نیترو پپسی، دایان گاز

 

شرکت بزرگ پپسی با معرفی جدیدترین نوشیدنی گازدار خود “نیترو پپسی” قصد دارد تجربه خود را در نوشیدنی “کولا” بار دیگر احیا کند.

پپسی که از روی لوگوی کروی شکل نمادین “قرمز، آبی و سفید” خود قابل تشخیص است، قرار است مجموعه نوشیدنی­های گازدار خود را با تلفیق کولا با نیتروژن متحول سازد.

در این محصول که به صورت سنتی از دی اکسید کربن (CO­۲) برای تزریق “گاز” در نوشیدنی به منظور گازدار شدن آن بهره می برد، این بار ادعا دارد بدون حضور CO2  خالص و با نیتروژن(N2) این کار را انجام دهد. این شرکت می خواهد با نیتروژن بافتی روان و کرمی به نوشیدنی دهد.

محصول جدید همچنین دارای گجتی است که در پایین هر قوطی قرار می گیرد، که اغلب در آبجوها ( به ویژه قوطی گینس “Guinness” ) دیده می شود تا به بهبود بافت نرم تر نوشیدنی کمک کند.

نیتروژن که قبلاً در برخی از آبجوهای دست ساز، قهوه ها به عنوان یک ماده اصلی لذیذ در کافی شاپ ها استفاده می شد، “گزندگی” نوشابه های گازدار ناشی از واکنش بین دی اکسید کربن و آب را که سبب ایجاد اسید کربنیک می شود را کاهش می دهد.

در مقابل، نیتروژن به هیچ عنوان با آب واکنش نداده و گزندگی ایجاد نمی ­کند. ویژگی ای که می­تواند به دلیل این که نوشیدنی­ های نیتروژن دار امکان ایجاد یکنواختی در طعم نوشیدنی را دارند، در میان نوشیدنی­ های غیرالکی اختلاف نظرایجاد کند.

علی رغم این مسئله، نیتروژن قابلیت کاهش چشمگیر کربناته­ های سنگین موجود در نوشیدنی ­های قوطی شده را دارد، و به صورت بالقوه مجموعه ­ای از مشتریان را مجذوب می­ کند.

در حالی که در قرن گذشته نوشابه، نوشیدنی منتخب بسیاری از مشتریان بوده است؛ با این وجود برخی از مردم هنوز کربناته­ های سنگین را به عنوان مانعی برای لذت بردن از یک کولای سرد یخی ذکر می­ کنند.

تاد کاپلان (Todd Kaplan) معاون بازاریابی شرکت پپسی خاطر نشان کرده است ” ما بر این باوریم همانطور که نیتروژن دسته بندی های قهوه و آبجو را دچار تغییر کرد، نیتروپپسی هم جهشی عظیم رو به جلو در دسته بندی کولا ایجاد کرده، و کولا را برای سال­های سال بازتعریف خواهد کرد.

اگرچه، با توجه به مسئله­ ی پایداری، این جهش عظیم رو به جلو می­ تواند اثبات یک قدم رو به عقب نیز باشد.

پپسی به‌عنوان یکی از چهار تولیدکننده بزرگ بسته‌بندی پلاستیکی در جهان ثبت شده است و در کنار کوکاکولا، یونیلور و نستله، مسئول تولید ۴٫۶ میلیون تن انتشار CO2 در سال از طریق سوزاندن زباله‌های پلاستیکی در کشورهای در حال توسعه است.

با گسترش روزافزون پذیرش و توسعه فناوری‌های جذب، استفاده و ذخیره‌سازی کربن (CCUS)، معرفی نیتروژن فرصتی از دست رفته برای پپسی ایجاد می‌کند تا از ضایعات CO2 جذب شده برای کربناته کردن نوشیدنی استفاده کند. اگرچه با چند مورد اخیر کمبود CO2 در سراسر جهان، استفاده از نیتروژن می تواند خطرات مرتبط با مسائل زنجیره تامین CO2 آینده را کاهش دهد.

لازم به ذکر است شرکت پپسی، محدوده زمانی عرضه و توزیع نیتروپپسی را برای تاریخ بیست و هشتم ماه مارس در ایالات متحده تنظیم کرده است.

منبع:

https://www.gasworld.com

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *