ماشین هیدروژنی BMW

 

ماشین هیدروژنی BMW و تولید انبوه آن

کمپانی BMW می گوید اولین مدل خودروی هیدروژنی خود را تا پایان دهه جاری میلادی در حجم انبوه تولید و روانه بازار خواهد کرد.  در ابتدا قرار است تعدادی محدودی از این ماشین ها آزمایش شود.

ماشین هیدروژنی از طریق ترکیب هیدروژن با اکسیژن هوا الکتریسیته تولید می کند. این ماشین هوا را آلوده نمی کند و با هر بار سوخت گیری مسیری طولانی تر از ماشین های الکتریکی حرکت می کند. ماشین های هیدروژنی بر خلاف ماشین های هیدروژنی بر خلاف ماشین های الکتریکی به زمان زیادی برای شارژ نیاز ندارد و در چند دقیقه سوخت گیری  می کند.

BMW  در سال ۲۰۱۹ یک مدل هیدروژنی بر اساس مدل شاسی بلند X5 ساخت. این ماشین با هر بار سوخت گیری می تواند تا ۵۰۴ کیلومتر حرکت کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت این ماشین کمتر از شش ثانیه است و ۴۰۱ اسب بخار قدرت دارد. حداکثر سرعت ماشین ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است. BMW حدود صد دستگاه از این ماشین ها را برای آزمایش به شهرهای مختلف جهان خواهد فرستاد.

کمپانی BMW  اعلام کرده که منتظر ساخت مراکز سوخت گیری ماشین های هیدروژنی است که قرار است زیر ساخت آن توسط اتحادیه اروپا در مسیرهای اصلی، هر ۱۵۰ کیلومتر یک ایستگاه سوخت گیری ساخته شود.

مدیران BMW معتقدند که ساخت باتری برای ماشین های الکتریکی در آینده با محدودیت هایی روبرو خواهد شد و این محدودیت ها فرصت را برای تولید ماشین هایی فراهم می کند که از سوخت های پاک دیگر مانند هیدروژن استفاده می کنند.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *