بازیابی مبردR22 در جزیره موریس

 

 بازیابی گاز مبرد R22  در جزیره موریس به وسیله‌ی شرکت اِی-گاز[۱] با شیوه بازیابی سریع‌

 

شرکت اِی-گاز واقع در آفریقای جنوبی شش تن مبرد R22 از رده خارج متعلق به دو سیستم منسوخ واقع در جزیره موریس در اقیانوس هند را با موفقیت بازیابی کرده‌ است.

در جزیره موریس، هیچ محلول مبرد منسوخی وجود ندارد. شرکت اِی-گاز با همکاری نهاد آلمانی برای همکاری‌های بین‌المللی ( GIZ )[2] و توسعه پایدار هیدروکلرو فلوئوروکربن ( HCFC )[3] بسیار مخرب لایه اُزون ناشی از محل شرکت توسعه بندر آزاد جزیره موریس را با استفاده از سیستم سیار بازیابی سریع خود، بازیابی کرد.

شرکت اِی-گاز پیشگام عرصه تأمین و مدیریت مراحل تولید مبردها و محصولات و خدمات مربوطه در سطح جهانی است.

بازیابی و احیای این گازها نیز رکن کلیدی مدیریت مراحل تولید مبرد است. زیرا دنیا در حال رفتن به سمت به صفر رساندن خالص تولید دی‌اکسید کربن است. کاهش نشتی و بازیابی مبردهای فعلی برای استفاده مجدد آتی تأثیر شگرف‌تری روی آب‌وهوایمان دارد. تا صرف جایگزینی مبردهای با ظرفیت گرمایش جهانی (GWP)[4] کمتر.

کین لوگان[۵] مدیر تنظیم‌گری و پایدارسازی شرکت اِی-گاز گفت: « این امر همکاری بین‌المللی پیش‌دستانه‌ای بین شرکت اِی-گاز و یک از شرکایش بود. با بازیابی مبرد از انتشار احتمالی آن در جو جلوگیری شد ».

[مبرد] R22 بازیابی شده برای بازفرآوری با کشتی به آفریقای جنوبی منتقل شد، آقای لوگان در ادامه افزود: « مبرد به مراکز بازفرآوری شرکت اِی-گاز منتقل شد تا به طور کامل احیا و به بازار بازگردانده شود ».

« در موقع تولید مبرد، در سطح جهان، هیچ مقدار از آن نباید وارد جو شود. در مقام [ بازیگران ] این صنعت باید هر چه در توان داریم برای نیل به این هدف انجام دهیم. با توجه به خدمات بازیابی در محل، مطابق با گاز فلوئوردار، مبردها به وسیله‌ی واحد سیار بازیابی به آسانی و به سرعت بازیابی می‌شوند ».

شرکت توسعه بندر آزاد جزیره موریس ( MFD )[6] بزرگترین مرکز فراهم‌آوری در اقیانوس هند است – قطب تجارت و توزیع برای بازارهای ملی و بین‌المللی محسوب می‌شود. شرکت اِی-گاز عملیاتی در این کشور انجام نمی‌دهد و این امر نشان دهنده‌ی انعطاف‌پذیری واحد سیار بازیابی سریع شرکت اِی-گاز است.

راج راملوگون[۷] مدیر تأسیسات شرکت MFD اظهار داشت: « تیم کاری شرکت اِی-گاز در زمینه تجهیزات و طرز ساخت پشتیبانی همه جانبه‌ای از ما کرده‌اند. بابت پشتیبانی‌هایشان از آن‌ها تشکر می‌کنم و برای طرح‌های آتی بازیابی مبرد با آن‌ها تماس خواهم گرفت ».

[۱] – A-Gas.

[۲] – Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit.

[۳] – Hydrochlorofluorocarbon.

[۴] – Global Warming Potential.

[۵] – Ken Logan.

[۶] – Mauritius Freeport Development.

[۷] – Raj Ramlogun.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *