کربن

 کربن

کنرسیومی به رهبری گروه راه حل های کربن پاک ( CCSL /  Carbon Clean Solutions Limited ) که در زمینه توسعه جذب کربن فعالیت می کنند، موفق به جذب سرمایه ۹۰۰ هزار پوندی از اداره کسب‌و‌کار و استراتژی صنعتی و انرژی بریتانیا شدند. این کمک هزینه CCSL را قادر می سازد تا تحقیقات خود را برای کاهش هزینه های تکنولوژی جذب کربن ادامه دهد. هدف نهایی در این تحقیقات دستیابی به روشی در مقیاس صنعتی و مقرون به صرفه می باشد.

این کمک هزینه به‌خاطر تحقیقی بود که توسط شرکت CCSL و دانشگاه نیوکاسل در سال ۲۰۱۶ به انجام رسید. تحقیقی که به نتیجه مثبت رسید و نشان‌دهندۀ پتانسیل بالقوه توسعۀ این تکنولوژی به مراحل بالاتر بود. این کمک هزینه به این مؤسسه کمک خواهد کرد سیاستی آزمایشگاهی برای به‌ دست ‌آوردن کربن در مقیاس بزرگ را در دانشگاه شفیلد راه‌اندازی کند که بزرگ‌ترین تأسیسات یکپارچه از نوع خود در جهان است.

شرکت CCSL تاریخچه بسیار خوبی در این حوزه دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۶ در هند بزرگ‌ترین منبع و ذخیره‌گاه تجاری کربن را راه‌اندازی کرد. این پروژه عظیم که به ‌صورت خصوصی تأمین مالی می شد، کربن دی‌اکسید (CO2) را به مبلغ ۳۰ دلار برای هر تن به دست می‌آورد. رقمی بسیار کمتر از هزینه‌های ۶۰ تا ۹۰ دلاری برای هر تن که عموماً در بخش‌های انرژی جهانی مشاهده می‌شود. با این تأسیسات عظیم، امید می‌رود که این تکنولوژی بتواند هزینۀ تأمین این گاز را برای هر تن به ۲۰ دلار برساند.

پراتک بامب، مدیر اجرایی و بنیان‌گذار شرکت CCSL، می‌گوید: « این کمک هزینه تأییدی است بر اهمیت توسعۀ تکنولوژی به ‌دست‌آوری مقرون ‌به ‌صرفۀ کربن، در وسعت بسیار بزرگ. این تکنولوژی نقشی حیاتی در کمک به بریتانیا در دستیابی به اهدافش در حوزۀ انرژی ایفا می‌کند. بسیار شگفت ‌انگیز است که دولت بریتانیا اهمیت کاری که ما مشغول به آن هستیم، درک می‌کند.»

ترجمه: دایان گاز

2 دیدگاه در کربن پاک و راه حل های ارائه شده
  1. آیا شرکت دایان گاز راه حلی برای این مشکل دارد؟

    • این فرآیند بسیار تخصصی بوده و شرکت های بسیار تخصصی در جهان در این حوزه فعالیت می کنند. دانش این حوزه در دامنه فعالیت ها دایان گاز قرار نمی گیرد.


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *