ایرباس در حال بررسی تأثیر مواد ابررسانا وتأثیر هیدروژن مایع جهت کاهش دمای برودتی بر عملکرد سیستم های موتورهای الکتریکی هواپیما است.

این تلاش تحت شرکت نمایشگر پیشرفته ابررسانایی و تجربی برودتی( اِسِند )است که( ۲۹ مارس )رونمایی شد.

ایرباس با معرفی مواد ابررسانا امیدوار است که بتواند مقاومت الکتریکی را کاهش دهد، به این معنی که جریان الکتریکی می تواند بدون اتلاف انرژی نیرو را تأمین کند. سیستم های الکتریکی را می توان همراه با هیدروژن مایع در دمای برودتی خنک کرد تا عملکرد موتورهای الکتریکی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

 

از طریق پلتفرم اِسِند، ایرباس اکنون امیدوار است تا امکان دستیابی به این فن آوری ها را به منظور بهینه سازی معماری موتورهای آماده برای پروازهای کم و صفر بررسی کند.

اِسِند معماری الکتریکی را از چند صد کیلو وات تا کاربردهای چند مگاواتی با هیدروژن مایع و بدون هیدروژن مایع روی هواپیما ارزیابی می کند.

این شرکت در بیانیه ای گفت: “ایرباس در سه سال آینده تمام توجه خود را معطوف سهمیه های هوایی الکتریکی خواهد کرد.”

“راه حل هایی که می توانند با موتورهای توربوپراپ، توربوفن و پروانه های هیبریدی سازگار باشند تا پایان سال ۲۰۲۳ آزمایش و ارزیابی می شوند. این راه کارها از روند تصمیم گیری ایرباس برای نوع معماری سیستم موتورهای مورد نیاز هواپیماهای آینده را پشتیبانی خواهند کرد.”

“انتظار می رود اِسِند از بهبود عملکرد سیستم های موتورهای موجود و آینده در کل مجموعه ایرباس، از جمله هلیکوپتر ها، عمود پروازهای الکتریکی و همچنین هواپیماهای منطقه ای و تک راهرو پشتیبانی کند.”

این نشان دهنده این است که در ایرباس، آپ نِکست میزبان شرکت های زیرمجموعه ایرباس است که با ساختن نشان دهنده های با سرعت و مقیاس، ارزیابی، عملکرد کامل و اعتبارسنجی محصولات و خدمات جدید که شامل پیشرفت های بنیادی فن آوری است، به فناوری های آینده توسعه سریع می بخشد.

ترجمه دایان گاز

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *