کربن دی اکسید

کمبود گاز دی اکسید کربن، چگونه به اینجا رسیدیم؟

در هفته گذشته،Gasworld شنیده است که انتظار می‌رود تنش‌های بیشتری در زنجیره تأمین گاز دی اکسید کربن (CO2) ایالات متحده و بریتانیا به وجود آید، به ویژه صنایعی که به این گاز حیاتی وابسته هستند. اما سوال این است که این کمبود گاز دی اکسید کربن، چگونه به وجود آمده و ما چگونه به اینجا رسیدیم؟

  • تأثیر بر صنایع

کمبودها بر بخش‌های مختلفی از جمله مواد غذایی و نوشیدنی تأثیر گذاشته است، جایی که گاز دی اکسید کربن برای گازدار کردن و نگهداری مواد غذایی ضروری است. این وضعیت به خالی شدن قفسه‌های فروشگاه‌ها و اختلال در فرآیندهای تولید منجر شده است.

  • عوامل مؤثر

چندین عامل به این کمبودها منجر شده است، از جمله تنش‌های ژئوپلیتیکی، تورم، مسائل انطباق زیست‌محیطی و اختلال در حمل و نقل بین‌المللی. این عوامل همگی باعث ایجاد یک زنجیره تأمین شکننده شده‌اند.

  • چالش‌های جغرافیایی

این مقاله به موارد خاصی مانند تعطیلی تأسیسات تولید دی اکسید کربن اشاره می‌کند که موقعیت را تشدید کرده است. به عنوان مثال، کارخانه Todd Energy Kapuni در نیوزیلند در دسامبر ۲۰۲۳ به دلیل نشت آمونیاک تعطیل شد که به کمبود عرضه محلی افزود.

گاز دی اکسید کربن

  • چشم‌انداز آینده

کارشناسان صنعت در اجلاس اخیر CO2 اروپا Gasworld ۲۰۲۴ در اتریش، به بحث در مورد پتانسیل تغییرات قابل توجه در محیط تقاضا و عرضه گاز دی اکسید کربن پرداختند و اشاره کردند که تأمین‌کنندگان در حال حرکت به مناطق با هزینه انرژی پایین‌تر هستند که می‌تواند به اختلالات بیشتری در آینده منجر شود.این بررسی جامع نور تازه‌ای بر پیچیدگی‌های موجود در کمبود دی اکسید کربن و دینامیک‌های مختلف حاکم بر وضعیت فعلی بازار می‌تاباند.

 

گردآورنده و مترجم: یاسمین شجاعی

منبع: Gasworld

 

2 دیدگاه در کمبود دی اکسید کربن، چگونه به اینجا رسیدیم؟
  1. سلام وقت بخیر کربن دی اکسید چه گریدی موجود دارید؟

    • سلام وقت بخیر، گرید ۴/۰ موجود می باشد. برای اطلاعات بیشتر با واحد فروش دایان گاز تماس بگیرید.


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *