گاز صنعتی

گاز صنعتی

در شهریور ماه امسال کنفرانس مذکور با شرکت حدود ۳۰۰ نفر از مدیران رده بالای صنایع گاز صنعتی و تجهیزات مربوطه طی ۲ روز برگزار شد. در این کنفرانس مدیران رده بالای شرکت های معتبر نظیر

Airliquide , Airproduct , gulfcryo , buzwair , Scott & ….

سخنرانی کردند و همچنین نمایشگاهی نیز در کنار سخنرانی برگزار شد.

در ادامه خلاصه ای از مطالب ارائه شده تقدیم می گردد:

  • لزوم ادغام شرکت های بزرگ گاز صنعتی با هم و همچنین ادغام شرکت های بزرگ با شرکت های محلی بررسی شد که این امر باعث افزایش قدرت شرکت ها ، حفظ بازار ، رهبری قیمت ها ، افزایش حضور در مناطق مختلف ، افزایش سبد محصولات و ارائه خدمات با کیفیت می گردد.
  • موضوع افزایش بیش از حد تولید گازهای مایع نیتروژن ، دی اکسید کربن و اکسیژن در منطقه بررسی شد که این امر موجب کاهش بیش از حد قیمت ها در منطقه شده و همچنین ادغام شرکت های بزرگ با هم باعث شده که شرکت های کوچک تر کارخانه های خود را تعطیل کنند.
  • در مورد آینده گازهای تخصصی صحبت شد، در آینده ای نزدیک شاهد تولید صنعتی گازهایی با خلوص ۷ (۹۹٫۹۹۹۹۹%) خواهیم بود، تولید مخلوط های گازی در حد PPT نیز رواج پیدا خواهد کرد، کارخانه های تولید گاز کنترل از را دور خواهد شد و این سیستم ها به صورت کاملاً دیجیتالی اداره می گردد، سیلندر های گاز هوشمند خواهند شد.
  • گردش مالی گازهای تخصصی در منطقه برابر ۱۹۸ میلیون دلار می باشد که تا سال ۲۰۲۱ در حدود ۳۴۲ میلیون دلار خواهد بود، سهم بازار ایران در حدود ۲۹ میلیون دلار می باشد.
  • به شدت پیشنهاد می شد که شرکت های جدید در زمینه تولید گاز مایع ایجاد نگردد ( با توجه به افزایش بیش از حد تولید ) و به جای آن پیشنهاد می شد که شرکت ها با هم ادغام شوند.
  • در خصوص لزوم رعایت اصول ایمنی در این صنعت صحبت شد و اینکه شرکت های محلی توجه کمتری به استانداردها دارند، مؤسسه MEGA در منطقه در حال ارائه استانداردهای ایمنی لازم و مشاوره به شرکت ها در این زمینه می باشد.
  • در مورد تأثیر تحریم قطر توسط کشورهای عربی منطقه بر بازار هلیوم صحبت شد، این تحریم ها باعث کاهش هلیوم در منطقه گشت و شرکت ها مجبور به واردات هلیوم مایع از آمریکا شدند، در حال حاضر هلیوم قطر از طریق عمان به امارات و عربستان صادر می شود که این امر نیز موجب افزایش قیمت حمل و افزایش قیمت هلیوم گردیده، پیش بینی کردند که هلیوم ایران ظرف ۵ تا ۷ سال آینده وارد بازار خواهد شد و هچنین پیش بینی کردند که قیمت هلیوم تا ۵ سال آینده رو به کاهش خواهد بود با توجه به افزایش ظرفیت تولید هلیوم قطر ظرف چند سال آینده.

دایان گاز

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *