آخرین گزارش توسعه پایدار شرکت نیپون گاز ژاپن

 

طبق آخرین گزارش توسعه پایدار [۱]  که در ماه مارس سال مالی ۲۰۲۲ انتشار یافت، شرکت نیپون گاز[۲]، ( شاخه اروپایی شرکت عمده گازهای طبی و صنعتی هلدینگ نیپون سانسو[۳] (NSHD) است. ) در اغلب اهداف زیست‌محیطی، اجتماعی و راهبری خود، که در خصوص دستور توسعه پایدار آن بوده؛ عملکردی فراتر از حد انتظار داشته است.

دستور کار این شرکت، « بهبود زندگی از طریق فناوری گازی »، متأثر از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل[۴]، شامل سه رکن از اصول کلی این شرکت است: پیشتازی، نوآوری و تعامل.

در مجموع، بنا بر گزارش معتبر ارنست و یانگ[۵]، ( که مطابق دستورالعمل‌های سازمان جهانی گزارش‌دهی (جی‌آرآی)[۶] تهیه شده است ) این شرکت، در زمینه‌هایی نظیر بهینه‌سازی منابع، بهره‌وری انرژی، مصرف آب، مدیریت پسماند، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و ارائه راهکار‌های فناوری پایدار به مشتریان،پیشرفت داشته است.

نیپون گاز، با همکاری با سازمان‌های ایکوودس[۷]، مراقبت مسئولانه[۸] و پیمان‌نامه جهانی سازمان ملل[۹]، برنامه میان‌دوره FYE2022-2026 خود را در گزارش درج کرده است.

این برنامه مقاصد میان‌دوره مرتبط با اهداف توسعه پایدار شرکت را تشریح می‌کند که شامل: اقداماتی در راستای کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب در تمامی نیروگاه‌های عملیاتی، کاهش ۱۱ درصدی نرخ دفع پسماند و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از طریق افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید بیومتان است.

پس از بازگشتی مقتدرانه از سالی متأثر از کووید ۱۹، ادواردو گیل[۱۰]، مدیر عامل نیپون گاز، اذعان داشت که سال ۲۰۲۲، دوره‌ای بود که شرکت، به موجب آن، ارزش خود را اثبات کرد.

وی افزود: « در گزارش توسعه پایدار که تهیه کردیم، مشاهده می‌کنید که اهداف و رویداد‌گاه[۱۱]‌هایمان براساس پیشگیری از گرمایش جهانی، ارتقای کیفیت هوا و آب، کاهش پسماند و به طور کلی، کاهش آثار زیست محیطی شرکت‌، مشتریان و تأمین‌کنندگان‌مان است. »

تلاش‌های شرکت در جهت جلوگیری از گرمایش جهانی شامل اقداماتی از قبیل شرکت در پروژه‌های کلان کربن‌زدایی، در حوزه‌های سخت‌کاهش[۱۲]، نظیر تولید فولاد، می‌شود. تولید فولاد، حوزه‌ای از تولید است که به تنهایی، انتشار ۸% از کربن‌دی‌اکسید دنیا را برعهده دارد.

با ملحق شدن به پروژه ۹ میلیون یورویی H-ACERO، که توسط دولت باسک تأمین بودجه شد، این شرکت، با همکاری با پیشگامان صنعت، سعی در استفاده از هیدروژن سبز، به عنوان منبع سوختی جایگزین، در سطوح مختلف فرایند تولید فولاد، دارد.

این شرکت، امسال، برای رعایت اصول ایمنی، در گردهمایی عمومی سالیانه انجمن گازهای صنعتی اروپا[۱۳] (EIGA)، برنده جوایز متعددی شده است. گزارش آن نیز بر رعایت اصول ایمنی و اقدامات اجتماعی مختلف نظیر عدم تبعیض، عملکرد اخلاق‌مدارانه، مدیریت استعداد و مشارکت جمعی تأکید دارد.

در راستای بخش مردمی اقدامات میان‌دورهNGE ، نیپون گَاز در نظر دارد، جمعیت کارکنان زن خود را به ۳۰.۵% و جمعیت زنان مشارکت‌کننده در امور مدیریتی و تخصصی را به ۲۸.۵% افزایش بدهد.

همچنین در نظر دارد ارزیابی تعهد شغلی را به بالای ۸۵%، مشارکت مردمی، تأمین بودجه و تعداد پروژه‌های جمعی را تا ۳۰% افزایش دهد.

این شرکت، همچنین، بیانیه‌ای در خصوص جنگ جاری در اکراین منتشر کرد و اذعان داشت به همکاری با دولت و اقدامات غیردولتی بشردوستانه در کمک به کاهش رنج میلیون‌ها انسان ادامه خواهد داد.

این شرکت بزرگ گازی ماه پیش اعلام کرد هیچ فعالیت جدیدی در حوزه توسعه کسب و کار در فدراسیون روسیه و جمهوری بلاروس نخواهد داشت. همچنین از قوانین مربوط به تحریمات علیه فدراسیون روسیه تبعیت می‌کند.

[۱] Sustainability Report

[۲] Nippon Gases

[۳] Nippon Sanso Holdings Corporation

[۴] United Nations’ Sustainable Development Goals

[۵] Ernst & Young

[۶] Global Reporting Initiative

[۷] EcoVadis

[۸] Responsible Care

[۹] UN Global Compact

[۱۰] Eduardo Gil

[۱۱] milestone

[۱۲] hard-to-abate

[۱۳] European Industrial Gases Association (EIGA)’s Annual General Meeting

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *