هلیوم

هلیوم

طبق گفته‌های آقای « سَم بِرتون »، مدیر میدانی برنامه‌های ذخایر ملی هلیوم آمریکا دفتر “BLM”، دفتر مدیریت اراضی ایالات متحده یا “BLM” به تلاش خود برای خصوصی‌سازی « ذخایر ملی هلیوم » ادامه می‌دهد و سه اقدام اساسی را در جهت انتقال این ذخایر به بخش خصوصی انجام خواهد داد.

آقای بِرتون در مصاحبه خود با مجله “Gasworld” در اجلاس هلیوم سال ۲۰۱۸ در شهر هیوستن، در ایالت تگزاس، توضیحاتی در مورد اقدام‌های انجام‌شده از سمت دفتر “BLM” برای عقد قرارداد و عملیات انتقال « پروژه ذخایر ملی هلیوم » به بخش خصوصی، داد.

پرونده اجلاس جهانی این گاز در سال ۲۰۱۸، بسته شد.

او توضیح داد : در این اجلاس همچنین، تمام دارایی‌ها و سهم‌های دولت آمریکا به فروخته شد. او عملیات آتی را نیز توضیح داد و مصوبه نظارت بر ذخایر هلیوم « خط قرمز است » و دولت مرکزی را مجبور می‌سازد تا سیستم ذخایر ملی هلیوم تا ۳۰ سپتامبر، واگذار کند. دفتر “BLM” قصد دارد مسئولیت‌ها تحویل سفارش‌های پیشین به مشتریان را به عنوان بخشی از قرارداد فروش ثبت کند.

او در ادامه می‌گوید : « ما هنوز دقیقاً نمی‌دانیم که دفتر خدمات همگانی چگونه این منابع را آزاد خواهد کرد ولی آن‌ها وظیفه دارند که در انتقال این منابع به BLM کمک کنند. »

سرمایه‌گذاری در صنعت هلیوم تا بعد از ۳۰ سپتامبر نیز ادامه خواهند داشت و با اضافه شدن این مورد، مسئولیت‌های BLM در قبال نوع استفاده از منابع اضافی در نکته مورد زیر خلاصه می‌شوند :

  • حداقل یک بار در سال، منابع واقعی تحت کنترل شرکت بررسی شوند تا منابعی که ناقص یا کمتر از حد استفاده می‌گردند و بهینه‌سازی نشده‌اند، شناسایی شوند
  • تهیه و نگهداری لیست منابع واقعی که کمترین همخوانی را با اصل اقتصادی و بهینه‌سازی امور آژانس را دارد
  • ارسال گزارش‌های لحظه‌ای‌ از منابع اضافی به GSA

آقای برتون توضیح داد : «این‌ها اقداماتی هستند که BLM در حال انجام است تا فرایند انتقال این پروژه به بخش خصوصی به آسانی انجام شود »

او همچنین اضافه کرد که تعداد بیش از ۳۰۰ عدد از سهام‌ اصلی در پروژه صنعت جهانی هلیوم به اسم ذخیره فدرال هلیوم برای فروش گذاشته شده‌اند.

دارایی‌های که برای فروش گذاشته شده‌اند :

  • حق قانونی به ذخایر گازی مستقر در منطقه Bush Dome
  • تسهیلات کارخانه‌ای « کلیف‌ساید »، چاه‌های گازی و خطوط انتقال
  • متراکم‌ساز مرکزی
  • اسکید خنک‌کننده گاز طبیعی و انبار NGL
  • خطوط انتقال هلیوم خام، کنتورها و محافظ‌ های کاتدیک
  • پایگاه نگهداری ساتانتا

آقای بِرتون توضیح داد : « دفتر خدمات همگانی به دفتر BLM در کارها و پروژه‌های خود کمک می‌کند. دفتر BLM در حال آماده‌سازی مدل “SF-118” برای فروش و دفتر خدمات همگانی نیز در حال آماده‌سازی لیستی از خریداران بالقوه است. تاریخ گزارش منابع اضافی اول اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی خواهد بود. در انتها، ما آگاه هستیم که در سه سال، دفتر BLM از این فرآیند خارج خواهد شد. ما به قوت کار خواهیم کرد تا کمپرسور خود را به راه انداخته و ما به شدت مشتاق هستیم تا موارد ذکر شده در مصوبه نظارتی هلیوم را تکمیل کنیم »

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *