هیدروژن

هیدروژن

انتشار نتایج پژوهش روی خودروهای هیدروژن‌ سوز در امارات متحده عربی توسط کمپانی ایرلیکوئید، دانشگاه خلیفه و خودروسازی الفطیم

کمپانی ایرلیکوئید، دانشگاه علم و صنعت خلیفه و خودروسازی الفطیم پژوهش مشترکی را منتشر کرده‌اند که سهم هیدروژن (H2) در گذار انرژی را به شکل اجمالی بررسی می‌کند و چشم‌انداز استفاده از خودروهای هیدروژن‌سوز در امارات متحده عربی را نمایش می‌دهد.

این پژوهش با عنوان توسعه میان‌مدت و بلندمدت خودروهای هیدروژن ‌سوز در امارات متحده عربی بیانگر آن است که خودروهای هیدروژن‌سوز در امارات متحده عربی ذاتاً قابلیت تبدیل شدن به عامل اقتصادی عظیمی برای کشور را دارند و می‌توانند، همسو با چشم انداز ۲۰۲۱ امارات متحده عربی، در دستیابی این کشور به اهداف خود در زمینه انرژی‌های پاک سهیم باشند.

این پژوهش دوباره بر تعهد امارات متحده عربی در تنوع‌بخشی به منابع انرژی تأکید می‌کند و همکاری محوری بازیگران مختلف دولتی و خصوصی را در گسترش موفق خودروهای هیدروژن‌سوز در امارات متحده عربی خواستار می‌شود.

مطالعه فوق همچنین نشان می‌دهد لازم است در ابتدا به خودروهای ناوگان حمل و نقل، از جمله اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و تاکسی‌ها توجه شود که باعث می‌شود تقاضا برای H2 به میزانی برسد که تولید آن مقیاسی بهینه داشته باشد.

استفاده از منابع محلی هیدروژن در کنار هیدروژن مازاد تولیدی صنایع مختلف از جمله پالایش نیز می‌تواند با ایجاد قیمت بسیار رقابتی برای هیدروژن به تجاری سازی آن کمک کند.

هیدروژن با توجه به خاصیت آزاد بودن انتشار و سهولت استفاده، جای خود را به عنوان سوخت حمل و نقل در جهان باز کرده است. گسترش وسائل نقلیه هیدروژن‌سوز هم اینک در ایالات متحده، اروپا، ژاپن و کره آغاز و در حال توسعه است و به تازگی در امارات متحده عربی عرضه شده است.

دانشگاه خلیفه به عنوان موسسه پژوهشی پیشتاز در منطقه که به عرضه آخرین تکنولوژی روز در زمینه انرژی‌های پاک و پایایی توسط مؤسسه مصدر توجه دارد، در یافتن راه‌حل برای کاهش کربن و تغییرات اقلیم به ویژه از طریق ابداعاتی در زمینه جذب CO2، زیست سوخت، تبدیل زباله به انرژی، انبارش انرژی، نمک‌زدائی و انرژی خورشیدی متعهد است.

کمپانی ایرلیکوئید و خودروسازی الفطیم نخستین جایگاه سوخت‌گیری H2 در خاورمیانه را در اکتبر۲۰۱۷ افتتاح کردند تا از توسعه خودروهای پیل سوختی در امارات متحده عربی حمایت کنند. این تکنولوژی وقتی در مقیاسی بزرگتر گسترش یابد می‌تواند وابستگی امارات متحده عربی به نفت و سطح آلودگی ایجاد شده توسط خودروها را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

 

ترجمه: دایان گاز

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *