اتحادیه گازهای فشرده (CGA) خواستار تأخیر در فروش سیستم ذخیره هلیوم فدرال (FHR) شده است.

این سازمان، برای سومین بار، درخواست تأخیر در فروش را به دلیل نگرانی‌هایی که می‌تواند بر زنجیره تأمین هلیوم آمریکا تأثیر بگذارد، ارائه کرده است. سیستم ذخیره هلیوم فدرال در تگزاس، اکلاهما و کانزاس قرار دارد و ۲۰ درصد از تأمین هلیوم آمریکا را تأمین می‌کند

و به زودی به دست یک خریدار خصوصی خواهد افتاد.

رئیس‌مدیرعامل CGA، نقش بحرانی هلیوم در زنجیره تامین محصولات ضروری برای رشد اقتصادی را تأکید کرد. او گفت: “از تراشه‌های کامپیوتری تا تصویربرداری پزشکی و بخش انرژی، هلیوم حیاتی است. این فروش بدنباله‌های نامناسب و بدون توجیه زمانی خواهد داشت

و ممکن است موجب کاهش دسترسی به اسکن‌های MRI زنده‌نگه دارنده، نیمه رساناهایی که همه چیز را از کامپیوترها تا ماشین‌ها و هواپیماها به هم متصل می‌کنند،

 

 

 

 

ریچ گاتوالد، رئیس و مدیرعامل CGA، به نقش حیاتی هلیوم در زنجیره تأمین محصولاتی که برای رشد اقتصادی ضروری هستند، تأکید کرد. وی افزود: ”  از نیمه رسانه های کامپیوتری تا تصویربرداری پزشکی و بخش انرژی،  هلیوم ضروری است. این فروش با ساختار

ناکارآمد و در زمان نامناسب، موجب کاهش دسترسی به اسکن‌های MRI زنده‌نگه دارنده، تراشه‌هایی که همه چیز را از کامپیوترها تا اتوموبیل‌ها و هواپیماها به هم متصل می‌کنند، شوند و تأثیر بدیهی بر امنیت ملی آمریکا داشته باشد.”

 

به طور خاص، CGA سه نگرانی زیر را مورد توجه قرار داد:

  1. وابستگی به زیرساخت‌های حیاتی: سیستم ذخیره هلیوم فدرال بر اساس واحد غنی‌سازی هلیوم خام (CHEU) که جزئی اساسی برای استخراج و غنی‌سازی هلیوم است، تکمیل شده است.  مالکیت مجزا و عدم قابلیت انتقال پتانسیلی از توافقنامه غنی‌سازی هلیوم خام چالش‌های عملیاتی قابل توجهی را برای مالک جدید ایجاد می‌کند.
  2.  پایبندی به مقررات: فروش با پیچیدگی‌های مقرراتی همراه است، زیرا خط لوله FHR در چندین ایالت قرار دارد و خریدار خصوصی را با قوانین و مقررات خاص ایالتی مواجه می‌کند. رعایت این الزامات متنوع می‌تواند تأخیر و عدم قطعیت‌های احتمالی را به همراه داشته باشد.
  3. تأخیرها و خطرات عملیاتی: داده‌های تاریخی از انتقال عملیات و نگهداری برگزاری شده توسط BLM در آوریل ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که واگذار کردن به یک مالک خصوصی ممکن است منجر به ماه‌ها تأخیر شود که به دلیل نیاز به شناسایی و اصلاح مسائل عملیاتی، تأمین سامانه‌ها برای رعایت الزامات مقرراتی و دریافت مجوزها، توانایی این واحد برای تأمین به موقع هلیوم را مختل کند.

 

تماس‌های قبلی برای تأخیر

در اکتبر ۲۰۲۳، CGA به همراه چند انجمن و سازمان صنعتی، درخواست تعلیق فروش فوری سیستم ذخیره هلیوم فدرال (FHR) را ارائه کرد. در نامه مشترک، هر دو طرف می‌گویند که فروش با خطرات قابل توجهی برای زنجیره تأمین هلیوم آمریکا همراه است.

همچنین به این نکته اشاره می‌کند که صنایع مراقبت‌های بهداشتی، نیمه رساناها، دفاعی و هوافضا همگی در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

در نامه آمده است: “ما به کاخ سفید توصیه می‌کنیم که مداخله کند و انتقال FHR را تا زمانی که انتقال امکانات به نحوی انجام شود که امنیت این امکانات و قابلیت اعتماد زنجیره تأمین هلیوم حفظ شود، به تأخیر بیندازد.”

قبل از این، در ژوئیه ۲۰۲۲، CGA یک بار دیگر درخواست مداخله فدرال را برای تأخیر دفع سیستم ذخیره هلیوم فدرال به دلیل نگرانی‌های روزافزون درباره تأمین امن و قابل اعتماد هلیوم برای امنیت ملی آمریکا پیشنهاد کرد.

در آن زمان، CGA گفت که بدون مداخله فدرال برای تأخیر دفع سیستم ذخیره هلیوم فدرال BLM، تأمین هلیوم کاهش خواهد یافت و بخش‌های مهم اقتصادی، از جمله کاربران دولتی مانند نیروهای مسلح، به خطر خواهند افتاد.

این سازمان بر این ادعا بود که امنیت ملی آمریکا به طور  منفی و قابل توجهی تأثیرخواهد گذاشت.

CGA در مورد GSA هم بیشتر بحث کرد و بر این ادعا شد که برخی از جنبه‌های فروش به طور صحیح مورد بررسی قرار نگرفته‌اند و قبل از برگزاری مزایده، نیاز به توجه بیشتری دارند. گفته شد که برخی از این مسائل ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها زمان ببرد

و اگر فروش زودتر انجام شود، خریدار احتمالاً با تأخیرهای قانونی روبرو خواهد شد.

اما CGA تنها کسی نیست که به این نگرانی‌ها شاره کرده و درخواست تأخیر فروش را داده است. در سپتامبر ۲۰۲۳، شرکت بزرگ گاز صنعتی Air Products نیز جهت تأخیر فروش، که برنامه‌ریزی شده بود در نوامبر ۲۰۲۳ اقدام به رفع دعاوی نمود.

به طور کلی، به گفته CGA، اگر مسائل مربوط به فروش ناگزیر به طور مناسب مورد توجه قرار نگیرند، ممکن است منجر به اختلالات شدیدی در زنجیره تأمین هلیوم آمریکا شود که بر بخش‌های حیاتی مانند مراقبت‌های بهداشتی، تولید نیمه‌رسانا، دفاعی

، هوافضا و تحقیقات تأثیر خواهد گذاشت.

 

چشم‌انداز کلی

به گفته CGA، مسائل مربوط به فروش احتمالی، اگر به طور جدی مورد توجه قرار نگیرند، ممکن است منجر به اختلالات شدیدی در زنجیره تأمین هلیوم آمریکا شود که بر بخش‌های حیاتی مانند مراقبت‌های بهداشتی، تولید تولید تراشه،

دفاعی، هوافضا و تحقیقات تأثیر خواهد گذاشت.

همچنین خاطرنشان می‌کند که “خطر فوری به زنجیره تأمین هلیوم که بر اثر فروش FHR توسط سازمان خدمات عمومی (GSA) به وجود آمده است ” همزمان با جریان ۵۲ میلیارد دلار از تأمینات قانون CHIPS برای ساخت واحدهای جدید تولید نیمه رسانا شروع می‌شود.

به گزارش وزارت بازرگانی در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۳، فروش FHR توسط GSA به عنوان یک ریسک زنجیره تأمین برای افزایش تولید تراشه توسط نمایندگان صنعت نیمه رسانا مورد بحث قرار گرفته است، زیرا هلیوم یک جزء ضروری در فرآیند تولید است.

گاتوالد می‌نویسد: “CGA به کاخ سفید توصیه می‌کند که به‌طور فوری مداخله کند و فروش را تا زمانی که تمام نقص‌ها به طور کامل برطرف شوند به تأخیر بیندازد. یک فروش ناکارآمد منجر به بحران در زنجیره تأمین هلیوم خواهد شد که بر رقابت‌پذیری،

رشد اقتصادی و امنیت ملی آمریکا تأثیر خواهد گذاشت.”

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *