محققان در دانشگاه A&M تگزاس در حال کار بر روی یک دستگاه اکسیژن ساز جدید برای فیلتر کردن هوای محیط و تولید اکسیژن متناسب با نیاز بیماران هستند.

این دانشگاه روز دوشنبه ( ۳۰ آگوست ) از تلاش­ های خود برای ادامه مبارزه جهانی با همه گیری ویروس کرونا و کمبود اکسیژن که ویروس را احاطه کرده است، رونمایی کرد.

با توسعه این تغلیظ کننده جدید، امید می­ رود از برخی موارد بستری شدن در بیمارستان جلوگیری شود.

محققان همچنین به دستگاه اکسیژن ساز این امکان را  می ­دهند تا به کمبودها کمک کند. برخلاف مخازن اکسیژن، اکسیژن ساز های قابل حمل، نیتروژن را از هوای محیط حذف می­ کنند و نیتروژن از طریق جذب سطحی است که حذف می­ شود.

دکتر فاروغ حسن، استادیار دانشگاه در مورد این پیشرفت گفت: همه­ گیری کرونا باعث ایجاد استرس قابل توجه در مراکز درمانی و اورژانس ها و افزایش افرادی که نیاز به مراقبت پزشکی دارند، شده است و بیمارستان­ ها تعداد محدودی تجهیزات ونتیلاتور دارند.

اما اگر ما یک دستگاه اکسیژن ساز پیشرفته­ تر، جمع و جور و قابل حمل طراحی کنیم که دارای شرایط عملیاتی انعطاف پذیر برای رساندن اکسیژن به همان میزان که بیمار نیاز دارد؛ باشد، می ­توان از برخی موارد بستری شدن در بیمارستان جلوگیری کرد. وی ادامه داد: در حال حاضر، برای تجویز اکسیژن بر اساس وضعیت بیمار، در شرایط نظارت در خانه امکان پذیر نیست و به متخصصان پزشکی نیاز است.

ما امیدواریم که یک دستگاه اکسیژن ساز پزشکی مقرون به صرفه ­تر، انعطاف پذیر و قابل کنترل طراحی کنیم که بتواند اکسیژن شخصی را در خانه تأمین کند.


ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *