سیلندر گاز ( کپسول گاز ) کف مسطح تازه ترین نوآوری شرکت لاکسفر می باشد. مارتین بارس ( Martin Barrs )، مدیر حساب های مالی بین‌المللی شرکت لاکسفر، با توجه به اولویت مشتریان، در حال بررسی آخرین موارد افزوده شده به مجموعه پزشکی این شرکت است تا بتواند پتانسیل آنها را در یک بازار جهانی در قالب نمودار نشان دهد.

امسال، سال آشفته‌ای از نظر تأمین محصولات بهداشت‌ و‌ درمان است. با این حال، این شرکت مشتاقانه به کار خود در توسعه محصولات سبک‌وزن و حافظ جان برای نیازهای مراقبت های خانگی و بیمارستان ها ادامه داده است.

پس از عرضه اولین سیلندر طبی کامپوزیتی با پوشش آلومینیومی پایدار نوع سه( Non-Limited Life Type 3 )، سیلندرهای طبی با پوشش کامل کامپوزیتی در اواخر سال ۲۰۲۰، اولین نوآوری در جهان است. سیلندرهای نوع یک با کف مسطح، تمام آلومینیومی و سیلندرهای یک لیتری ۳۰۰بار (یکی از واحدهای متریک پرکاربرد برای اندازه گیری فشار، بار است و یک بار دقیقاً برابر با ۱۰۰,۰۰۰ پاسکال است.) از آلیاژهای اختصاصی L7X ساخته شده‌اند. وزن سیلندرهای تولید شده در شعبه ناتینگهام ۴/۱ کیلوگرم است و عمر نامحدودی دارند.

 نگاهی به آلیاژهای انحصاری

آلیاژ L6X توسط لاکسفر در سال ۱۹۸۸ برای اولین بار عرضه شد. این یک مدل بر پایه‌ی هوافضا است که در فرمول آن، آلومینیوم-منیزیم-سیلیکون با نسبت متعادلی بکار رفته و در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. در بیش از ۵۰ کشور جهان بیش از ۴۰ میلیون سیلندر L6X استفاده می‌شود و تاکنون سابقه درخشانی از نظر ایمنی و قابلیت اطمینان داشته‌اند. L7X یک آلیاژ آلومینیومی با مقاومت بالاست. ابعاد سیلندرهای ساخته شده از این جنس، کاملاً مشابه سایر انواع آلومینیومی هستند. با این تفاوت که ظرفیت سیلندرهای L7X، پنجاه  درصد بیشتر است. زیرا می‌توان آنها را با گازهای فشار بالا پر کرد.

اگرچه این سیلندرها طی سال گذشته تصحیح شدند، عرضه‌ی آنها نتیجه دهه‌ها تلاش شرکت در زمینه فناوری سیلندر است.

بارس توضیح داد: « داشتن سیلندرهای کف صاف از این نظر منطقی است که به‌راحتی قابل استفاده، ذخیره‌سازی و توزیع هستند. پس چرا کسی قبلاً این کار را انجام نداده است؟ این موضوع یک چالش فناوری است که باید در نظر گرفته شود، اما کارشناسان مهندسی ما در این زمینه جزو بهترین‌ها هستند. »

پائول هاردیمن ( Paul Hardiman )، یکی از کارشناسان شرکت با بیش از ۲۷ سال سابقه کار، می افزاید: « چالش در عملیات حرارتی، آزمایش و مطابقت با طراحی بود؛ سیلندرهای کف صاف چند سال پیش طراحی شدند و بنا به تقاضای مشتریان برای افزایش زمان بین پر کردن مجدد اکسیژن، تنظیم شدند. اما درکل بازار آمادگی لازم برای عرضه آنها را نداشت. ارائه ظرفیت پر کردن ۳۰۰بار در یک سیلندر نوع ۱، یک جهش فناورانه است. در حالیکه فشار کاری ۳۰۰بار است، ما سیلندر گاز ( کپسول گاز ) را طوری طراحی می‌کنیم تا در برابر فشار ۴۵۰بار نیز مقاومت کند. تا ۱۰۰۷۰ ایمنی را تضمین کند. لاکسفر می‌تواند با این چالش آزمایشی مقابله کند. تولید این محصولات نیازمند تخصص ویژه است و بسیاری از شرکت‌ها نمی توانند این محصولات پرفشار را تولید کنند. »

تمرکز بر توسعه پایدار

گواهی پایداری و مقاومت بالای سیلندرهای جدید برای مشتریان لاکسفر که از جمله آنها می‌توان به بزرگترین شرکت‌های گاز جهان اشاره کرد، احتمالاً جذاب خواهد بود.

بارس توضیح داد: « پایداری و چرخه عمر کل یک سیلندر آلومینیومی یک عامل بسیار مهم برای جذب مشتریان است. همچنین نقش مهمی در خرید استراتژیک آنها دارد. بنابراین ارائه سیلندرهای آلومینیومی خالص اهمیت زیادی دارد زیرا دارای تعادل بهینه بین قیمت و عملکرد بوده و قابل بازیافت هستند. »

سیلندرهای نوع ۱ شرکت لاکسفر در ناتینگهام تولید می‌شوند. ۱۰۰ درصد قابل بازیافت بوده است. و هدف آن به صفر رساندن دفع پسماند است.

هاردیمن می‌افزاید: « تعداد حسابرسی شده ما این است که کمتر از ۰۲/۰ درصد از پسماندهای تولیدی از پایگاه ناتینگهام به محل دفن انتقال یابند و ما برای رسیدن به این مرحله، در چند سال گذشته سخت کار کردیم. ما در طرح جایزه Love Recycling در سال ۲۰۱۷ به دلیل تلاش‌هایمان شناخته شدیم و در حال حاضر نیز بر نحوه افزایش بهره‌وری کربن در تجارت متمرکز شدیم. »

افزایش فشار کاری

بریتانیا در خط مقدم تأمین۳۰۰بار  قرار دارد. بارس توضیح می‌دهد: « سیلندرهایی که می‌توانند تا ۳۰۰بار تحت فشار قرار گیرند، یک فرصت هستند. زیرا تقریباً ۵۰ درصد اکسیژن بیشتری نسبت به سیلندرهای ۲۰۰بار مشابه دارند. و این بدان معناست که اپراتورها می‌توانند تعویض‌ها را به حداقل رسانده و barهای کمتری را پر کنند. و در نتیجه به دلیل مراجعه کمتر بیمار، تأثیرات غیر‌مستقیمی روی تحویل‌ها بگذارد. هزینه ها را می توان در کل کاهش داد و اثرات زیست محیطی واضح است. زیرا تغییرات کمتر منجر به کاهش انتشار کربن‌دی‌اکسید می شود. انگیزه استفاده از این مزایا متغیر است، اما در حال افزایش است. ما دیدگاهی جهانی داریم و معتقدیم که دستیابی به ۳۰۰بار، یک هدف جهانی است، گرچه سرعت جذب در نهایت تحت تأثیر شرایط منطقه‌ای است. برخی از شرکت‌های گاز هنوز نمی‌توانند این ظرفیت را تکمیل کنند. البته انجام این کار نیاز به سرمایه‌گذاری دارد. آیا پیام ما در نهایت دریافت خواهد شد؟ ما معتقدیم که چنین است و برخی از آنها کارآفرینانی هستند که هزینه خود را برای خرید سیلندرهای ۳۰۰ بار  صرف می‌کنند زیرا مزایای آن بیش از  ۲۰۰بار در ارائه ارزش به مشتریان است. آنها از نوآوری حمایت می کنند و دیدن آن عالی است. لاکسفر در حال ایجاد بازار در اینجا است، با یک پیشنهاد منحصر به فرد از کل محدوده ما که با فشار شارژ ۳۰۰ بار در دسترس است.

عرضه با توجه به الویت مشتری

سیلندرهای کف صاف گزینه‌ای است که به مجموعه سیلندرهای تولید شده در شرکت لاکسفر اضافه شده‌اند؛ استفاده از  این سیلندرها در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ دندانپزشکی و دامپزشکی و مراقبت‌های خانگی کاملاً مناسب بوده و نوع قابل‌حمل آن بصورت هوایی، دریایی و صنعتی نیز وجود دارد.

بارس می‌گوید: « ما در کاری که انجام می‌دهیم خوب هستیم زیرا با نوآوری می‌توانیم انتخاب بازار را از نظر فناوری، در طیف پزشکی سیلندرهای نوع ۱، ۲ و ۳ ارائه دهیم، که می‌تواند نیازهای مختلف را برآورده کند. به‌طور خلاصه، سیلندرهای ( کپسول های ) نوع ۱ ساخته شده در لاکسفر در واقع یک استوانه آلومینیومی است که کاملاً متناسب با هدف بوده و با توجه به عملکرد آن قیمت مناسبی دارد. اگر وزن فاکتور مهمی باشد، مشتریان ممکن است سراغ نوع ۲ بروند؛ ظرفیت این سیلندرها ۲ لیتر بوده و دارای یک تسمه حلقه‌ای با روکش آلومینیومی است؛ این محصول در بازار انگلیس عرضه شده و قیمت رقابتی دارد و واقعاً استانداردهای کیفیت و کارایی را تعیین می کند. سیلندر نوع ۳ روی ظرفیت‌های کوچک‌تر مانند یک لیتر متمرکز است که برای مثال در یک محیط درمانی یا در خانه، جایی که آزادی حرکت مهم است، عالی هستند. سیلندرهای M10 که در اواخر سال ۲۰۲۰ عرضه شدند، تکاملی از سیلندر کامپوزیتی ۱۵ ساله لاکسفر است که به عنوان یک محصول با عمر نامحدود عرضه شده است. ما در نحوه تنظیم سیلندرها، بیمار را در اولویت قرار می‌دهیم و این محصول جایگزین مناسب فولاد است. در واقع، آلومینیوم در محیط‌های خاصی مثل داخل یک اتاق MRI که در آن باید از تجهیزات تخصصی غیر مغناطیسی استفاده شود، مهم است. شرکت‌های مختلف بسته به نیاز کاربر نهایی، رویکردهای متفاوتی دارند و مجموعه ما می‌تواند خود را با آن تطبیق دهد. البته، کل هزینه مالکیت همچنان یک راهبر در بازار است و ما می‌توانیم راه‌حل‌های بهینه‌ای در این زمینه ارائه دهیم. »

پیچیدگی قابل توجهی در ساخت این آلیاژها وجود دارد و آنها نتیجه دانش متالورژی ما و کیفیت بالای موادی هستند که استفاده می‌کنیم. شما آلومینیوم با کیفیت بهتری پیدا نخواهید کرد. قابلیت شیرآلات لاکسفر که دارای تأییدیه ایزو۱۳۴۸۵ است، یک مزیت اضافی است که توسط هیچ تولیدکننده دیگری در بازار ارائه نمی‌شود. هزاران سیلندر را می‌توان در هفته سوپاپ کرد، در عملیاتی که قوی بوده و در ۱۸ ماه گذشته به رشد خود ادامه داده است.

بارس می گوید: « ما همیشه به دنبال نوآوری و پیشگامی در تولید نسل بعدی سیلندرها هستیم. ما می‌توانیم دانش خود را در مورد سوپاپ‌ها منتقل کنیم و این موضوعی است که برای مشتریان ما بسیار ارزشمند است. این آخرین فناوری سیلندر پزشکی – نوع ۱، کف صاف یک لیتری ۳۰۰ بار در شرایط کووید-۱۹ به دست آمد وتولید این سیلندرها با توجه به افزایش تقاضا به منظور کمک‌های بشردوستانه، در اولویت بودند. بارس نتیجه‌گیری می کند: « در لاکسفر، ما به فکر ساخت محصولاتی هستیم که جان انسان را نجات دهد. ما مفتخریم که از شرکای توزیع خود حمایت کرده‌ایم، زیرا آنها تقاضای رو‌به‌رشد برای محصولات پزشکی ما را در سراسر جهان در بیمارستان‌ها و سایر بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی مدیریت می کنند. تا زمانی که این بیماری ادامه یابد، ما برای کمک به همنوعانمان آماده خواهیم بود. لاکسفر شریکی است که مشتریان ما می‌توانند به آن تکیه کنند .»

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *