهانی کربن که امروزه ۶/۵۵ گیگاتن در سال می باشد.

بر اساس این مطالعه، کربن بر پایه CCU یک رکن مهم از آینده ای است که بر پایه کربن تجدیدپذیر بنا شده است. و مکمل کربن حاصل از بازیافت و زیست توده خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *