گاز هیدروژن

گاز هیدروژن

شرکت “Praxair” تأمین گاز مورد نیاز کارخانه آمونیاک جدید و در سطح جهانی را، در شهر “تگزاس” آغاز کرد

شرکت “Praxair” تأمین گاز نیتروژن و  گاز هیدروژن مورد نیاز کارخانه آمونیاک “Yara Freeport LLC”، یک کارخانه جدید و در سطح جهانی در شهر “فری پورت –  تگزاس” آمریکا را آغاز کرد.

این کارخانه که نتیجه سرمایه گذاری مشترک دو کمپانی بین المللی “Yara” و “BASF” است، ظرفیتی معادل ۷۵۰ هزار متریک تن در سال را دارد.

طبق توافقنامه بلند مدت، شرکت “Praxair” روزانه مقادیر ۱۷۰ میلیون فوت مکعب ( استاندارد ) گاز هیدروژن و ۲ هزار تن گاز نیتروژن به این کارخانه تحویل می‌دهد. شرکت “Tier One” نیز برای اضافه کردن خط تولید این دو گاز و گسترش لوله‌های گازی “Gulf Coast” به طول ۵۰ مایل ( ۸۰ کیلومتر ) از شهر تگزاس به بندر “فری پورت”، بیش از ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرد.

در این ارتباط، آقای “دان یانکوسکی”، مدیر کل برنامه‌های بین المللی گاز هیدروژن شرکت “Praxair” می‌گوید : “شرکت‌های Praxair، Yara و BASF در طول سه سال گذشته، همکاری فشرده‌ای داشتند تا این پروژه مهم به ثمر برسد. این پروژه، که با شبکه گسترده سیستم‌های پشتیبانی، لوله‌های گازی و تکنولوژی‌های نوآورانه ما، حمایت می‌شود، کارخانه آمونیاک شهر “فری پورت” را همیشه تأمین خواهد کرد تا در ابعاد و کلاس جهانی، به کار خود ادامه بدهد.”

شرکت “Praxair”بیش از ۵۰ کارخانه تولیدی و ۷ خط لوله گاز هیدروژن فعال در دنیا دارد. مشتریان محصولات پالایشگاهی و شیمیایی از سرتاسر جهان، از مجموعه بی نقص گازهای صنعتی این شرکت در اندازه‌های بزرگ، گازهای کپسولی و خدمات و تکنولوژی‌های به روز این شرکت، سود می‌برند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *