سیلندر و خبر انحصاری از شرکت ” سیلیندرز هلدینگ “: افزایش تقاضای اکسیژن تا چهل برابر بیشتر از معمول

ممکن است کسانی که مثلاً اهل جمهوری چک یا در صنعت سیلندر ‌سازی نیستند‌ اطلاع چندانی از این صنعت نداشته باشند. اما شرکت استراوایی سیلیندرز هلدینگ[۱]، ۱۱۵ سال تولید بی‌وقفه‌ی کپسول‌های بدون درز فشارقوی را در سال ۲۰۲۰ جشن گرفت.

امروزه گروه هزارنفره‌ی ” سیلیندرز هلدینگ ” رهبری جهانی در تولید کپسول‌های فولادی محسوب می‌شود و درطول یک قرن گذشته در گسترش چندین فناوری به‌ویژه درفرایندهای شکل‌دهی داغ[۲] معروف به « اکستروژن معکوس[۳] » به موفقیت رسیده است. یکی از دستاوردهای متعدد در آن دوره کپسول ۲۶۰ لیتری اکسترود‌ شده بوده است.

حتی کمتر کسی می‌داند که در حال حاضر ” سیلیندرز هلدینگ ” در طول بحران اخیر کووید ۱۹ یکی از تعداد صرفاً انگشت‌شمار شرکت‌های سازنده‌ی کپسول‌های اکسیژن طبی در اروپاست.

مارتین لیتویک[۴]، مدیر تجاری در ” سیلیندرز هلدینگ ای.اس. “، در مصاحبه‌ی اختصاصی با گس‌وُرد[۵]، تصدیق می‌کند: « بله، درست است ما برای حفظ بی‌وقفه‌ی خطوط تولید خود تمام تلاشمان را می‌کنیم تا خصوصاً به دلایل فعلی تولیدمان در بالاترین ظرفیت باقی بماند ».

وی ادامه می‌دهد: « با صراحت کامل هرگز چنین نیاز و تقاضای بالایی برای کپسول‌های اکسیژن را مشاهده نکرده‌ایم. تقاضا حدود سی تا چهل برابر معمول است. سیلندر اکسیژن و اکسیژن قطعاً بیش‌ازپیش برای هر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ مطلقاً حیاتی است ».

ممکن است نکته‌ای بسیار واضح به نظر برسد، اما مقیاس دست‌کم افزایش سی‌برابری در تقاضای سیلندر اکسیژن رقم بزرگی است. به‌صورت کمّی این یعنی ۳۵٬۰۰۰ سیلندر طبی تکمیل‌شده برای ماه آوریل در مقایسه ‌با حدود ۱٬۰۰۰ تا ۱٬۵۰۰ کپسول طبی در هر ماه معمولی.

اجرای چنین نقش فعالی توسط این شرکت در راستای تلاش‌ها برای پشت سر گذاشتن این عالم‌گیری ویروس کرونا، طبیعتاً مایه‌ی غرور همه است. با این ‌حال، لیتویک توضیح می‌دهد که برای شرکتشان این بیشتر حس مسؤولیت‌پذیری است تا غرور.

« می‌توانیم در سراسر جهان مشاهده کنیم که چگونه سیلندر اکسیژن زندگی را نجات می‌دهد. بسیار مفتخریم که می‌توانیم در تلاش جهانی برای مقابله با چنین بیماری خطیری مشارکت کنیم. اما صادقانه بگویم، اساساً در برآوردن این تقاضا حس مسؤولیت‌پذیری بیشتری داریم. هرجا می‌روم مشارکت و تلاش فردی عظیمی را در به‌حداکثررسانی تولید مشاهده می‌کنم ».

« این انگیزه‌ی انسانی افراد الهام‌بخش است. نمی‌توانم چنان‌که باید از همه‌ی کارکنانمان برای یاریشان تشکر کنم و بیش از این به آنها افتخار کنم ».

مصاحبه‌ی ما در قالب وقفه‌ی بسیار کوتاهی در برنامه‌ی کاری روزانه‌ی لیتویک که در حال حاضر بر تأمین تقاضای حیاتی تولیدات تمرکز دارد، انجام شد.

وی می‌گوید: « خب، برنامه‌ی کاری روزانه‌ی ما در وضعیت کنونی با ویروس کرونا، تغییر کرده است. می‌گویم این خودش نوعی وقفه( در عملکرد عادی )است اما یک چیز هرگز نه تغییر خواهد کرد و نه متوقف خواهد شد و آن مسؤولیت‌پذیری ما در تحقق وعده‌هایمان به مشتریانمان است. ما با مشتریانمان در تماس هستیم، ارتباط داریم و سفارش‌های تک‌تک آنها را به‌روز نگاه می‌داریم. به بیان ساده مطابق معمول، صرف‌نظر از چالش‌هایی که کسب‌وکار ما به همراه دارد در انجام کار خود تمام تلاشمان را می‌کنیم ».

در زمان نگارش این متن جمهوری چک بیش از ۷٬۰۰۰ مورد تأییدشده‌ی کووید ۱۹ و با وضع خیلی سریع مقررات سخت‌گیرانه در مبارزه علیه این ویروس تنها بالغ‌ بر ۲۰۰ فوتی دارد. لیتویک توضیح می‌دهد: ” سیلیندرز هلدینگ “، طی این روزهای قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی، علاوه‌ بر فشار چالش‌ها یا وقفه‌هایی که این شرکت در تولید سیلندر با آنها مواجه شده، بسیاری از اقدامات مشابه دیگران را انجام داده و تاکنون چندان تحت تأثیر منفی این جریان قرار نگرفته است.

او می‌گوید: « خوشبختانه تولید ما تحت تأثیر قرار نگرفته است و اقدامات ایمنی را انجام می‌دهیم. نخستین گامی که قطعاً ضروری است محافظت فردی است؛ همگی همیشه ماسک و دست‌کش می‌پوشیم و فاصله را رعایت می‌کنیم ».

« در حال حاضر، همه‌ی جلسات و مذاکرات کارکنان ما فقط آنلاین برگزار می‌شوند. در هر حال، درون مجموعه‌ی تولید برای ارتباطات داخلی اغلب از بی‌سیم استفاده می‌کنیم، پس این کار معمول ماست. طراحی خط تولید ما نیز از آنجا که چینشی ندارد که کارگران زیادی را گرد هم آورد به این مسئله کمک می‌کند ».

وی اطمینان می‌دهد: « هم‌چنان مشکلاتی اساسی با زنجیره‌ی پیمان‌کارانمان وجود دارد، اما کارها به‌ سوی راهکار صحیح پیش می‌روند ».

درس‌هایی برای آموختن

چنان‌که گس‌ورد اخیراً در سرمقاله‌ای در قالب گفتگو درباره‌ی چالش‌های گذشته و حال تولید سیلندر با این شرکت به‌دقت بررسی کرده، سیلیندرز هلدینگ، در تاریخ غنی ۱۱۵ ساله‌اش درس‌های زیادی آموخته است.

چالش‌های ساخت سیلندر: تأمل بر چالش‌های گذشته، حال و آینده‌ی ما

چالاکی، پذیرش فناوری‌های نوین و سرمایه‌گذاری در زمان صحیح همگی به‌عنوان کلید توسعه و تولید موفق کپسول و نیز ثبات در بازاری رقابتی ذکر شدند.

عالم‌گیری کنونی ویروس کرونا چیزهای بسیار زیادی را تغییر داده است، چنین آسیبی حقیقتاً در دوران پس از جنگ جهانی ناشناخته است. آیا ” سیلیندرز هلدینگ ” با اکسیژن صنعت ما و سیلندرهای این شرکت در دل واکنش به این فاجعه، درسی برای آموختن از این بحران می‌بیند؟

چنان‌که لیتویک توضیح می‌دهد: همین عوامل چابکی و فناوری هستند که به‌عنوان کلید پیمایش مسیر دشوار کل این عالم‌گیری خود را نشان می‌دهند و احتمالاً پیامدهایش افزون بر این در آینده نیز آشکار می‌شوند.

وی می‌گوید: « این پرسش بسیار مشکلی است زیرا در دوره یا عصر نوین تجربه‌ی کافی از فجایع و عالم‌گیری‌هایی در این مقیاس نداریم. تصور می‌کنم کاملاً ضروری است که به یاد داشته باشیم بیش‌ازپیش باید برای توانایی پذیرش هر تغییری آماده باشیم. به‌ معنای واقعی کلمه اکنون هر چیز و همه چیز ممکن است ».

« شرکت‌ها باید به‌گونه‌ای سازمان‌دهی شوند که در واکنش به چالش‌ها منعطف‌تر و اثرگذارتر باشند و با سهولت بیشتری خود را تطبیق‌ دهند ».

او می‌افزاید: « هم‌چنان‌که پیش می‌رویم، می‌آموزیم. این ذات بشر است که همزمان قوی‌ترین و ضعیف‌ترین باشد. معتقدم هراس زیادی نیز وجود دارد و همه‌ی آن احساسات انسانی پرسشی مانند این را به ذهن متبادر می‌کنند که آیا باید روی رباتی‌سازی، خودکار کردن و فناوری اطلاعات بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم؟ »

« طرح همه‌ی این سؤالات و تفکرِ حتی بیشتر درباره‌ی آنها منطقی است. پاسخ من این است: ” بیایید برای هر چیزی آماده باشیم “».

به گفته‌ی لیتویک، بررسی دقیق‌تر اطلاعات درباره‌ی زنجیره‌ی تأمین اکسیژن و سیلندرهای طبی مورد نیاز که به‌صورت خاص در چنین سطحی گسترده شده‌ است احتمالاً بزرگ‌ترین درس‌ آموختنی در سطح سیاسی و در رابطه با آمادگی برای چنین شرایطی در سراسر جهان است.

« می‌توانیم بگوییم این وضعیتی بی‌سابقه است اما همین حالا هم دوباره شانس آماده شدن داریم. دولت‌ها و حکومت‌ها باید برای مواقع بروز فاجعه یا شرایط اضطراری روی ایجاد انبار ذخیره‌ی دولتی کپسول‌های طبی سرمایه‌گذاری کنند ».

« می‌گویند اگر صلح می‌خواهید، برای جنگ آماده شوید ». ضرورت سیلندر اکسیژن در درمان کووید ۱۹ اثبات شده است. چنان‌که می‌دانیم حتی بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا گفت: ” آنها جان مرا نجات دادند “. او با اکسیژن درمان شد پس این خودش گویای مطلب است ».

« ما باید روی ساختاری مبتنی بر خرده‌فروشی سرمایه‌گذاری کنیم تا همه بتوانند سیلندر اکسیژن بخرند ».


[۱] Cylinders Holding

[۲] Hot Forming

[۳] Backward Extrusion

[۴] Martin Litvik

[۵] gasworld

2 دیدگاه در سیلندر گاز اکسیژن
  1. قیمت کپسول و سیلندر گاز اکسیژن ، سایز ۲۰ لیتری چه قیمتی هست ؟

    • با سلام
      ممنون از اینکه مقالات مارو پیگیری می کنید
      لطفا برای دریافت قیمت با شرکت تجارت بین الملل گاز دایان – دایان تماس واحد فروش تماس بگیرید.
      برای دریافت شماره تماس به بخش تماس با ما در وب سایت مراجعه بفرمایید.


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *