تنها کارخانه تولید هلیوم در نیم‌کره جنوبی به دلیل اتمام تامین گاز در کارخانه گاز طبیعی مایع  (LNG) متعلق به شرکت Santos در داروین تعطیل شده است.

شرکت چندملیتی انرژی BOC از سال ۲۰۱۰ به عنوان فرآورده‌ای از LNG هلیوم را در این محل تولید می‌کرد. با اتمام میدان گاز Santos Bayu-Undan، شرکت Santos مجبور شد کارخانه خود را به‌ طور موقت ببندد، که این امر منجر به توقف تولید هلیوم توسط BOC متعلق به شرکت Linde شد.

این کارخانه مسئول تأمین حدود ۳٪ از مجموع عرضه جهانی هلیوم بود که BOC قصد دارد با واردات هلیوم از سایر کارخانه‌های Linde در سراسر جهان، این عرضه را ادامه دهد.

هلیوم، شاید بیشتر به خاطر استفاده‌اش در بالون‌های جشن و پارادها (مخصوص رژه ها) شناخته شده باشد، اما نقش حیاتی در مجموعه‌ای از کاربردها از جمله اسکنرهای MRI، تولید پنل‌های خورشیدی، جوشکاری، تولید نیمه‌رساناها و کاوش فضا دارد.

این سایت در داروین در سال ۲۰۰۶ توسط شرکت BOC Gases Australia نصب شده بود و اصلاحات برای تولید روزانه ۲٫۵ تن هلیوم مایع یا ۱۵۰ میلیون فوت مکعب هلیوم در سال طراحی شده بود.

به‌ گفته فیل کورنبلوت (مشاوره هلیوم کورنبلوت) پیش از این، استرالیا قصد داشت با واردات هلیوم از آمریکا و قطر به بازار هلیوم برود، مشابه وضعیت قبل از داروین. او گفت: “اگر عرضه کافی در بازار جهانی وجود داشته باشد، عرضه کافی برای استرالیا هم خواهد بود.

اگر در بازارهای جهانی کمبودی وجود داشته باشد، در استرالیا نیز کمبودی وجود خواهد داشت.”

اگرچه قیمت‌گذاری ممکن است تحت تأثیر تعطیلی کارخانه داروین قرار بگیرد، اما کورنبلوت معتقد است که احتمالاً با قیمت‌گذاری بازار جهانی همراه خواهد بود، با توجه به عوامل محلی مانند هزینه اضافی حمل هلیوم به استرالیا و شدت رقابت در بازار استرالیا.

این کارخانه برای کشف منابع کارخانه تولید هلیوم در نیمکره جنوبی در حال حاضر بسته شده است. این اتفاق پس از اتمام تامین گاز در کارخانه  گاز طبیعی مایع (LNG) متعلق به شرکت Santos در داروین رخ داد.

شرکت چندملیتی انرژی BOC از سال ۲۰۱۰ به عنوان فرآورده‌ای از LNG هلیوم را در این محل تولید می‌کرد. با اتمام میدان گاز Santos Bayu-Undan، شرکت Santos مجبور شد کارخانه خود را  به‌طور موقت ببندد، که این امر منجر به توقف تولید هلیوم توسط BOC

متعلق به شرکت Linde شد. یک شرکت مشترک بین Santos، Central Petroleum و Peak Helium قصد دارد در طول سال جاری سه چاه در حوضه آمادئوس جنوب آلیس اسپرینگز حفر کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *