یخ خشک

یخ خشک و بازار جهانی آن 

وبسایت “The Gas Review” گزارش داد :

بازار دی‌اکسید کربن مایع “LCO2” و یخ خشک که در چند سال اخیر با مشکل تولیدی روبرو بود، اکنون با شرایط پیچیده‌تری دست و پنجه نرم می‌کند.

این مجله ژاپنی توضیح می‌دهد که این مسائل به دلیل طولانی شدن دوره آماده‌سازی سفارش و مشکلات مربوط به گاز‌های خام پیش آمده‌ است.

از ماه می تا جون میلادی امسال تامین‌کنندگان گاز خام برنامه‌های دوره‌ای تعمیر و نگهداری را در بیش از نیمی از کارخانه‌های تولیدی خود در سرتاسر ژاپن پیاده سازی کردند. در شهر «کیوشو» ژاپن این دوره با زمان آماده‌سازی سفارش در مراکز تولیدی و توزیعی یخ خشک همپوشانی داشت.

به علاوه، بعضی از این برنامه‌های تعمیر و نگهداری دوره‌ای زمان بیشتری بردند و به همین دلیل مشکلات غیرقابل پیش‌بینی در سرتاسر کشور رخ داد.

هر ساله، بازه زمانی ماه می تا جون میلادی به انبارگردانی و آماده‌سازی سفارش‌ها برای تحویل آنها در تابستان (پیک تقاضا در بازار) سپری می‌شود اما به نظر می‌رسد که حتی تهیه حجم یخ خشک مورد نیاز برای سفارش‌های بعدی با مشکلاتی مواجه باشد.

تولیدکنندگان، مجبور شدند که تحویل سفارش‌ها برای یخ خشک را با عقب انداختن و یا کنسل کردن بعضی از آن‌ها یا کم کردن مقدار بسیاری دیگر که آماده ارسال به مشتریان یخ خشک یا مراکز سوخت‌گیری بودند، کنترل کنند. تحویل برخی سفارش‌ها حتی تا نصف نیز کاهش داشت که نتیجه انتقال ناگهانی “CO2” مایع مورد نیاز برای بخش تولیدی یخ خشک به بخش تولید عمومی بود.

از آخر ماه جون، بعضی مراکز تولیدی دوره آماده‌سازی سفارش خود را پایان می‌دهند و به سرعت قبلی خود بازمی‌گردند، اما در نهایت به دوره پیک تقاضای بازار می‌رسند. شرایط غیر قابل پیش‌بینی‌ای این بازار که ممکن است تا هر زمانی باقی بماند.

ترجمه دایان گاز 

منبع gas world

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *