جالب است بدانید که امروز روز ملی قدردانی از گاو است و اما جدای قدرانی از این حیوان پرفایده شاید لازم باشد که از خوردن گوشتش دست برداریم؟
سوال پیش می آید که چرا؟
شاید شنیده باشید که نفخ در گاوها به تغییرات آب و هوایی کمک می کند.
این خبر خوب است: باد معده گاو برای محیط زیست چندان بد نیست.
اما این خبر بد است: باد گلوی آنها یک مشکل واقعی برای محیط زیست است.
گاوها از دسته نشخوارکنندگان هستند، به این معنی که میکروب های معده گاوها با تخمیر غذا به هضم آنها کمک می کنند که این فرآیند، گاز گلخانه ای قدرتمند متان را تولید می کند که با خروج باد گلوی گاوها در جو آزاد می شود.
اما باد گلوی گاوها تازه آغازکننده لیست بلند بالای مشکلاتی است که خوردن گوشت برای کره زمین ایجاد می کند.

 

 

از آنجایی که در خصوص نحوه تولید گازهای گلخانه ای قدرتمند متان از طریق گاوها گفتیم، حال بخش کشاورزی می تواند بعنوان یکی از بزرگترین منابع تغییرات آب و هوایی جهان باشد.
راه حل های اقلیمی: افراد و سازمان هایی وجود دارد که که با بزرگترین چالش های زیست محیطی ما مقابله می کنند.
مزارع کشاورزی نیز به مقدار زیادی زمین نیاز دارد: جنگل‌ها، تالاب‌ها و ساوان‌ها غرق‌ کربن هستند: کربن را جذب و ذخیره می‌کنند. اما زمانی که این اکوسیستم ها برای باز کردن مزارع به قطعات کوچکتر تقسیم می شوند، آن زمین به منبع کربن تبدیل می شود.

از آنجایی که گاوها بیشترین کربن را در صنایع غذایی تشکیل می دهند – گاوها مسئول ۶۲ درصد انتشار گازهای گلخانه ای در کشاورزی هستند – خوردن کمتر از آنها یکی از قدرتمندترین گام هایی است که یک فرد می تواند برای محافظت از کره زمین بردارد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که اگر هر آمریکایی تمام گوشت گاو موجود در رژیم غذایی خود را با حبوبات جایگزین کند، ایالات متحده در نیمه راه به اهداف انتشار گازهای گلخانه ای در سال ۲۰۲۰ که در توافقنامه آب و هوایی پاریس تعیین شده بود، می رسد.
راه های بی شماری برای رسیدن به کم کردن گازهای گلخانه ای وجود دارد. مزارع صنعتی می توانند با تغییر رژیم غذایی، گاوها را سازگارتر با آب و هوا کنند. تحقیقات در کالیفرنیا نشان می دهد که افزودن مقدار کمی جلبک دریایی به خوراک گاو می تواند تولید متان آن را به نصف کاهش دهد. شرکت های مواد غذایی می توانند شروع به ارائه محصولاتی مانند “برگرهای مخلوط” کنند که مواد دیگر را با گوشت گاو مخلوط می کنند تا غذا پایدارتر شود. دولت‌ها می‌توانند یارانه‌های تولیدکنندگان گوشت و لبنیات را حذف کنند و از کشاورزان برای انتقال به محصولات کشاورزی پایدارتر حمایت کنند و خیلی راه های بی شمار دیگری…

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *