یلواستار و پروژه تولید هلیوم در کلرادو

            منظره ی منطقه ی برنامه ریزی شده ی وویجر

بلواستار و پروژه تولید هلیوم در کلرادو

بلواستار هلیوم (Blue Star Helium) طرح توسعه Las Animas را تکمیل می کند؛

 بلواستار هلیوم (Blue star) متخصص اکتشاف طرح توسعه پروژه Las Animas خود در کلرادو (واقع در ایالات متحده) را مشخص کرده است. این پروزه باعث می شود  که این کمپانی یک طرف میانه گرا را در ایالات متحده برای تولید هلیوم از اکتشاف درجه بالای Voyager خود منصوب کند.

در حال حاضر در میان بحبوحه مذاکرات قرارداد اجاره با مرکز پردازش شرکت حد واسط گرای واقع در ایالات متحده، عامل ثالث توسط بلواستار به عنوان راه حلی انتخاب شد که بازدهی جذابی را ارائه می دهد. و دسترسی کم خطر به بازارهای نقدی هلیوم با قیمت بالا را امکان پذیر می کند.

ترنت اسپرای مدیر عامل کل blue star درباره این اعلامیه گفت: ما گزینه‌های متعددی را برای پیشرفت‌های اولیه پروژه خود در Las Animas ارزیابی کرده‌ایم که شامل ساخت و سازهای جدید، خرید و نوسازی تأسیسات استفاده شده و گزینه‌های اجاره بود.

این کار فقط کارخانه‌های جذب نوسان فشار (PSA)، تأسیسات پردازش غشایی، کارخانه‌های ترکیبی غشایی و PSA و همچنین گزینه‌های مختلف مرتبط با حذف و غلظت گاز دی‌اکسید کربن (CO2) را پوشش می‌دهد.

این کمپانی همچنین تحقیقات بازاری در مورد برداشت‌کنندگان بالقوه، خلوص هلیوم، مایع‌سازی و گزینه‌های حمل و نقل را برای اطلاع از انتخاب مراحل اولیه توسعه و بهینه ‌سازی بیشتر و پتانسیل گسترش، انجام داد.

برای توسعه اولیه در Voyager  ما گزینه کارخانه اجاره ای و شخص ثالث را با خلوص خروجی هلیوم بیش از ۹۸ درصد انتخاب کرده ایم. این امکان فروش درب کارخانه و همچنین تمهیدات اخذ عوارض از طریق مایع‌ سازهای اطراف را فراهم می‌کند.

به گفته اسپرای، کارخانه را می توان از طریق افزودن یک واحد غشایی مدولار برای تولید محصولی با خلوص بالاتر و افزایش خروجی هلیوم در آینده گسترش داد. گاز خام هلیوم درصدبالای اضافی، از اکتشافات اطراف برای فعال کردن توسعه تأسیسات با یک کارخانه دوم PSA استفاده می شود.

وی افزود: گزینه کارخانه اجاره‌ای هر گونه الزام برای امتیاز قیمت قراردادهای خرید را حذف کرده و به ما این امکان را می‌دهد که قیمت‌های برتر موجود در بازارهای قرارداد کوتاه‌مدت و فروش لحظه‌ای را مورد هدف قرار دهیم؛ همچنین امکان انعطاف‌پذیری و افزایش را در مرحله راه‌اندازی تسهیلات فراهم می‌کند.

هنگامی که هر دو نیروگاه به بهره برداری رسیدند، بلواستار واردشدن به تمهیدات برداشت طولانی مدت را در نظر خواهد گرفت.

حجم سرمایه پیش تولید تقریباً ۲٫۹ میلیون دلار ( حفاری ۱٫۵ میلیون دلار به علاوه سیستم جمع آوری، کار در سایت ۱٫۴ میلیون دلار پیش بینی شده است ).انتظار هزینه عملیاتی واحد پس از افزایش تقریباً ۸۴ دلار/میلیون فوت مکعب از محصول گاز هلیوم است.

این کمپانی در حال حاضر با صدور مجوز، توسعه ۳ تا ۴ حلقه چاه در Voyager را مورد هدف قرار داده است. که هر یک دارای نرخ تولید اولیه ۳۵۰ میلیون فوت مکعب در روز و نرخ کاهشی ٪۳۳ در سال است.

پروژه هلیوم در مقیاسی بزرگتر

بلواستار برای پروژه Galactica/Pegasus خود فاش کرد که شرکت مشاوره انرژی جهانی Sproule در حال تمام کردن به‌ روزرسانی منابع است. که انتظار می‌رود منجر به اعلام منابع احتمالی هلیوم و CO2 شود.

Galactica/Pegasus که یک پروژه در مقیاسی بزرگتر با چندین جریان تولیدی بالقوه می باشد در حال حاضر در حال انجام کارهای مهندسی و مارکتی بیشتری برای اصلاح پیکربندی و وضعیت توسعه برنامه ریزی شده اولیه و پیش بینی تولید هلیوم و دی اکسید کربن و نیز برآورد هزینه ها است.

این کمپانی در حال حاضر در حال بررسی طیف گسترده ای از گزینه‌های توسعه شامل یک کارخانه استیجاری و یک گزینه تحت مدیریت توسط شخص ثالث است. انتظار این است که توسعه نهایی شامل مسیر استخراج دی اکسید کربن و جریان محصول ثانویه با FID باشد که در نیمه اول سال ۲۰۲۳ مورد انتظار است.

 مجوز تأسیسات Galactica/Pegasus به موازات توسعه Voyager برنامه ریزی شده است.

 

ترجمه: مهدی محمدی می آبادی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *