گاز خالص

ادغام شرکت های پراکسی ایر لینده : تأثیرات آن بر بازار گاز خالص اروپا

گازهای خالص

در سال ۲۰۱۵، ارزش بازار گاز خالص ، گازهای آزمایشگاهی و گازهای صنعتی اروپا معادل ۱۶٫۷ بیلیون یورو ( ۱۸٫۶ بیلیون دلار ) ارزیابی شد. رشد در اغلب بازارهای اروپای غربی، با توجه به اینکه همتایان آنها در شرق اروپا شانس کمی دارند، نسبتاً مطلوب تر بوده است.

شرکت لینده در حال حاضر دومین شرکت بزرگ در اروپا، پس از رهبران فعلی بازار یعنی شرکت ایر لیکوئید می باشد. با این وجود، ادغام شرکت پراکس ایر و لینده بایستی آن را برای رهبری یک بازار جدید نه تنها در سطح جهانی، بلکه در داخل منطقه اروپا نیز، هدایت کند.

یکی از مسائل کلیدی در ادغام بالقوه میان لینده و پراکس ایر به زعم خود، عملیات کنونی هر دو شرکت در شمال اروپا و اسکاندیناوی که در حال انجام است، می باشد. اخیراً شرکت پراکس ایر، گاز کربنیک بازار اروپا را بدست آورده است که، اگر با عملیات CO2 اخیر شرکت لینده ترکیب شود، این احتمال برای ایجاد یک نهاد بزرگ برای دوری از رفتار ناآگاهانه مدیران ضد تراست (ضد انحصار) وجود دارد. این می تواند تعدادی از سرمایه گذاران در کشورهایی همچون سوئد و نروژ را، در جایی که لینده اخیراً فرماندهی اداره موقعیت های بازار را بر عهده دارد، هدایت نماید.

همچنین این احتمال وجود دارد که بعضی از بازارهای اروپایی تحت تأثیر قرار گیرند. در آلمان، شرکت ترکیب شده لینده/پراکس ایر بازار سهامی شامل تقریبا ۵۰% سهام را بدست آورده است، این پیش از هر نوع سرمایه گذاری است. بنابراین یک سرمایه گذاری شامل مجموعه ای وسوسه انگیز از واحدهای جداگانه شرکت پراکس ایر و واحدهای CO2 ( گاز خالص مایع ) ممکن است بزودی برای فروش در آلمان باشد.

ناحیه دیگری که در جزئیات بیشتر می تواند توسط مسئولین ضد تراست مورد بررسی قرار گیرد، گرجستان است. همچنین پراکس ایر و لینده در حال حاضر به طور معقولانه ای بازار سهام را در کشورهای اسپانیا و پرتقال در دست دارند. با این وجود، اگر شرکت هایی برای ایجاد یک نهاد ترکیب شدند، این شرکت جدید بایستی بازار سهام به میزان کمتر از ۴۰% را در دو کشور نگه دارد. این تلقی ممکن است توسط مسئولین آنتی تراست قابل پذیرش باشد، اما برخی از سرمایه گذاران در ناحیه مربوطه بایستی آن را رد نکنند.

شرکت ایر لیکوئید شرکت کریوتینر را که ایفاگر تأمین کننده نیتروژن ( گاز خالص مایع ) در اتحادیه اقتصادی هلند و بلژیک و لوگزامبورگ یعنی بنی لایوکس و صنعت تجهیزات خط لوله در اروپاست را به دست آورد.

کریوتینر خدمات سفارشی برای عملیات صنعتی تک قاره ای را که خواستار تأمین N2 در شرایط چالش برانگیز لجستیکی هستند را فراهم می کند. هزینه های شرکت برای تولید، ۴ میلیون یورو ( ۴٫۲ میلیون دلار ) در سال ۲۰۱۶ بود.

فعالیت ها توسط سازمان فعلی کریوتینر از ستاد فرماندهی در شهر اسخیدام در کشور هلند ادامه خواهد یافت.

در حالی که مانده جزئیات مالی افشا نشده آن که شرکت ایر لیکوئید از یک مجموعه تجهیز و سرویس برای گسترش یک موقعیت رهبری در صنعت گاز وابسته به سرویس های ناحیه اروپا از طریق تصدی، مزایایی دریافت خواهد کرد.

لارنس استرانبرگ، معاون عالی شرکت ایر لیکوئید، در شمال غرب اروپا، بیان نمود که بدست آوردن مزایا در حوزه بزرگ گاز صنعتی دارای رشد استراتژی و افزایش آن است، کریوتینر شرایط را برای یک مدیریت پیشرو در سطح جهان برای تجهیزات با کیفیت به وسیله یک گروه پرشور و از خود گذشته که با انتظارات مشتریان ما تعامل دارند، را کامل می کند.

منبع :gas world

ترجمه : دایان گاز

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *