توافق شرکت مهندسی لینده با آرامکو

« توافق شرکت مهندسی لینده با شرکت آرامکو عربستان سعودی. لینده متخصص در انرژی و مواد شیمیایی، برای توسعه مشترک فن‌آوری جدیدی در شکست آمونیاک  با شرکت آرامکو همکاری می‌کنند…»

بازوی (شاخه) مهندسی غولِ گاز صنعتی، شرکت لینده[۱]، با همکاری شرکت سعودی آرامکو[۲] ، متخصص در انرژی و مواد شیمیایی، برای توسعه مشترک فن‌آوری جدیدی برای شکست آمونیاک همکاری می‌کنند.

قرار است طرف‌های همکاری، پس از امضای توافقنامه‌ای که در اواسط ماه مارس، کارخانه‌ای آزمایشی در آلمان شمالی برای معرفی یک کاتالیست جدید شکست آمونیاک بسازند که به‌طورِ مشترک با آرامکو و دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله[۳] (KAUST) توسعه یافته است.

این فن‌آوری از سوی شرکت مهندسی لینده، با هدف ایجاد فرصت‌های جدید تجاری در زنجیره تأمین جهانیِ منابع انرژی کربن پایین‌تر، به «مشتریان فعلی و جدید» ارائه خواهد شد.

این توافقنامه، با کمک به توسعه تجارتِ در حال رشد آمونیاک با کربن پایین‌تر، می‌تواند به حذف شکاف بین ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر داخلی و کل تقاضای انرژی کشورها کمک کند.

جان ون درولدن معاونِ ارشد فروش و فن‌آوری جهانی شرکت مهندسی لینده، ضمن بیان اینکه فن‌آوری شکست آمونیاک از «نیاز ضروری» جهان برای کربن‌زدایی حمایت می‌کند. اضافه کرد؛ «با تکمیل حلقه گم‌شده در زنجیره صادرات، می‌توان انرژی پاک‌تر را از مناطقی با پتانسیل بالاترِ انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک به نقاطی با منابع محدودتر حمل کرد.»

«ما مشتاقانه منتظر همکاری تنگاتنگ با آرامکو برای توسعه و تجاری‌سازی این فن‌آوری مهم، به‌منظور ایجاد فرصت‌های جدید کسب و کار برای شرکت مهندسی لینده و آرامکو هستیم.»

شکست آمونیاک فرایندی است که طی آن آمونیاک با استفاده از یک کاتالیست، به هیدروژن و نیتروژن تجزیه می‌شود. این فرایند به کربن‌زدایی مناطقی که تبدیل آمونیاک در آنها دشوار است، مانند بخش‌های دریایی یا هوانوردی، پیوند خورده است.

احمد الخویتر، معاون ارشد و مدیر ارشد فن‌آوری شرکت آرامکو اظهار کرد: «تواقفنامه حاضر بخشی از تلاش‌های ما در جهت فن‌آوری در حال پیشرفت و توسعه کسب و کار، برای ایجاد یک زنجیره تأمین هیدروژن کربن پایین‌تر با قابلیت تجاری‌سازی است.» وی اضافه کرد: «ما باور داریم فن‌آوری پیشرفته شکست آمونیاک که با شرکت مهندسی لینده مشترکاً در حال توسعه آن هستیم نقشی کلیدی در رسیدن به اهداف‌مان بازی خواهد کرد.»

 

[۱] Linde Engineering – Germany

[۲] Saudi Aramco – Saudi Arabia

[۳] King Abduilah University of Science and Technology (KAUST)

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *