هیدروژن

هیدروژن ، سوخت پاک

شرکت ایرلیکوئید اولین ایستگاه هیدروژن را در امارات (دبی) با همکاری الفتعیم موتورز، توزیع کننده منحصر به فرد تویوتا راه اندازی کرد

این ایستگاه توسط Air Liquide طراحی و نصب شده است تا از نسل جدید ماشین ها (FCEVs) در امارات متحده عربی، به ویژه خودروهای تویوتا Mirai H2، حمایت کند.

 

این ایستگاه شامل فن آوری های پیشرفته ای است که با توجه به شرایط آب و هوایی خاص منطقه مورد نیاز است. این ابتکار کاملا با چشم انداز امارات متحده عربی ۲۰۲۱ با اهداف کاهش دی اکسید کربن (CO2)، و ارتقاء سطح کیفیت هوا در امارات هماهنگ شده است.

هیدروژن یک جایگزین برای سوخت های فسیلی است در برخورد با چالش حمل و نقل پاک ، H2 با اکسیژن هوا ترکیب می شود تا به عنوان تنها محصول جانبی تولید برق و آب تولید کند. این اولین ایستگاه هیدروژن در دبی، مانند ۱۰۰ ایستگاه طراحی شده و تحویل شده توسط Air Liquide در سراسر جهان، اجازه می دهد تا وسایل نقلیه الکتریکی H2 را ظرف کمتر از پنج دقیقه با محدوده رانندگی حدود ۵۰۰ کیلومتری شارژ کند.

Air Liquide کل زنجیره تامین H2 را از تولید تا ذخیره سازی تا توزیع به عهده دارد. و به توسعه برنامه های کاربردی برای کاربران نهایی کمک می کند که به گسترش استفاده از هیدروژن به عنوان یک منبع انرژی پاک کمک کند. Air Liquide یکی از اعضای بنیانگذار شورای هیدروژن است که یک طرح جهانی است که هدف آن قرار دادن H2 به جای انرژی های تجدید ناپذیر است.

منبع : gasworld

ترجمه : دایان گاز 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *