N2O

همکاری شرکت‌های مسر و مدکلر در زمینه‌ی گازهای تسکین درد

 

شرکت تخصصی “گازهای طبی مسر” و شرکت سوئدی “تحقیق و توسعه‌ی مدکلر” در صدد هستند با همکاری یکدیگر اثرات مخرب زیست‌محیطی گازهای تسکین درد را کاهش داده و ایمنی شغلی کادر درمان را بهبود بخشند.

شرکت های مسر و مدکلر در این پروژه‌ی مشترک به دنبال راهکاری برای استفاده از نیتروز اکساید در سیستم درمانی ـ چه به‌صورت خالص و چه به‌صورت ترکیب پنجاه‌پنجاه با اکسیژن ـ هستند.

از نیتروز اکساید در بسیاری از زمینه‌های پزشکی مانند بیهوشی، مدیریت درد و آرام‌بخشی استفاده می‌شود اما این گاز اثرات گلخانه‌ای مخربی دارد.

این دو شرکت در کنار هم تلاش می‌کنند این اثرات مخرب زیست‌محیطی را با استفاده از دو سیستم کاهش دهند:

دستگاه تسکین درد مرکزی و دستگاه تسکین درد متحرک.

دستگاه تسکین درد مرکزی اجازه می‌دهد از نیتروز اکساید به‌صورت هم‌زمان در چندین اتاق برای درمان استفاده کرد و دستگاه متحرک کمک می‌کند بتوان این شیوه‌ی درمانی را به‌صورت موردی در اتاق‌های مختلف به کار برد.

این سیستم‌ها نیتروژن و اکسیژن را که عناصر اصلی این گاز هستند از هم جدا کرده و آن‌ها را به شکل جداگانه در محیط رها می‌کنند تا اثرات مخرب زیست‌محیطی را به حداقل برسانند.

آدولف والث، سرپرست مدیریت تعمیم‌یافته‌ی مسر، می‌گوید: «این همکاری نشانگر تعهد ما به پایایی زیست‌محیطی است. ما نه‌تنها با بهینه‌ کردن فرایند‌های خود به محافظت از محیط‌ زیست کمک می‌کنیم بلکه با توسعه‌ی فناوری‌های متعدد تلاش می‌کنیم فرآیندها‌ی مشتری‌هایمان نیز بهینه‌تر و سازگارتر با محیط‌ زیست باشند.»

جدا کردن عناصر نیتروز اکساید خطرات این گاز را برای کادر درمان نیز کاهش می‌دهد. قرار گرفتن در معرض غلظت‌های بالای گاز نیتروز اکساید می‌تواند عوارضی مانند سرگیجه، بیهوشی و حتی مرگ به دنبال داشته باشد و همین موضوع سبب شده است تقریباً تمام کشورهای اروپایی حد مشخصی را برای میزان مجاز گاز نیتروز اکساید موجود در محیط تعیین کنند.

به کارگیری دستگاه‌های تسکین‌ درد مرکزی و متحرک غلظت نیتروز اکساید را بیش از ۹۹ درصد کاهش می‌دهد و از خطر مسمومیت می‌کاهد.

 

منبع: gasworld.com

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *