گاز هلیوم و سرمایه گذاری جدید در نیومکزیکو

 

میدان گازی حاوی گاز هلیوم توسط شرکت دیزِرت ماونتِن انرژی (Desert Mountain Energy) در نیومکزیکو خریداری شد.

شرکت اکتشاف و توسعه دیزرت ماونتن انرژی تفاهمنامه الزام‌آوری برای خرید میدان گازی و سیستم‌های جمع‌آوری گازِ پکوس اسلوپ ابوی غربی (Pecos Slope West Abo) در شهرستان چاوِز (Chaves County)، نیومکزیکو، امضاء کرده است.

انتظار می‌رود شرکت دیزرت ماونتن انرژی این خرید را در سی‌اُم ژوئن (۲۰۲۳) تکمیل کند. این شرکت، بلافاصله پس از خرید، عملیات و درآمد حاصل از ۱۸۸ چاه گاز و یک چاه دفع آب موجود را در دست خواهد گرفت.

این خرید ادامه برنامه‌های شرکت در بهره‌برداری از طرح کارخانه‌های سیار آن در زمینۀ فرآوری مدولار و قابل ارتقاء گاز هلیوم در نقاطِ دیگرِ ایالات متحده، در صورت لزوم، است.

شرکت دیزرت ماونتن انرژی قصد دارد، به محض انعقاد قرارداد، میدان گازی پکوس اسلوپ ابوی غربی را احیاء کند و فروش گاز طبیعی از سطح فعلی چاه‌ها را ارتقاء دهد. همه چاه‌ها از طریق یک سیستم جمع‌آوری خصوصی، تقریباً به طول +۵۰ مایل، جمع‌آوری شده‌اند.

اخبار این خرید، دنباله راه‌اندازی کارخانه فرآوری هلیوم مک‌کاولی (McCauley helium processing plant)، که در نوع خود «اولین نیروگاه خورشیدی» است، توسط شرکت دیزرت ماونتن انرژی می‌باشد.

تأسیسات فرآوری این شرکت نمونه اولیه‌ای است که می‌توان آن را در تأسیساتی جداگانه ساخت و با کامیون یا کشتی کانتینربَر به هر نقطه‌ای در دنیا انتقال داد. کارخانه مدولار است، در پنج کانتینر حمل ۴۰ فوت ساخته شده است، و در صورت نیاز، می‌توان از راه دور با آن کار کرد، و آنرا برای استفاده از انواع منابع انرژی و فرآوری هرگونه گاز خام سازگار کرد.

 

بیشتر بخوانید   Company Profile: Desert Mountain Energy

7 دیدگاه در گاز هلیوم و سرمایه گذاری جدید در نیومکزیکو
  1. هنگام انتقال گاز هلیوم با کشتی یا کانتینر ناخالصی وارد آن نمی شود ؟

    • زمانیکه هلیوم داخل مخزن یا سیلندر می باشد ناخالصی وارد آن نم شود. زیرا وقتی سیلندر پر است هیچ ناخالصی وارد آن نمی شود.زمانی ناخاصی وارد سیلندر می شود که در داخل سیلندر قبل از شارژ ناخاصی وجود داشته و هلیوم به آن اضاف شود. در غیر این صورت زمانیکه سیلندر پر باشد امکان ورود ناخالصی داخل سیلندر وجود ندارد زیرا ۲۰۰ بار فشار پشت آن است و از طرفی حمل آن با کشتی یا وسیله دیگری مشکلی برای گاز داخل سیلندر یا مخزن دیگری ایجاد نمی کند.

  2. برند هایی که می توان از آن از هلیوم را تهیه کرد چه برند هایی هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟

    • در حال حاضر ۵ شرکت، کار واردات گاز هلیوم را انجام می دهند. بیشتر هلیوم وارداتی ایران از امارات و بخش کوچکی از چین و بخش کوچکتری هم از ترکیه وارد می شود. در ترکیه هلیوم تدمین شده اش از شرکت لینده آلمان و شرکت های کشورهای نزدیک به ترکیه می باشد. ۴ تأمین کننده اصلی در امارات حضور دارند که شارژ هلیوم را انجام می دهند: Air products آمریکا، Air Liqudie فرانسه، شرکت Global Gases و شرکت Arabian Gases در آنجا شعبه و فعالیت دارند. اکثر هلیوم وارد شونده به ایران از این ۴ شرکت با واسطه یا بی واسطه صورت می گیرد. البته شرکت های وارد کننده ایرانی در اکثر مواقع به نام خودشان گواهینامه را صادر و به فروش می رسانند.

  3. لطف میکنید درباره ی میدان گازی بیشتر توضیح دهید ؟؟؟

    • به مناطقی که مقادیر زیادی نفت یا گاز داشته باشند میدان گازی یا نفتی گفته می شود.

  4. دیدگاه *
    سحر
    سلام، میخواستم بدونم کارشناسانی که در زمینه اکتشاف میدانهای گازی فعالیت دارند از چه علائمی حدس میزنن که در کجای نقطه کره زمین ممکن است میدان گازی باشد و از کجا می دانند که این میدان گازی، هلیوم دارد یا گاز دیگری؟


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *