ساخت بزرگترین تأسیسات تولید هیدروژن مایع در آسیا

       ساخت بزرگترین تأسیسات تولید هیدروژن مایع در آسیا

ساخت بزرگترین تأسیسات تولید هیدروژن مایع در آسیا

ماه مارس

لینده  [۱] از برنامه‏ های خود برای ساخت و راه‏ اندازی بزرگترین تأسیسات تولید هیدروژن مایع در آسیا و در اولسان، کره جنوبی رونمایی کرده است.

طبق این برنامه ‏ها، این تأسیسات ظرفیت تولید بیش از ۳۰ تن هیدروژن مایع در روز را دارند. هیدروژن کافی برای تأمین سوخت ۱۰۰,۰۰۰ اتوموبیل را تأمین می‏ کنند. و فناوری هیدروژن مایع شرکت لینده را به‏ کار می ‏گیرند. این شرکت می‏ گوید: اکنون در تولید تقریباً نیمی از هیدروژن مایع جهان از این فناوری استفاده می ‏شود.

تعهد این شرکت بسیار بزرگ و موفق تولیدگاز‏های صنعتی، بخشی از معامله آن با شرکت سهامی هیوسانگ استکه یکی از بزرگترین گروه‏ های تولیدی صنعتی کره جنوبی، است.  این دو به ‏طور مشترک شبکه‏ ای سراسری را در کشور کره جنوبی ایجاد و راه‏ اندازی کرده و مالک آن خواهند بود.

فروش و توزیع هیدروژن مایع تولید شده در این مشارکت در اولسان[۲] در بازار در حال رشد جابحایی مردم و کالا در کره جنوبی برعهده، شرکت لینده خواهد بود. انتظار می ‏رود اولین فاز این پروژه در سال ۲۰۲۳ عملیاتی شود.

بی.اس.سونگ[۳] رئیس شرکت لینده در کره جنوبی با شوق و ذوق گفت: « هیدروژن بصورت یکی از عوامل مهمی در آمده که گذار جهانی در بخش انرژی را برای دستیابی به کربن‏ زدایی تعیین شده در موافقتنامه پاریس میسر می ‏سازد. »

« دولت کره جنوبی اهداف جاه‏ طلبانه‏ ای برای وسایل نقلیه دارای پیل سوختی هیدروژنی تعیین کرده ‏است. و در دسترس بودن گسترده و قابل اطمینان هیدروژن مایع برای دستیابی به این اهداف مفید خواهد بود. »

« اینکه ما شریک هیوسانگ در گسترش زنجیره تأمین هیدروژن در کره جنوبی شده‏ ایم مارا هیجان‏ زده کرده است. »

چو هیون جون[۴]، رئیس گروه تولیدی هیوسانگ در ادامه گفت: « مشارکت ما با لینده یک پایه و اساس اصلی در توسعه‏ ی اقتصاد هیدروژن در کره جنوبی است و باعث پیشرفت کل زنجیره ارزش هیدروژن مایع از تولید و توزیع تا فروش و خدمات در این کشور خواهد شد. ما مشتاقانه منتظر همکاری با لینده برای تقویت هیوسانگ در نقش یک شرکت پیشرو در گذار جهانی به انرژی هیدروژن هستیم. »

ایر لیکوئید روابط درازمدت خود را با “ب. آ. اس. اف ” در کره جنوبی تقویت می‏ کند

ماه مارس

ایر لیکوئید[۵]، شرکت بسیار بزرگ و موفق صنعتی فرانسوی، روابط درازمدت خود را با شرکت مواد شیمیایی آلمانی ب. آ. اس. اف در کره جنوبی تقویت کرده است.

این دو شرکت درمجموعه صنعتی ملی یوسو[۶] معامله‏ ای را امضا کردند. حجم قرارداد مربوط به اختصاص هیدروژن و منوکسید کربن تولیدی در تأسیسات صنعتی عمده ایر لیکوئید به شرکت ب. آ. اس. اف را به ‏میزان ۲۰% افزایش می‏ دهد.

فعالیت‏ های این پبشرفته ‏ترین تأسیسات تولید هیدروژن و منوکسید کربن، که بخش مهندسی و ساخت شرکت ایر لیکوئید طراحی و ساخته است، در سال ۲۰۲۰ آغاز شد. این جدید‏ترین واحد از طریق شبکه‏ ی تأمین با خط لوله‏ به طول ۴۰ کیلومترکاملاً با سه تأسیسات دیگر شرکت ایر لیکوئید در یوسو یکپارچه شده است تا بالا‏ترین سطح ایمنی، قابلیت اطمینان، کارآیی، و انعطاف‏ پذیری تضمین شود.

به‏ دلیل وقوف از تشکیلات قوی صنعتی شرکت ایرلیکوئید و تأکید آن بر مشتریان، شرکت ب. آ. اس. اف قرارداد‏های جاری خود را با ایرلیکوئید برای مدت طولانی تمدیدکرده و ظرفیت رزرو شده خود را به بیش از۲۰% افزایش داده است، که این روابط طولانی مدت بین ایرلیکوئید و ب. آ. اس. اف را بیشتر از گذشته تقویت خواهدکرد. اولین قرارداد ایر لیکوئید با ب. آ. اس. اف ۲۰ سال پیش در یوسو امضا شد.

فرانسوا آبریال[۷]، عضو کمیته اجرایی ناظر بر فعالیت ‏های شرکت ایر لیکوئید در منطقه آسیا- اقیانوسیه، در باره تمدید مشارکت بین دو شرکت گفت: « بسیار خوشحالیم از اینکه با تمدید و گسترش بیشتر همکاری ما در حوضه آبریز یوسو[۸] مشارکت طولانی مدت ما با شرکت پیشرو جهانی  ب. آ. اس. اف و مشتری استراتژیک طولانی مدت گروه تولیدی ایر لیکوئید تقویت می‏ شود.»

« این قرارداد عمده نشانگر اعتماد و اطمینانی است که شرکت ب. آ. اس. اف به شرکت ایر لیکوئید در زمینه تولید ارزش و تحویل تولیدات مورد نیاز مشتریان خود دارد.»

شرکت ایر لیکوئید برنامه ‏های عمده خود در چین را اعلام می‏ کند

ماه اوت

برای تولید۵۲,۰۰۰ Nm3[9] گاز نیتروژن در ساعت، و همچنین تولید اکسیژن، آرگون و سایر گازها با خلوص بسیار بالا[۱۰] ، شرکت ایر لیکوئید تقریباً ۷۰ میلیون یورو در ساخت یکی از پیشرفته ‏ترین تأسیسات جدید در شهر ووهان واقع در قسمت مرکزی چین سرمایه‏ گذاری می‏ کند.

این شرکت بسیار بزرگ و موفق اعلام کرد این تأسیسات نیاز‏های یک تولید‏کننده عمده تراشه حافظه را برآورده خواهد ساخت، و موافقتنامه‏ ای برای تأمین نیاز‏های این شرکت امضا شده است.

امید است این تأسیسات سال آینده (۲۰۲۲) تولید خود را آغاز کنند فرانسوا آبریال، عضو کمیته اجرایی ناظر بر فعالیت‏ های شرکت ایر لیکوئید در منطقه آسیا- اقیانوسیه، اظهار داشت: « ووهان، که شرکت ایر لیکوئید از سال ۲۰۰۷ در آن فعالیت می‏ کند، یک مخزن بسیار مهم لوازم الکترونیکی برای گروه ایر لیکوئید است. »

« ما از مشارکت خود با مشتریمان که یک شرکت پیشرو در تولید حافظه پایدار[۱۱] است و بیش از ۱۲ سال همکاری موفقیت ‏آمیزی با هم داشته ‏ایم بسیار خوشحالیم و روابطمان را تقویت می‏کنیم. ».

« این تأسیسات تولیدی جدید موقعیت شرکت ایر لیکوئید و شتاب رشد فعالیت ‏های الکترونیکی آن را در چین تقویت خواهد کرد. »

همچنین، ایر لیکوئید از برنامه‏ هایی برای ساخت بزرگترین واحد جداسازی هوا[۱۲] در چین رونمایی‏ کرد. ایر لیکوئید برای ساخت این واحد کاملاً جدیدِ جداسازی هوا در شهر  ژانگجیاگانگ[۱۳]چین تقریباً ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه‏ گذاری خواهد کرد. ظرفیت تولید روزانه این واحد جداسازی هوا ۳٫۸۰۰ تن اکسیژن در روز است.

این تأسیسات گاز‏های کریپتون و زنون،مورد نیاز در صنعت رو به رشد لوازم الکترونیکی و همچنین دیگر گاز‏های موجود در هوا را برای فعالیت‏ های تجاری صنعتی تأمین خواهد کرد.

مسئولان ایر لیکوئید اظهار داشتند که این شرکت یک موافقتنامه ۲۰ ساله را با گروه جیانگسو شاگانگ[۱۴] برای تأمین گاز‏های صنعتی امضا کرده است. این واحد جدید، که قرار است در محل استقرار دو واحد جداسازی هوا که هم اکنون فعالیت دارند ساخته شود، ظرفیت کل تولید اکسیژن در این محل را به بیش از ۸۰۰۰ تن در روز می‏ رساند. امید است که این واحد جدید جداسازی هوا در پایان سال ۲۰۲۳ تولید خود را آغاز کند.

منبع: gasworld

[۱] یکی از شرکت‏های پیشرو دنیا در زمیته تولید گاز‏های صنعتی و مهندسی

[۲] Ulsan هفتمین کلانشهر بزرگ در کره جنوبی

[۳] B.S. Sung

[۴] Cho Hyun-Joon

[۵] Air Liquide

[۶]  Yeosu National Industrial Complex

[۷] Francois Abrial

[۸] Yeosu basin

[۹] Normal Cubic Meters Per Hour یا Nm3/h عبارت است از نرخ جریان حجمی هوا یا گاز در ساعت در دمای صفر درجه سانتیگراد و تحت فشار ۱۰۱٫۳ کیلو

پاسکال

[۱۰] Ultra-high purity gases

[۱۱] Flash memory یا حافظه فلش یا فلش مموری

[۱۲] Air Separation Unit (ASU)

[۱۳] Zhangjiagang City

[۱۴] Jiangsu Shagang

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *