ان‌.ای‌.اس‌.تی (NIST)

ان.ای.اس.تی (NIST)

قابلیت ردیابی محصولات ، خط‌مشی ان‌.ای‌.اس‌.تی (NIST) و مفاد تکمیلی

ان.ای.اس.تی (NIST) طی سالیان اخیر برای قابلیت ردیابی محصولات دو رویکرد را تبیین کرده است: یکی خط‌مشی سازمانی برای انجام این کار است و دیگری مجموعه‌ای از مفاد تکمیلی است که شامل سؤالات پرسیده‌شده توسط مشتریان در ارتباط با سرویس‌های اندازه‌گیری می‌شود.

ان‌.ای.اس.تی (NIST) و مفاد تکمیلی به‌منظور ایجاد منبعی برای مشتریان ان.ای.اس.تی ایجاد شده است. وظیفه‌ی ان.ای.اس.تی (NIST) توسعه و نگهداری و انتشار استانداردهای ملی است. این استانداردها درباره‌ی کمیت‌های اندازه‌گیری پایه و نیز پیگیری کمیت‌های اندازه‌گیری مشتقه تبیین شده‌اند.

ان‌.ای.اس.تی (NIST) همچنین وظیفه دارد ارقام اندازه‌گیری‌شده در شرایط عدم قطعیت را با استانداردهای تبیین‌شده ارزیابی کند. ازاین‌رو، وظیفه‌ی اصلی ان‌.ای‌.اس‌.تی امکان‌سنجی شرایط است.

ان‌.ای‌.اس‌.تی (NIST)

مشتریان ان‌.ای‌.اس‌.تی ( NIST ) به‌طور مکرر سؤالاتی درباره‌ی شیوه‌ی امکان‌سنجی و همچنین نقش ان.ای.اس.تی در این مهم مطرح می‌کنند. نقش ان.ای.اس.تی در کمک به دیگر سازمان‌ها در راه‌اندازی امکان‌سنجی و مطابقت‌دادن آن با استانداردهای تبیین‌شده توسط ان.ای.اس.تی چندان مشخص نیست.

هدف اصلی خط‌مشی ان‌.ای‌.اس‌.تی ( NIST ) در ردیابی محصولات، تبیین نقش این سازمان در ارتباط با امکان‌سنجی است.

این خط‌مشی تعریفی است از امکان‌سنجی اندازه‌گیری استفاده‌شده توسط ان.ای.اس.تی که به‌علاوه نقش‌های آن را در به‌دست‌آوردن امکان‌سنجی نتایج به‌دست‌آمده برای اندازه‌های داخلی و خارجی مشخص می‌کند.

خط‌مشی ان.ای.اس.تی بر قابلیت ردیابی محصولات، همچنین بیانگر نقش این سازمان در جواب‌دهی به مشتریان است. این کار به دو صورت انجام می‌گیرد: ۱. با کمک به آن‌ها در راه‌اندازی سیستم امکان‌سنجی برای محاسبه‌ی ارقام اندازه‌گیری شده؛ ۲. ارزیابی و تأیید صحیح‌بودن ارقام اندازه‌گیری‌شده توسط دیگران.

این مهم به‌طور مستقیم از طریق راه‌های زیر انجام می‌شود: بخش محصولات و سرویس‌های اندازه‌گیری‌شده توسط ان‌.ای‌.اس‌.تی ( NIST ) ، همکاری با سازمان‌های مرتبط، توسعه و انتشار اطلاعات تکنیکی درخصوص چگونگی امکان‌سنجی و از طریق اجرایی‌کردن برنامه‌های اقدام مشترک.

این خط‌مشی، همراه با مفاد تکمیلی و انتشارات ان.ای.اس.تی این سازمان، در شیوه‌ی ارسال پیام‌هایی در رابطه با نقش‌ خود در امکان‌سنجی یاری می‌سازد. همچنین برای ان.ای.اس.تی مبنایی فراهم می‌کند تا از طریق آن بر نواحی آزمایشی و ارتباطی تمرکز کامل داشته باشد.

برنامه‌های توسعه‌ای ان‌.ای‌.اس‌.تی ( NIST ) نیز که در خط‌مشی به آن اشاره شده است، نمایانگر نقش آن در امکان‌سنجی است. مفاد تکمیلی نیز به این منظور تبیین شده‌اند که به فهم و تفسیر و اجرایی‌کردن برنامه‌ی کارکنان یاری رساند و همچنین منبعی برای مشتریان باشد.

 

ترجمه: دایان گاز

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *